|
Etusivulle
|
Raamatunopetuksia |
Anna palautetta
SaulusMedia |
Petri - Youtube
Te tulette niin kuin Jumala tietämään
Ajattelin jo päättäväni Patrick Tiaisesta kirjoittamisen, mutta minulle on lähetetty sellaista materiaalia Patrickin opetuksesta päätökseni jälkeen, että koin tehneeni väärän päätöksen ja on Jumalan tahto, että kirjoitan vielä yhden kirjoituksen Patrickin opetuksista sekä Raamatun totuudesta. Syy sille miksi kirjoitan tämän kirjoituksen on ikään kuin sinetti Patrickin opetuksen koettelemiselle, sillä tässä kirjoituksessani tulee esille Patrickin väärän opetuksen perusta, josta nousevat kaikki hänen väärät opetuksensa. Kun näemme sen mikä on hänen perustuksensa, niin silloin ymmärrämme miksi opetus on niin monessa paikoin vinoutunut ja vastoin Raamatun sanan opetusta. Tämä on ehkä tärkein kirjoitukseni koskien Patrickin vääriä opetuksia sekä mitä Raamattu ihan oikeasti opettaa tai ainakin yksi tärkeimmistä, niin koen sydämessäni. Olin rukouksessa ja kyselin Herran edessä kirjoitukselleni nimeä ja sain sydämeeni vastauksen: Te tulette niin kuin Jumala tietämään. Tässä maailmassa vaikuttaa kaksi henkeä, joista toinen on Jumalan Henki ja toinen saatanan henki. Kirjoituksessani käyn läpi sitä kuinka Jumala antaa oikeata tietoa itsestään ja tahdostaan ja sitä kuinka saatanan henki pyrkii myös antamaan tietoa Jumalasta ja Hänen tahdostaan, joka on kuitenkin väärää tietoa, jonka tarkoitus on eksyttää ihminen pois totuudesta. Jokainen Raamattua lukeva ja ymmärtävä uskova ihminen tietää saatanan sanoneen sanat: Te tulette niin kuin Jumala tietämään. Paha saatana on aikojen alusta asti pyrkinyt vääristämään Jumalan tahdon sekä eksyttämään ihmistä, niin että hän luulee päässeensä sellaiseen tilaan, että hän tässä maailmanajassa oppii ymmärtämään niin kuin Jumalakin ymmärtää (koko Jumalan viisauden), mutta Raamatun sanan opetuksen mukaan se ei ole mahdollista Patrickin opetuksen ongelma on se että siinä esiintyy koko ajan enemmän ajatuksia ja opetuksia Jumalasta ja Jumalan tahdosta, jotka eivät ole Jumalan sanan totuuden mukaisia, vaan Raamatun sanan vastaisia ja Raamatun sanaa vääristeleviä opetuksia. Siksi toivon ja rukoilen Patrickin ja Uskon Sana liikkeen uskonyhteisöjen ja Patrickin opetuksia kannattavien ihmisen lukevan, tutkivan ja koettelevan kirjoitukseni, koska pyrin tuomaan esille sen kuinka karmaisevalla tavalla Patrickin opetus on vastoin Jumalaa sanaa. Olen myös itse valmis tekemään julkista parannusta jos Jumalan sanan kautta näen ja ymmärrän, että minä itse olen erehtynyt eikä Patrick. Tästäkin syystä on tärkeää, että Patrick tai hänen opetuksiaan kannattavat ihmiset lukisivat kirjoitukseni, koska joka tapauksessa joku meistä on erehtynyt ymmärtämään vaarallisesti väärällä tavalla Jumalan sanan opetusta. Haluan myös tuoda esille sellaisen huomion, että kun olen kirjoittanut Patrickin vääristä opetuksista, niin en ole keskittynyt hänen vääriin opetuksiinsa, vaan kirjoittanut paljon enemmän siitä mitä Raamattu opettaa ja mikä on Raamatun totuus. Tällä tavalla toteutuu Kristus-keskeisyys sekä keskipiste on Raamatun sanan totuudessa, ei eksytyksessä ja väärässä opetuksessa. Kirjoitin sen olevan Jumalan tahto, että kirjoitan vielä tämän kirjoitukseni. Joku lukija voi kokea minun menneen liian pitkälle ja että olen vedonnut Jumalan tahtoon pönkittääkseni itseäni tai halusta käydä Patrickin kimppuun. Minä en halua käydä Patrickin kimppuun, enkä pönkittää itseäni, vaan tuoda esille vakava harha ja vääristymä, joka vaikuttaa Patrickin kautta. Minä yhä edelleen pidän Patrickia rakkaana lähimmäisenä, joka on harhautunut eksytyksen kavalaan juoneen. Koska koen ja kirjoitan tällä tavalla ja minäkin olen kuitenkin vajavainen ihminen, niin sitä suuremmalla syyllä sinun tulee tutkia ja koetella kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera.
Sisällys:
Ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä
Patrick sanoi videoblogissaan (pääsy Jumalan viisauteen nro 65 josta on
kaikki tämän kirjoituksen lainaukset Patrickin opetuksesta) että
meidän täytyisi oppia oppimaan uudella tavalla, että meidän täytyy oppia
oppimaan sellaisella tavalla, jossa me vastaanotamme meidän hengessämme
tietoa ja meidän henki on opettaja ja meidän mieli on oppilas.
Patrickin mukaan olemme yleensä oppineet, että me vain mielessämme opimme
asioita, mutta Jumalan salaisuus ja viisaus vastaanotetaan Pyhästä
Hengestä ihmisen henkeen ja ihmisen hengestä meidän mieleemme ja siksi
Patrickin mukaan tulee oppia oppimaan uudella tavalla, jossa sinun henkesi
opettaa sinun mieltäsi eikä koskaan toisin päin, sillä sinun mielesi ei
voi koskaan opettaa sinun henkeäsi ja silloin me emme koskaan pääse
käsiksi siihen taivaalliseen viisauteen.
1 Moos 2:7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja
puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä
sielu.
Raamatun opetuksen mukaan ihmisessä on henki, sielu ja ruumis. Ensin
Jumala teki ihmisen elottoman kehon (ruumis) maan tomusta, johon
Hän puhalsi elämän hengen, joka teki ihmisestä elävän sielun. Ihmisessä
oleva elämän henki ylläpitää sielun elämää sekä ruumiin elämää, niin kauan
kun elämme tässä ajassa. Kun ihminen kuolee, niin elämän henki ja sielu
poistuvat hänen ruumistaan ja niin ihmisen keho on jälleen eloton, niin
kuin oli luomisessa ennen elämän hengen puhaltamista, joka teki ihmisestä
elävän sielun.
Tämä Raamatun perus- ja alkuopetus ihmisestä kertoo meille sen ettei
ihmisen hengessä toimi ajatusmaailma, mieli ja ymmärrys, vaan elämän henki
ylläpitää sielun sekä ruumiin elämää. Ihmisen sielussa on ajatusmaailma,
mieli ja ymmärrys, siksi Raamattu puhuu sielujen pelastuksesta uskon
kautta Herraan Jeesukseen. Samoin Raamattu kehottaa varjelemaan sydämemme
(mieli), koska ihmisen sydämestä lähtevät pahat ajatukset (synti).
Room 8:
Room 12:
Raamattu opettaa Jumalan tekevän eläväksi meidät Pyhän Henkensä kautta,
joka asuu meissä. Raamattu opettaa ettei meidän tule elää lihan mukaan (ajatella
ja elää synnissä), vaan antaa Pyhän Hengen kuolettaa ruumiin teot (synnin
ajatukset ja teot). Raamattu sanoo, että tämä muutos missä Pyhä Henki
kuolettaa lihan teot tapahtuu Pyhässä Hengessä kun tutkimme Jumalan
sanasta sitä mikä on Jumalan tahto, hyvää, otollista ja täydellistä.
Tutkia sana on alkutekstissä dokimadzo, joka tarkoittaa tutkia,
koetella, tutkia ja koetella onko jokin asia (usein metalleista)
aito vai ei, tunnistaa jokin aidoksi ja hyväksyä se aidoksi tutkimisen ja
koettelemisen jälkeen.
Raamatun opetus on että Pyhä Henki opettaa uskovaa Pyhässä Hengessä
Jumalan sanan kautta suoraan ihmisen mieleen. Tutkiminen ja koetteleminen
mahdollistaa muutoksen sekä auttaa ymmärtämään koko ajan enemmän Jumalan
sanan opetusta. Emme kuitenkaan tule täydellisiksi Jumalan sanan
tuntemisessa, mutta saamme kasvaa koko ajan yhä enemmän Jumalan sekä
Jumalan sanan tuntemisessa. Iso ongelma seurakunnan keskellä on ettemme
tutki ja koettele opetuksia sekä hengellistä toimintaa. Jos ja kun
emme tee tutki ja koettele, niin jäämme alaikäisiksi kaikkien väärien
oppien viskeltäväksi ikään kuin tuuliajolle ilman Jumalan sanan totuuden
perustuksia ja ankkuria.
Uskon sana liike kuten moni muukin harhaoppinen liike hyökkää voimakkaasti
niitä vastaan, jotka tutkivat ja koettelevat heidän toimintansa Jumalan
sanan totuuden kautta. Paha saatana ei halua, että uskovat oppivat
tutkimaan ja koettelemaan, koska silloin hänen on vaikeampi eksyttää
heitä, mutta jos he eivät tutki ja koettele, niin silloin saatana pääsee
hyvin helposti eksyttämään heitä. Nyt ymmärrät mikä henki on sellainen,
joka kieltää koettelemisen ja sanoo sen olevan turhaa ajanhukkaa. Aivan
oikein, sillä tämä henki on riivaajahenki, ei suinkaan Jumalan Henki.
Ilman tutkimista ja koettelemista emme kasva uskossa eteenpäin, vaan
jäämme uskossa alaikäisiksi ja olemme kuin juuriltaan irti reväisty
kaislankorsi, jota meren aallot ja tuulet kuljettavat sinne tänne.
Raamatun sanan mukaan Pyhä Henki ei opeta ihmisen henkeä, eikä ihmisen
henki opeta ihmisen mieltä. Tällainen opetus tuo Pyhän Hengen ja ihmisen
mielen väliin vieraan elementin siitä miten Jumala puhuu ja uudistaa
uskovan mielenaluetta. Tämän vieraan elementin (Patrick opettaa ihmisen
hengen opettavan ihmisen mieltä) sanotaan olevan ihmisen henki, mutta
sitä se ei suinkaan ole vaan riivaajahenki (tekeytyen ihmisen hengeksi
joka itse opettaa tätä väärää oppia), joka vääristelee Jumalan sanan
totuutta. Silloin kun joku uskoo opetuksen, että Pyhä Henki opettaa
ihmisen henkeä ja ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä, niin hän on
altistanut itsensä riivaajahenkien vaikutuksen alaisuuteen ja henki jota
hän uskoo ja kuka häntä opettaa on riivaajahenki, ei Jumalan Henki.
Eräs tärkeä huomio on syytä tuoda esille vielä tähän asiaan. Jumalan
Pyhä Henki asuu uskovan sydämessä, eli hänen sisimmässään. Jumala puhuu
Pyhässä Hengessä sisältä käsin ihmisen sydämeen. Pahuuden henkivallat
pyrkivät puhumaan ja syöttämään synnillisiä ja eksyttäväisiä oppeja
ihmisen sydämeen ihmisen ulkopuolelta käsin, ei sisältäpäin, koska saatana
ei voi asua uskovan sydämessä. Silloin kun saatana tekeytyy ihmisen
hengeksi pyrkien eksyttämään ihmistä väärän opetuksen kautta, joka sanoo
että ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä, niin ihminen eksymyksessään
luulee puheen lähtevän ihmisen sisältä, vaikka se tulee ulkoapäin.
Ihminen joka on tällaisen väärän henki opetuksen alaisuudessa voi ajautua
siihen pisteeseen, että riivaajahenki ei ainoastaan enää opeta häntä, vaan
myös tekee voimallisia tekoja hänen kauttansa valheen kaikella voimalla.
En nyt sano ja väitä, että Patrickin kautta tapahtuu valheen voimalla
tehtyjä tekoja, mutta sen uskallan sanoa, että siihen se tulee johtamaan
enemmin tai myöhemmin ellei hän tee parannusta tästä ja monesta muusta
väärästä opetuksestaan. Raamatun sanan valossa Patrickin opetus oppia
oppimaan uudella tavalla ei johdata uskovia Raamatun totuuteen, vaan
Raamatun sanan totuuden vääristelyyn monella tavalla.
Room 8:
1 Kor 16:
Ps 77:
Moni voi ajatella, että Raamatun kohta Pyhä Henki todistaa meidän henkemme
kanssa, että me olemme Jumalan lapsia todistaisi Patricikin opetuksen
oikeaksi. Jos vain suppeasti katsoo tätä asiaa tämän jakeen valossa, niin
silloin voi eksyä uskomaan tämän väärän opetuksen. Raamatun kokonaisopetus
kertoo elämän hengestä, joka ylläpitää meissä sielun ja ruumiin elämää.
Meissä oleva henki ei siis ajattele, eikä mieti mielessämme asioita, vaan
se tapahtuu meidän sielussamme. Raamattu käyttää myös joskus henki sanaa
siinä muodossa, että henki virkistyy ystävien läsnäolosta tai ihmisen
henki tutkii jne. mutta tämä tarkoittaa samaa asiaa kuin sielussa oleva
mieli virkistyisi tai mieli tutkii.
Kun ja jos ymmärrämme Raamatun kokonaisopetusta, niin silloin ymmärrämme
meissä olevan elämän hengen ylläpitävän (Jumala ylläpitää sen
kautta) sielun ja ruumiin elämää, eikä ihmisen henki opeta ihmisen
mieltä, vaan Jumalan Henki opettaa suoraan Jumalan sanan totuutta ihmisen
mieleen ja hänen ymmärrykseensä.
Ef 4:
Ef 4:23:ssa on kyse uudistumisesta, jonka Henki (Pyhä Henki)
vaikuttaa uskovan mielessä (ajatukset). Uudistua on jakeessa 23
kreikan kieliopissa prees.pass.inf. joka tarkoittaa sitä, että
uskovan mieli on kohde, jonka Jumalan Henki uudistaa. Uudistus ei siis ole
lähtöisin lihasta, eli ihminen ei itse uudista ja parantele itseään, ei
henkensä tai sielunsa kautta, vaan Pyhän Hengen vaikutuksesta hän saa
ymmärryksen, kyvyn ja voiman uudistua, eli kasvaa ja ojentautua
käytännössä Jumalan tahdon mukaan.
Ef 4:23 menee alkutekstin mukaisesti siten että uudistukoon mielenne
Hengessä, koska Pyhä Henki uudistaa uskovan mielen, sillä uskova
ei kykene uudistamaan itseään omassa voimassaan. Uskovan tulee kuitenkin
suostua Pyhän Hengen vaikutukseen sydämessään ja suostua Pyhän Hengen
vaikuttamaan uudistukseen sekä ojentautua sen mukaisesti. Pyhä Henki
uudistaa meidän mielemme ojentautumaan Jumalan sanan totuuden mukaisesti.
Ef 4:23 yhdessä monien muiden Raamatun sanan totuuksien kanssa kumoaa
harhaopin, jonka mukaan Pyhä Henki opettaa ihmisen henkeä ja ihmisen henki
sitten opettaa sen ihmisen mieleen.
Room 7:
Ef 3:
2 Kor 4:
Raamattu opettaa sisäisestä ihmisestä ja ulkonaisesta ihmisestä, mutta
kyse ei ole siitä, että meissä olisi kaksi erillistä ihmistä tai kaksi
erilaista tietoisuuden ja ymmärryksen tilaa. Sisäinen ihminen tarkoittaa
sitä, että uskovan sydän ja mieli (sielussaan) on alistunut Pyhän
Hengen johtoon sekä uudistukseen. Ulkonaisen ihmisen menehtyminen
tarkoittaa ulkonaisen ruumiimme rappeutumista sekä lihallisen (synninhalu)
ihmisen kuolemaa synneille, silloin kun Pyhä Henki saa hallita meidän
sydämiämme.
Raamatun opetuksen mukaan sisällinen ihminen iloitsee Jumalan sanan
opetuksesta, lihan ja synnin vallassa oleva ihminen sotii Jumalan tahtoa
vastaan. Silloin kun uskovan mieli ja sydän on alistunut (sisäinen
ihminen) Pyhän Hengen johtoon, niin hän palvelee mielensä kautta
Jumalan tahtoa ja opetusta, mutta lihassaan (mieli ja sydän) hän on
kiinni synnissä, silloin kun hänen mielensä ei ole alistunut Pyhän Hengen
johtoon (Room 7:22-25). Tästä tulee selkeästi esille se kuinka
Pyhän Henki uudistaa ja vaikuttaa suoraan ihmisen sielussa olevaan mieleen
(sydämeen).
Raamattu opettaa, että sisällinen ihminen vahvistuu Pyhän Hengen kautta,
jolloin Herra Jeesus asuu uskon kautta uskovan sydämessä (mieli) (Ef
3:16-19). Edellä oleva Raamatun opetus opettaa kuinka Pyhä Henki
vaikuttaa suoraan ihmisen sielussa olevaan mieleen (sydämeen).
Raamattu jatkaa opettaen, että kun Pyhä Henki opettaa ja puhuu suoraan
uskovan ihmisen sielussa olevaa mieleen, niin uskova oppii ymmärtämään
Kristuksen rakkautta sekä Jumalan tahtoa. Jumala ei
luonut ihmistä ihmiseksi, jolla olisi kaksi erillistä ymmärrystä ja
tietoisuutta itsessänsä (ihmisen hengen ymmärrys ja ihmisen sielun
ymmärrys), koska se ei ole Hänen oman olemuksensa ja
luomisjärjestyksen sekä Hänen ilmaisemien opetuksiensa mukaista.
Raamattu opettaa Jumalan olevan yksi Jumala, on yksi usko jne. Jos
ihmisessä olisi kaksi erillistä ymmärryksen ja tietoisuuden tilaa, niin
Jumala olisi luodessaan ihmisen toiminut ykseyden periaatetta vastaan
antamalla ihmiselle kaksi erillistä ymmärrystä. Siinäpä meillä olisi
paljon tekemistä kun itsessämme olevan kahden erilaisen ymmärryksen
tulisi elää sopusoinnussa ja yksimielisesti keskenään. Tähän tietysti
sanotaan, että ihmisen mielen täytyy alistua ihmisen hengen oppilaaksi,
niin silloin ei tulisi ongelmia. Tässä on vain se iso ongelma ettei
Raamattu opeta missään kohdassa sellaista opetusta, että ihmisen mielen
tulee alistua ihmisen hengen oppilaaksi. Sellaisen opetuksen kyllä näen,
että minun tulee alistaa sielussani oleva ymmärrys Jumalan Hengelle
alamaiseksi.
Pääsy taivaalliseen viisauteen
Patrick sanoi Jumalan jo
antaneen, ei niin että Hän vain antaa, vaan että hän on jo antanut meille
Kristuksessa taivaallisen viisauden ja pääsyn taivaalliseen viisauteen.
Patrickin mukaan tällainen viisaus on puuttunut Jumalan omilta, ja siksi
Hänen omansa eivät ole kyenneet ottamaan sitä vastaan ja sen seurauksena
Jumalan kansa on tietynlaisessa paitsiossa.
Kun kuuntelee Patrickin opetusta, niin saa sellaisen käsityksen, että
Kristuksessa meille avataan kaikki taivaallinen viisaus. Tämä tulee esille
kun hän sanoo, että Jumala ei vain anna, vaan Hän on jo antanut
meille Kristuksessa taivaallisen viisauden ja pääsyn taivaalliseen
viisauteen. Raamatun kokonaisopetuksen valossa Jumala antaa meille
viisautta ja kasvattaa meissä viisautta uskon kasvun kautta, mutta emme
opi ymmärtämään tässä ajassa kaikkea Jumalan viisautta. Kuka lupasi, että
sinä voit ymmärtää niin kuin Jumala hyvän ja pahan, eli tietää kaiken?
1 Moos 3:
Paha saatana vääristi Jumalan sanan, sillä Jumala sanoi ettei hyvän- ja
pahantiedon puusta saa syödä, koska muuten he kuolevat (synnin kautta
ruumiin kuolema sekä ilman parannusta sielun iankaikkinen kuolema
kadotuksessa, eli ikuinen ero Jumalasta). Paha saatana sanoi, etteivät
he suinkaan kuole, vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona siitä
syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niin kuin Jumala tietämään
hyvän ja pahan. Jumala ei luvannut, että ihminen voisi tietää kaiken, niin
kuin Jumala, mutta saatana lupasi ja sanoi, että sinä päivänä kun siitä
syötte, niin teistä tulee niin kuin Jumala, joka tietää hyvän ja pahan.
Paha saatana lupasi kaiken Jumalan tiedon (viisaus) ihmiselle, jos
hän rikkoisi ja toimisi Jumalaa ja Hänen sanaansa vastaan. Tätä ehtoa
saatana ei kertonut ihmiselle, eikä kerro tänä päivänäkään kun hän
villitsee ihmisiä ja uskovia tavoittelemaan ja omistamaan kaiken Jumalan
viisauden. Koska Patrick opettaa, että meillä on jo pääsy taivaalliseen,
eikä se ole vain annettu, vaan se on jo meillä, niin tästä saa sellaisen
kuvan, että meillä on mahdollisuus saavuttaa kaikki taivaallinen viisaus.
Tämä tulee esille myös voimakkaammin kun seuraamme eteenpäin Patrickin
opetusta.
Kun syntiinlankeemus tapahtui, niin Aatami ja Eeva peittivät itsensä
viikunapuun lehdistä tehdyllä vyöverholla, eli he peittelivät Jumalan luomistyötä.
Näen tämän myös sillä tavalla vertauskuvallisena opetuksena, että kun
ihminen uskoo saatanan valheita Jumalasta ja Jumalan sanasta, niin se
johtaa Jumalan sanan kumoamiseen, peittelemiseen sekä vääristämiseen. Tämä
on saatanan tarkoitus, vääristää Jumalan sana valheen kautta, mutta
eksyttää ihminen luulemaan, että on kuitenkin kyse Jumalan sanasta.
Pahan saatanan valhe ihmiselle on sellainen missä hän sanoo, että te
tulette niin kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan, joka on kaiken sen
opetuksen alkujuuri, joka pyrkii tekemään ihmisestä Jumalan (New-Age
jne.) tai olennon, joka pääsee käsittämään kaiken Jumalan tiedon ja
viisauden. En sano, että Patrick on New-Age opettaja, mutta sen sanon,
että hän opettaa samaa opetusta mistä nousee New-Agen harha.
Patrick toi esille sen kuinka 2 Piet 1:3 tuo esille seuraavanlaisia
asioita, jossa sanotaan, että Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut
meille kaiken mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. Patrick sanoi tämän
tapahtuneen jo ja se on annettu jo ja tuohon on sisällytetty myös viisaus.
2 Piet 1:
Pietari opettaa tässä armon ja rauhan lisääntymistä (uskon kasvua)
Herran Jeesuksen tuntemisen kautta, sillä Jumala on voimassaan
lahjoittanut meille kaiken
mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, Hänen tuntemisensa kautta.
Opetuksen alkuosa opettaa uskon kasvusta ja jumalallisten asioiden
lisääntymisestä meissä. Jumalallisten asioiden lisääntyminen, eli uskossa
kasvaminen todistaa sen ettemme kykene ymmärtämään kaikkea sekä
täydellisesti ymmärtämään ja elämään sen mukaan mitä meille on
lahjoitettu. Se on totta, että Hän on lahjoittanut meille kaiken mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, Hänen tuntemisensa kautta,
mutta sitä se ei tarkoita, että me voisimme ymmärtää kaiken Jumalan
viisauden.
Patrick toi myös esille Kol 2:3 jakeen, jossa sanotaan, että Kristuksessa
on kaikki tiedon ja viisauden aarteet kätkettyinä. Siihen Patrick sanoi,
että ne ovat siellä jo kaikki tiedon ja viisauden aarteet, mutta ne ovat
kätkettyinä. Patrick jatkoi sanoen, että Jumalan sana sanoo, että on Jumalan
kunnia salata asiat ja ja kuninkaiden kunnia tuoda ne ilmi ja tutkia nämä
salatut asiat. Patrick sanoi ettei Jumala salaa asioita meiltä, vaan Hän
salaa asioita meille ja siunattu ja autuas on se kuningas, joka selvittää
nämä piilotetut ja kätketyt asiat, jotka ovat Kristuksessa kätkettyjä,
siellä on kaikki tiedon ja viisauden aarteet. Patrick sanoi kun me opimme
toimimaan tällaisella tavalla niin kuin Efesolaiskirje myös meille
ilmoittaa Hän antaa viisauden ja ilmestyksen Hengen Hänen tuntemisessaan,
Hänen tuntemisensa kautta me saamme viisauden ja ilmestyksen hengen, jonka
avulla tutkitaan Jumalan sydäntä ja kaikkia niitä tiedon ja viisauden
aarteita, jotka on Kristuksessa kätketty.
2 Tess 1:
Koko Raamatun opetus puhuu ja opettaa uskossa kasvamisesta, joka
tarkoittaa sitä ettemme tule koskaan tässä ajassa ymmärtämään kaikkea
Jumalan viisautta.
Jaak 1:
Raamattu sanoo, että meidän tulee anoa Jumalalta viisautta, jos sitä
meiltä puuttuu. Koska meistä ei tule täydellisiä ajassa, niin siksi meiltä
kaikilta puuttuu Jumalan viisautta ja sitä saadaan anomisen (pyytää)
kautta. Meidän tulee nöyrtyä pyytämään Jumalalta viisautta, koska meillä
ei ole Jumalan viisautta, sillä kaikki viisaus on vain Jumalalla. Jumala
on lahjoittanut kaiken meille mitä tarvitaan jumalisuuteen ja elämään,
mutta se kaikki (myös viisaus) ei ole meillä heti käytössä, vaan
sitä saadaan lisää anomisen sekä uskossa kasvamisen kautta.
Ef 1:8 Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille
kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
Tiit 2:
2 Piet 1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän
Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
Kol 2:
Kristuksessa kätkettyinä tarkoittaa sitä, että ne eivät ole meille avoinna, niin että
voimme kaiken ymmärtää, niin kuin Jumala ymmärtää. Siksi ne ovat kätkettyinä ja
ne avautuvat vain uskon kasvun kautta, niin kuin Raamattukin opettaa uskon
kasvun kautta Jumalan tuntemuksen lisääntymistä. Meidän tulee kasvaa uskossa, koska emme ole saaneet kaikkea Jumalan
viisautta itsellemme, sillä se on kätkettynä Kristuksessa ja sitä voidaan
avata vain sen verran mihin olemme Jumalan armosta uskossa kasvaneet.
Meistä ei kuitenkaan tule täydellisiä tässä ajassa ja siksi emme voi
ottaa vastaan kaikkea kätkettyä Jumalan viisautta, mutta voimme uskon
kasvun kautta yhä enenevässä määrin kasvaa Jumalan viisaudessa.
Ef 1:
Patrick opetti, että Jumalan tuntemisen kautta me saamme viisauden ja
ilmestyksen hengen, jonka avulla tutkitaan Jumalan sydäntä ja kaikkia
niitä tiedon ja viisauden aarteita, jotka on Kristuksessa kätketty.
Raamattu ei opeta, että ihminen (ei edes Pyhässä Hengessä) kykenisi
tutkimaan Jumalan sydäntä (mieli, ajatus) ja sinne kätkettyjä ja
salassa olevia asioita. Vain Jumala voi tutkia Jumalan sydäntä. Tässä
tulee esille sama ajatus mitä saatana sanoi paratiisissa: Te tulette niin
kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan (Jumalan viisaus). Tämä tulee
selkeämmin esille kun katsomme miten Patrick jatkoi opetustaan. Patrick jatkoi sanoen, että Jumalan sana sanoo on Jumalan
kunnia salata asiat ja ja kuninkaiden kunnia tuoda ne ilmi ja tutkia nämä
salatut asiat. Patrick sanoi ettei Jumala salaa asioita meiltä, vaan Hän
salaa asioita meille ja siunattu ja autuas on se kuningas, joka selvittää
nämä piilotetut ja kätketyt asiat, jotka ovat Kristuksessa kätkettyjä,
siellä on kaikki tiedon ja viisauden aarteet.
Patrick sanoi (viitaten siihen kuinka meidän tulisi selvittää salassa
olevat Jumalan viisaudet) kun me opimme
toimimaan tällaisella tavalla niin kuin Efesolaiskirje myös meille
ilmoittaa Hän antaa viisauden ja ilmestyksen Hengen Hänen tuntemisessaan,
Hänen tuntemisensa kautta me saamme viisauden ja ilmestyksen hengen, jonka
avulla tutkitaan Jumalan sydäntä ja kaikki niitä tiedon ja viisauden
aarteita, jotka on Kristuksessa kätketty.
Snl 25:2 ¶ Jumalan kunnia on salata asia, ja kuningasten kunnia
on tutkia asia.
5 Moos 29:29 Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän
Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme
varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat."
Kun asetamme nuo kaksi Raamatun kohtaa koko Raamatun ilmoituksen
läpivalaisuun, niin ymmärrämme sen mitä Raamattu opettaa. Jumalan kunnia
on salata asioita ja ihminen kykenee tutkimaan, niitä asioita jotka ovat
ilmoitettu hänelle Raamatussa ja se mitä hän ei ymmärrä on häneltä
salassa, mutta hän voi ymmärtää sellaisen "salatun" asian mikä on
ilmoitettu Jumalan sanassa meille kun hän tutkii sitä.
Sitten on sellaisia asioita, jotka Herra on salannut meiltä, joita emme
voi ymmärtää, sillä ne ovat vain Herran tiedossa, eikä Hän ilmoita ja
kerro niitä meille. Mutta se mikä on ilmoitettu (Jumalan sanassa)
on ilmoitettu meitä varten, että me uskoisimme Jumalaan, niin kuin
Raamattu opettaa. Jumala ei siis vain salaa meille asioita, vaan Hän salaa
joitakin asioita kokonaan meiltä, niin ettemme kykene niitä ymmärtämään.
Emme kykene ymmärtämään kaikkea Jumalan viisautta, emmekä kykene tutkimaan
Jumalan sydäntä,
eikä meidän tule tutkia Jumalan sydäntä, sillä Raamatun opetuksen mukaan
Jumala tutkii meidän sydämemme.
Patrick sanoi siunattu ja autuas on se kuningas, joka selvittää nämä
piilotetut ja kätketyt asiat, jotka ovat Kristuksessa kätkettyjä. Kuten
kirjoitin aikaisemmin, niin emme voi ymmärtää kaikkia asioita, joita on
Kristuksessa kätketty, mutta voimme ymmärtää niitä sen verran mihin saakka
olemme kasvaneet, eikä meistä tule täydellisiä ymmärryksessä ja Jumalan
viisaudessa. Sellainen ihminen ei ole suinkaan siunattu, joka luulee
voivansa ymmärtää kaiken Jumalan viisauden, vaan eksyksissä.
San 21:2 Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään oikeat,
mutta Herra tutkii sydämet.
Room 11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on
ollut hänen neuvonantajansa?
Kun Patrick on uskonut valheenhenkeä, niin hänen oppinsa on vääristynyt
siten, että hänen tulee jopa tutkia Jumalan sydäntä sekä hänellä on pääsy
kaikkeen Jumalan viisauteen. Patrick on uskonut paratiisin valheen: Te
tulette niin kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan (Jumalan viisauden).
Silloin kun tällaisen valheen uskoo, niin silloin ihminen eksytetään
tutkimaan Jumalan sydäntä (mieli), vaikka uskovan tulisi antaa oma
sydämensä Jumalan tutkittavaksi. Kun tarpeeksi uskoo valheisiin, niin
silloin uskoo siihen, että ihminen on kykeneväinen jopa tutkimaan Jumalan
sydämen, sillä niin "viisaaksi" ihminen tulee uskoessaan valheita.
Patrick sanoi (viitaten Kol 2:3 kohtaan ja kätkettyihin asioihin
Kristuksessa) kun me opimme
oppimaan tällaisella tavalla, jossa meidän mieli on alistettu hengelle,
sillä tämä täytyy olla järjestys uskovan elämässä, sillä Jumala sanoo
kaikki joita Henki johtaa ovat tulleet Jumalan lapsiksi. Patrick sanoi,
että kun tämä järjestys on meillä selvä, niin me tulemme siihen
vaiheeseen, jolloin henki voi opettaa mieltä ja myös silloin vasta voi
käydä täydellisenä toteen mielenuudistus, sillä henki uudistaa mielen
Jumalan sanan mukaisesti ja silloin me pääsemme käsiksi taivaalliseen
viisauteen ja yliluonnolliseen ymmärtämiseen. Patrick sanoi, että tämän
taivaallisen viisauden ja yliluonnollisen ymmärtämisen ilmeneminen tulee
nostamaan seurakunnan aivan uudelle tasolle, eikä seurakunta ole enää
halveksittu tai hyljätty jollain tavalla muun yhteiskunnan keskellä, vaan
seurakunnasta tulee standardin asettaja, eikä enää ole niin, että
seurakunta matkii maailmaa, vaan maailma tulee seurakunnan luo löytämään
uusimman muodin jopa, uuden musiikkityylin, uudet keksinnöt, koska ne
syntyvät Jumalan omien keskuudessa. Patrickin
opin perustus koskien mielenuudistumista on rakennettu valheen varaan ja
siksi hän niin monessa kohden johdattaa uskovia väärään suuntaan. Koska
vieras henki opettaa Patrickin mieltä sellaisen opetuksen kautta, jossa
ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä, ja siksi hän niin monessa kohdin
opettaa vastoin Jumalan sanan opetusta. Patrickin väärän opetuksen kautta
ei päästä käsiksi taivaalliseen viisauteen, vaan riivaajien viisauteen.
Seurakunta ei nouse Patrickin väärän opetuksen kautta (ellei hän tee
parannusta) uudelle tasolle, vaan ajautuu yhä enemmän eksytyksen
kavaliin juoniin. 2 Tim
3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa
Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi. Joh
15: Synnin
vallassa oleva maailma ei ota iloiten vastaan totuudessa vaeltavaa
seurakuntaa, koska Jeesuksen sanojen mukaan maailma (jumalattomat
ihmiset) vihaa uskovia ja sen sijaan maailma rakastaa omiansa, mutta
ei rakasta totuudessa vaeltavaa seurakuntaa. Ihmiset tulevat seurakuntaan
iloiten, silloin kun he ovat tehneet parannuksen sekä uskoneet Herraan
Jeesukseen saaden synnit anteeksi Jeesuksen veressä sekä iankaikkisen
elämän.
Patrick sanoi, että uskon kautta me ymmärrämme, meidän oma mielemme ei
itsessään voi vastaanottaa noita valtavia Jumalan suuruuksia, uskon kautta
ne vastaanotetaan hengessä ja sieltä ne siirtyvät meidän mieleemme kunhan
sinä olet tehnyt sinun mielestäsi hengen oppilaan, kun henkesi saa opettaa
sinun mieltäsi, tämä on se tärkeysjärjestys. Patrick sanoi tämän kaiken
olevan osa mielenuudistusta, niin Room 12 luku sanoo, että muutumme
mielenuudistuksen kautta, sinä tulet totisesti muuttumaan aivan
uudenlaiseksi mielenuudistuksen kautta kun sinä saat kiinni taivaallisesta
viisaudesta ja alat ymmärtämään asioita uskon kautta.
Kuten on aikaisemmin tullut esille, niin Patrickin opetus, jonka mukaan
ihmisen henki opettaa ihmisen mieltä ei ole Raamatun sanan totuuden
mukainen opetus. Patrickin väärien oppien kautta valheenhenki opettaa ja
eksyttää häntä. Seuraava luku paljastaa tämän vieläkin selvemmin. Patrick
videoblogissaan (Poikien ja tyttärien aika nro 39) kertoi
aikamoisia asioita siitä mitä hänelle on näytetty. Blogin puheessa olisi
paljonkin kommentoimista, mutta keskityn hänen bloginsa nro 39 puheessa
vain siihen kun Patrcik sanoi vierailleensa taivaassa. Patrick
kertoi kuinka hän oli seurakuntalaisten kanssa bussilla tulossa takaisin
nouse Suomi tapahtumasta ja siellä bussissa ollessaan Patrick sanoi ettei
hän olekaan enää siinä ja hän oli jo pidemmän ajan koko päivän aikana
tuntenut, että ikään kuin hänelle olisi jokin avautumassa. Patrick jatkoi
sanoen, että siinä bussissa matkalla yhtäkkiä Patrick ei olekaan enää
siinä, vaan hän on jälleen kerran taivaassa. Hän sanoi heti ensimmäisenä
kohdanneensa ison ja kauniin valkoisen puhtaan hevosen. Patrick sanoi
tienneensä, että pian, pane se merkille että pian. Patrick
sanoi jatkaneensa eteenpäin ja hänen vasemmalla puolellansa oli
neljäkymmentä pukin näköistä eläintä tai vuohta. Patrick sanoi
kiinnittäneensä siihen huomiota, että eläimet olivat odottamassa jotakin.
Kun Patrick pysähtyi siihen, niin samassa hetkessä maan päältä nousee
laulu, joka tunkeutuu läpi taivaaseen ja ne tulevat ikään kuin näiden
eläinten alta ja Patrick näki nuotit, jotka kirjoitetaan ja tulee sanat
jok'ikinen ylistyslaulu, jota maan päältä nousee etsii tiensä Isän
korviin. Patrick jatkoi sanoen, että tuo yksi laulu on Hänelle arvokkaampi
kuin nuo neljäkymmentä uhrattavaa eläintä. Patrick
sanoi tämän olleen enemmän kuin vain pelkkä visio ja se oli konkreettista
ja kun hänellä on näitä kokemuksia ollut, niin taivaassa muistetaan
ylistyksen tärkeydestä ja kuinka tärkeää Herran ylistäminen on. Sitten
Patrick jatkaa vierailuaan "taivaassa" sanoen, että hänen luoksensa tuli
henkilö, joka myöhemmin kertoi olevansa temppelin palvelija, joka lukee
pitkän tekstinpätkän, jossa osoitetaan että nyt nousee joukko ihmisiä
ikään kuin tomusta Herra lähettää Henkensä ja siitä tulee sotajoukko, joka
lähtee marssimaan tietä pitkin. Patrick jatkaa sanoen kuinka hänelle
näytettiin se kuva kuinka sotajoukko lähti marssimaan ja kun he kävelivät
sitä tietä pitkin niin heidän takaa tuli tuuli, Pyhän Hengen tuuli ja sen
tuulen rintama oli juuri vähän ennen sitä sotajoukkoa ja tuuli kulki vähän
heidän edellään ja missä tahansa he kulkivat niin puhkesi elämää esiin.
Patrick jatkoi sanoen, että se tie jota he kulkivat niin se oli ikään kuin
syksyinen ja jopa aika harmahtava maisema ja ne puut, jotka olivat siinä
vieressä näyttivät kuin pystyyn kuolleilta, mutta kun he kulkivat niin
kahden sekunnin sisään, niin jok'ikinen puu sai ensin silmut ja sitten
lehdet täyteen loistoon ja luonto heräsi eloon. Patrick
sanoi lopuksi, että sanoma on sinulle ja minulle (kuulijoille)
koeteltavaksi, mutta Patrick sanoi kokevansa sen itselleen valtavana
rohkaisuna. Patrick jatkoi sanoen nyt on aika nousta ja mene sinä tämän
sanoman kanssa Herran eteen ja ennen kaikkea Herran sanan eteen, koettele
kaikki ja pidä se mikä on hyvää. Patrick sanoi rukouksensa olevan että se
saisi olla myös sinulle rohkaisuksi. Silloin kun
ihminen uskoo eksytykseen sekä opetukseen, jossa vääristellään Jumalan
sanan opetuksia, niin ihminen ajautuu usein koko ajan yhä pidemmälle
eksytyksessä. Kun Patrick on omaksunut väärän tavan kuinka Jumala opettaa
ihmistä (Pyhä Henki opettaa ihmisen henkeä ja ihmisen henki opettaa
ihmisen mieltä) sekä kuinka ihmisellä on jo kaikki taivaallinen
viisaus, niin sen seurauksesta päädytään sitten "vierailemaan Jumalan
taivaassa". Ilm 4: 2 Kor
12: Kirjoitin
tämän otsikon alle aikaisemmin, että Paavalin tai Johanneksen taivaassa
käynti olisi ollut joko fyysinen käynti tai ilmestys Hengessä, mutta tässä
kohden kirjoitin ja opetin väärin ja sitä pyydän tässä anteeksi. Poistin
aikaisemman otsikon tekstin ja kirjoitin sen uudestaan korjaten siinä
olevat virheet. Parannuksen tekoni tässä kohden johtuu siitä kun erään
uskon veljen kanssa kävimme keskustelua, jossa hän toi esille sen mitä
Raamattu tästä opettaa, niin ymmärsin Jumalan sanan kautta erehtyneeni
tässä kohdin. Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ihminen ei voi käydä
fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissaan elossa ollessaan Jumalan
taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan taivaasta ja Jumalasta.
Raamattu kuitenkin opettaa, että Jumala antoi muutamille uskoville
ihmisille Hengessä ilmestystä tai unessa näkyä taivaasta ja joistakin
asioista, joita siellä oli. Kun
Raamattu kertoo siitä kuinka esim. Jaakob näki unen tikapuista, jotka
ulottuivat Jumalan taivaaseen, kuinka Miika näki ilmestyksessä Herran
istuvan istuimellaan ja kaiken taivaan joukon seisovan hänen edessään,
Herran oikealla ja vasemmalla puolellansa, niin Jaakobille ja Miikalle
tuotiin nämä asiat nähtäviksi, niin että ne tuli kirjata ylös Raamattuun,
eli Jumalan sanaan ja toki se oli myös heille Jumalan puhetta ja
ilmestystä. Mutta he eivät olleet fyysisesti Jumalan taivaassa. Raamattu
sanoo, että Elia ja Eenok (Hanok) otettiin taivaiseen, mutta he
eivät enää palanneet takaisin maan päälle syntiin lankeemuksen ruumiissa kertomaan ihmisille Jumalan taivaasta. San
30:4 Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on
koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on
kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä
hänen poikansa nimi, jos sen tiedät? Joh
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta
tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Kun
Raamattu sanoo ettei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Jeesus,
joka tuli taivaasta alas ja joka on taivaassa, niin Raamattu tarkoittaa
tällä sitä, ettei kukaan muu ole noussut taivaaseen ja palannut sieltä
takaisin maan päälle kertomaan ihmisille Jumalasta kuin Jeesus. Elia ja Eenok
otettiin taivaaseen, mutta he eivät palaa tässä armontalouskaudessa
takaisin maan päälle syntiinlankeemuksen ruumissa kertomaan ihmisille
Jumalasta. Silloin kun Jeesus palaa tuhannen tuhansine pyhinensä, niin
pyhät palaavat yhdessä Jeesuksen kanssa, mutta tämä ei ole sama asia kuin
palata yksin taivaasta kertomaan ihmisille Jumalasta. Raamatussa
on selkeä opetus ettei ihminen voi astua taivaaseen syntiin lankeemuksen ruumiissa ja palata sieltä
takaisin maan päälle kertomaan Jumalan taivaasta muille ihmisille. Silloin
kun joku ihminen sanoo käyneensä Jumalan taivaassa syntiin lankeemuksen ruumiissa ja palaa takaisin maan
päälle kertomaan siitä muille ihmisille, niin on kyse eksytyksestä, jossa
"taivaassa" käynyt asetetaan Jeesuksen vertaiseksi, sillä vain Jeesus voi
mennä taivaaseen ja palata sieltä takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta
ja taivaasta, niin kuin Hän on tehnytkin useasti kuolemansa ja
ylösnousemuksensa jälkeen ilmestyen opetuslapsille sekä Hän tulee vielä
takaisin noutamaan omansa sekä tulee hallitsemaan Kuninkaana tuhat vuotta,
jonka jälkeen Jumala luo Uudet Taivaan ja Maan sekä Uuden Jerusalemin. Aina
silloin kun joku uskova tai ihminen väittää käyneensä fyysisesti syntiin
langenneessa ruumiissa elossa ollessaan Jumalan taivaassa, niin on kyse
eksytyksestä, jossa saatana eksyttää ihmistä luulemaan ja uskomaan, että
hän voi asettua samaan asemaan kuin Herra Jeesus, sillä Herra Jeesus
ainoastaan voi tulla takaisin taivaasta maan päälle kertomaan ihmisille
Jumalasta. Tällainen eksytys asettaa ihmisen Jumalan asemaan, sillä vain
Jumala (Jeesus) voi tulla taivaasta takaisin maan päälle kertomaan
ihmisille Jumalan taivaasta sekä Jumalasta. Eksytetty ihminen ei ymmärrä
tätä, että kun hän eksyy luulemaan voivansa matkustaa taivaaseen ja
takaisin tuoden viestin ihmisille Jumalan taivaasta, niin se on vain
Jumalalle mahdollista, mutta ei ihmiselle. Ilm
11: Kaksi
säkkipukuista todistajaa (kaksi öljypuuta) ilmestyskirjassa
kuolivat, mutta Jumala herätti heidät kuolleista ja nosti heidät
taivaaseen. Tämäkään kohta ei todista Patrickin taivaskäyntiä todeksi,
sillä säkkipukuiset todistajat eivät kuolemansa jälkeen enää palanneet
takaisin maan päälle kertomaan ihmisille taivaasta. Joku voi
tässä kohden sanoa, että koska säkkipukuiset todistajat voisivat olla
Mooses ja Elia, niin silloin olisi mahdollista ihmisen tulla taivaasta
takaisin kertomaan ihmisille Jumalasta. Raamattu sanoo, että Elia otettiin
taivaaseen, mutta hän ei mennyt sinne syntiin lankeemuksen ruumiissa,
koska mitään syntiä tai synnin vaikutuksen alaisuudessa olevaa ei voi
päästä taivaaseen, siksi Elia puettiin samankaltaiseen "ruumiiseen" kuin
on ylösnousemusruumis. Jos Mooses ja Elia olisivat kaksi säkkipukuista
todistajaa, niin he eivät palaisi takaisin maan päälle syntiin
lankeemuksen ruumiissa ja sillä tavalla Raamatun kokonaisopetus pysyy
sopusoinnussa eikä se ole ristiriidassa Jumalan sanan ilmoituksen kanssa.
Tämäkin
Raamatun sanan ilmoitus kumoaa sen opetuksen, että ihminen voisi käydä
fyysisesti syntiin lankeemuksen ruumiissa taivaassa ja tulla takaisin
syntiin lankeemuksen ruumiissa kertomaan ihmisille Jumalan taivaasta. Kun
Raamattu sanoo opetuslapsien nähneen Mooseksen ja Elian, niin sekään ei
todista Patrickin taivaskäyntiä todeksi, sillä Mooses ja Elia puhuivat
ainoastaan Jeesuksen kanssa ei opetuslasten (ihmisille) kanssa. Matt 17:3; Luuk 9:30-36 Kun Paavali
sai kokea ilmestyksen taivaasta, niin hän kuuli sanomattomia sanoja, joita
ihmisen ei ole lupa puhua. Ymmärrän tämän tarkoittavan sitä, että
taivaassa on asioita, joita Paavali näki ja kuuli ilmestyksessä, mutta
joita hänellä ei ollut lupa puhua. Kun tämän asettaa Raamatun ilmoituksen
alaisuuteen, niin Jumala on Raamatun sanan kautta puhunut ja kuvannut,
joistakin taivaassa olevista asioista ja vain nämä me voimme ja saamme
tietää, mutta emme muuta, koska taivaasta olevat asiat on jo meille
ilmoitettu Raamatun (Jumalan sanan) kautta, eikä meille enää anneta
uutta ilmestystä ja tietoa taivaasta tässä ajassa. Sitä en kiistä etteikö
Jumala voisi antaa unessa tai näyssä meille uskoville ilmestystä
taivaasta, mutta sen tulisi olla kuitenkin sen mukainen mitä Raamattu
sanoo taivaasta, eikä tällainen ilmestys saa mennä yli Kirjoitetun Sanan
(Raamattu). Itse en ole saanut unessa tai ilmestyksessä näkyä
taivaasta ja luulen sellaisen olevan harvinaista, jos sellaisia
ylipäätänsä tapahtuu. Raamattu riittää minulle tässä kohden.
Taivaskäynnit ja taivasmatka kertomukset, missä ihminen on fyysisesti
syntiin lankeemuksen ruumiissa käynyt taivaassa ovat joko saatanan antamia
valheellisia ilmestyksiä, jotka voivat tuntua hyvin konkreettisilta ja
voivat jopa olla konkreettisia, jossa ihminen vierailee valhemaailmassa,
joka on saatanan aikaansaama valhekuva Jumalan taivaasta tai sitten
ihminen keksii joko itse tai sielunvihollisen avustamana näitä omasta
päästään. Suurin
eksytys on itse taivasmatka ja mahdollisuus useamman kerran käydä Jumalan
taivaassa. Kertomukset mitä on koettu ja nähty Jumalan taivaasta juontaa
juurensa pääeksytyksestä, eli taivasmatkasta. Koska on kyse eksytyksestä,
niin se mikä siellä taivaassa nähdään ja kuullaan perustuu eksytykseen.
Tämä tulee myös selkeästi esille Patrickin kokemuksesta. Iso ja
kaunis valkoinen puhdas hevonen on eksyksissä olevalle merkki, että ikään
kuin hän olisi tekemisissä Jumalan asioiden kanssa. Patrick näki
neljäkymmentä pukin tai vuohen näköistä eläintä, jotka olivat hänen
vasemmalla puolellensa. Raamatussa Jeesus puhui vertauksen vuohista, jotka
olivat vasemmalla puolella ja ne kuvasivat synteihinsä kuolleita ihmisiä (Matt
25 jakeesta 31 eteenpäin). Patrick sanoi vuohien odottaneen jotakin
sekä ylistyslaulusta, joka maan päältä nousee Isän korviin. Sitten Patrick
sanoi että tuo yksi laulu on Hänelle arvokkaampi kuin nuo neljäkymmentä
uhrattavaa eläintä. Liittyikö
ylistyslaulu "taivaassa" oleviin uhrattaviin eläimiin? Se ainakin tuli
ilmi, että Patrickin mukaan "taivaassa" vuohet olivat odottamassa
uhraamistaan. Raamatun opetuksen mukaan Jumalan taivaassa ei ole syntiä,
eikä syntejä soviteta taivaassa, vaan maan päällä (Jeesus sovitti
ristillä). Patrickin kertomuksen mukaan voidaan ymmärtää ettei
Jeesuksen uhri ollut riittävä, kun "taivaassakin" pitää uhrata eläimiä.
Patrickin taivaskokemus on eksytys sekä Jeesuksen ristin työtä pilkkaavaa.
En usko
uskovan saavan armoa käydä fyysisesti syntiin lankeemuksen ruumiissa
vierailulla taivaassa, mutta jos tällainen mahdollisuus olisikin (mikä
ei kuitenkaan ole mahdollista!), niin Jumala ei varmaan kertoilisi
Patrickille ylistyksen tärkeydestä, vaan Jeesuksen sovitustyön tärkeydestä
(se on kaiken uskon perusta ja antaa elämän jokaiseen uskon asiaan)
sekä sen lisäksi Hän kehottaisi Patrickia tekemään parannusta niistä
lukuisista vääristä opetuksistaan, joita hän opettaa ja julistaa. "Taivaassa"
ollut temppelin palvelija oli henkiopas (riivaajahenki) eikä
temppelin palvelija, jos Patrick on tavannut "taivaassa" henkilön, joka on
esittäytynyt temppelin palvelijaksi. Ja kuva sotajoukosta sekä pystyyn
kuolleista puista, jotka saivat silmut ja lehdet on annettu Patrickille (jos
hän on sellaisen oikeasti nähnyt) innostukseksi viedä eksytystä
eteenpäin, jota hän pitää Jumalan työnä. Patrick kehotti koettelemaan
hänen taivasmatkansa sanoman. Kun se koetellaan, niin ensimmäinen pääharha
ja eksytys on itse taivasmatka ja sen seurauksena sanomakin paljastuu
eksyttäväisenä sanomana. Raamatun sanan totuuden edessä Patrick on
paljastunut eksyttäjäksi, jota opastaa henkioppaat (riivaajahenget)
valheen kavalien juonien kautta. Jos joku
saisi näyn tai ilmestyksen taivaasta, niin sen tulisi olla yhtäpitävä sen
mukaan mitä Raamattu kertoo taivaasta eikä siinä saisi olla Raamatun yli
menevää tietoa tai Raamatun vastaista opetusta. Patrickin kertomat
taivaassa olleet uhrattavat eläimet jo yksistään paljastavat sen, että on
kyse eksytyksestä, koska taivaassa ei ole yhtään syntiä, eikä taivaassa
enää soviteta ihmisten syntejä, sillä Herra Jeesus sovitti ne maan päällä
ristillä. Jotkut
entiset shamaanit, jotka ovat tulleet uskoon ovat kertoneet kuinka heillä
on ollut kyky tehdä astraalimatkoja, kun he ovat irtautuneet ruumistaan ja
kuinka "enkelit" ovat vierailleet heidän luonaan. He ovat kertoneet, että
kun he olivat tulleet uskoon, niin he ymmärsivät, että nämä "enkelit"
olivat demoneja, jotka olivat tekeytyneet valkeuden enkeleiksi sekä
astraalimatkat olivat valhenäkyjä ja kokemuksia. Shamaanit sanovat, että
he elävät kahdessa maailmassa; tässä näkyvässä maailmassa ja näkyjen
maailmassa, mielikuvien maailmassa. Shamaanit opettavat, että ihminen voi
ylittää näkyvän maailman ja mielikuvamaailman välisen kuilun. Shamaanin
päätyökalu kuilun ylittämisessä on visualisointi. Shamaanit matkustavat
kahden maailman välillä, tämän näkyväisen ja henkimaailman välillä tavaten
henkiolentoja. Itse asiassa on kyse riivaajahenkien eksytyksestä ja
valhenäyistä sekä kokemuksista henkiolennot ovat riivaajahenkiä. jotka
eksyttävät ihmisiä luulemaan Jumalan enkeleiksi ja milloin miksikin.
Visualisoinnin kautta koitetaan myös eksyttää uskovia tänä päivänä.
Esimerkiksi David W. Edwards, joka on kirjoittanut kirjan “The
Call for Revivalists: Raising Up a Supernatural Generation" (Kutsu
herättäjille: yliluonnollisen sukupolven kasvattaminen) opettaa, että
visualisoinnin (mielikuvia luomalla) ja palvonnan kautta ihmiset
voivat nähdä paikkoja ja asioita Jumalassa mitä he eivät ole koskaan ennen
nähneet. Edwards opettaa, että uskova ihminen käyttäessään mielikuvitusta
visualisoinnin ja palvonnan kanssa voi sydämessään ilmaista suurempia ja
luovempia palvontamuotoja kuin milloinkaan ennen. Edwardsin mukaan kun
tämä tapahtuu uskovan sydämessä, niin Jumala näyttää ihmisille uusia
ulottuvuuksia Jumalan valtakunnan rakkaudesta ja kirkkaudesta. Raamatun
sanan valossa Edwardsin opetus ei ole Jumalan sanan mukaista opetusta,
vaan eksytys, jonka kautta ihmisiä eksytetään vierailemaan taivaassa jne.
Eksytyksen eräs voimakas ja selkeä tuntomerkki on "palvonnan" ilmapiirin
luominen ylistysmusiikin ja "ylistämisen" kautta. Riivaajahenkien
eksyttäessä vääristetyn palvonnan kautta ja kun ihminen ottaa sen vastaan,
niin he osoittavat palvontansa riivaajahengille, vaikka luulevat sen
olevan osoitettu Jumalalle ja sen "palkinnoksi" riivaajahenget vaikuttavat
valheenhengen manifestaatioita, joita ihminen luulee Jumalan työksi.
Eksytys ei puhu juuri ollenkaan Jeesuksen rististä ja verestä ja synnin
todellisesta voittamisesta, vaan keskittyy palvontaan ja ylistykseen sekä
lupaa koko ajan suuria, jotka ovat ikään kuin pian tapahtumassa ja jos
ihmiset ylistävät ja palvovat vain enemmän, niin he voivat nopeammin nähdä
sen suuren asian tapahtuvan kuten esim. herätys, valtavia joukkoja tulee
uskoon jne. Kyse on kuitenkin eksytyksestä. Rakkauden
ja sävyisyyden Hengessä kehotan Patrickia ja kaikkia hänen opetuksiaan
uskovia ihmisiä tekemään parannuksen ja hylkäämään nämä väärät opetukset
ja valhehengen manifestaatiot sekä ojentautumaan Jumalan sanan totuuden
mukaisesti. Sinä joka ymmärrät Jumalan sanan totuuden, niin sinä ymmärrät
kuinka tärkeää ja tarpeellista on asettaa Jumalan sanan totuuden valoon
kaikki mitä me sanomme ja opetamme ettemme eksyisi, sillä eksymys voi
johtaa meidät jopa luulemaan, että meillä on mahdollisuus tehdä
taivasmatkoja Jumalan taivaaseen. Me jokainen (myös minä ja Patrick)
olemme voineet erehtyä joissakin kohden sekä olla eksyksissä jossakin
kohden, mutta kun ja jos sen huomaamme ja ymmärrämme, niin silloin meidän
tulee Jumalan armosta tehdä parannusta ja ojentautua Jumalan sanan
totuuden mukaan. 2 Kor
4:2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme
vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla
totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan
edessä. 2
Tess 1: Ps.
Erityiskiitokset eräälle uskonveljelle, joka on lähettänyt minulle
runsaasti materiaalia katsottavaksi koskien Patrickin opetuksia. Ilman
hänen avustustaan Patrickin opetuksien läpikäyminen olisi ollut todella
työlästä. Olemme myös yhdessä keskustelleet ja käyneet läpi
ajatustenvaihdon kera Patrickin opetuksia sekä sitä mikä on Raamatun
opetus.
Petri Paavola 30.3.2016
Lähteet:
|
|