|
Etusivulle
|
Raamatunopetuksia |
Anna palautetta
SaulusMedia |
Petri - Youtube
Raamatun Jumala ei ole feminiininen jumaluus Puhuin 1.3.2020 Jyväskylässä puheen: Babylonin portto ja Jerusalemin kolmas temppeli. Tässä puheessa kerroin kuinka juutalaisen Sanhedrinin puhemies Hillel Weiss on sanonut, että Jerusalemin kolmas temppeli ei ole juutalaistemppeli, mutta siellä saa rukoilla Israelin Jumalaa, muslimien Allahia tai ketä tahansa jumaluutta. Puheessa toin myös esille kuinka kabbalaa opettavien rabbien joukossa on rabbeja, jotka opettavat Jumalan feminiinisestä puolesta shekinasta, joka on jumalatar. Tämä harhaoppi on nostamassa päätänsä myös nykyään vilpittömienkin Herran Jeesuksen opetuslasten keskuudessa. Shekina sanalla tarkoitetaan Jumalan kirkkautta ja läsnäoloa. Juutalaiset kabbalistit sanovat shekinan olevan feminiininen jumaluus ja yliluonnollinen äiti. Hepreankielisessä Raamatussa ei ole ollenkaan sanaa shekina, ja kun hepreankielen Raamattu puhuu Jumalan kirkkaudesta, niin se käyttää sanaa kavod, joka tarkoittaa kirkkautta. Opetus naisjumaluudesta on lopunajan suuren Babylonin porton harhaoppi, jonka kautta saatanallinen valheenhenki pyrkii eksyttämään ja eksyttää ihmisiä maan päällä lopunaikana ennen Messias Jeesuksen toista tulemusta. Lopunajan ihmiskunta palaa takaisin muinaisen Babylonian jumalatar uskomuksiin, sillä Ilmestyskirja sanoo kuinka suuren Babylonin valheenhenki on lopunajassa saanut koko ihmiskunnan valtaansa ja eräs näistä muinaisesta Babylonian eksytyksistä oli jumalattariin uskominen. Lopunajan jumalatar kultti eksytys vaani myös Herran Jeesuksen opetuslapsia, joista osa on jo jollakin tavalla imenyt itseensä tätä harhaoppia. Kirjoituksessani en suinkaan käsittele vain eksytystä, vaan myös Jumalan sanan totuutta. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan totuuden kautta rukouksen kera.
Sisällys: Raamatussa ei ole shekina sanaa Juutalaiset lähteet sanovat ja ilmoittavat ettei shekina sanaa ole Raamatussa. Juutalainen ensyklopedia sanoo shekinasta seuraavasti: "Jumalan majesteettinen läsnäolo tai ilmentymä, joka on laskeutunut "asumaan" ihmisten keskuuteen. Kuten Memra (= "sana"; "logos") ja "Yeḳara" (eli "Kabod" = "kunnia, kirkkaus"), rabbit käyttivät termiä "Jumalan" sijasta, kun Raamatun antropomorfisia ilmaisuja ei enää pidetty oikeanlaisina." Yllä oleva tarkoittaa toisin sanoen sitä, että kun Raamatun arvovaltaa ei enää pidetty ainoana uskon auktoriteettina, niin sen rinnalle ja jopa ohikin voidaan kehittää ihmisen omia oppeja, kuten esim. oppi shekinasta feminiinisenä jumaluutena. Chicagon juutalaisten uutissivulla sanotaan shekinasta näin: "Sana (shekina) ei esiinny Raamatussa, mutta myöhemmin juutalaiset uskonoppineet käyttivät sitä tarkoittamaan Jumalan paikkaa, erityisesti Jerusalemin temppeliä, jossa Raamattu sanoo Jumalan asuvan. ..... heprealaiset kirjoitukset eivät mainitse Shekinaa, mutta Toora sisältää monia kuvauksia, missä ihmiset kokevat tätä jumaluuden läsnäoloa. ....... Hepreaksi kavod tarkoittaa "tärkeyttä", "painoa", "kunnioitusta" tai "painavuutta", mutta ensisijaisesti sitä käytetään tarkoittamaan kunniaa ja kirkkautta." My Jewish Learning nettisivulla sanotaan shekina sanasta seuraavasti: "Nykyään juutalaisessa puheessa termi shekina yleisimmin tarkoittaa feminiinistä jumaluutta tai Jumalan feminiinistä puolta - Jumalaa äitinä, kasvattajana, suojelijana ja myötätuntoisena. Termin heprealainen juuri tarkoittaa asua - ja se voidaan löytää kaikkialta varhaisesta rabbiinisesta kirjallisuudesta, sen varhainen käyttäminen tarkoitti yleisesti Jumalan läsnäoloa ihmisten keskuudessa, eikä sillä ollut sukupuolista yhteyttä. Shekinan ja feminiinisyyden (naiseuden) yhteys tulee esille pääosin juutalaisessa mystillisessä kirjallisuudessa. Juutalaiset feministit ovat tuoneet tämän käsitteen esille myöhemmin vastapainoksi maskuliinisille käsityksille Jumalasta kuninkaana, isänä ja tuomarina. ...... Sanaa shekina ei ole Raamatussa. ..... Juutalainen mystiikka (salatieto) tai kabbala antaa shekinalle selviä naisen piirteitä. Eräs juutalaisen mystiikan varhaisimmista teoksista Sefer Habahir toteaa, että kun vanhurskaat käyttäytyvät soveliaasti shekina lepää heidän keskellään ja heidän tekojensa kautta shekina lepää Pyhän rintaa vasten, ja tekee heidät hedelmälliseksi ja he lisääntyvät. Zohar vertaa shekinaa äitiin, siskoon, tyttäreen ja morsiameen. ..... Kabbalistit yhdistävät shekinan kirkkauden pilveen, joka ohjasi israrlilaisia heidän vaeltaessaan erämaassa, ja tulipatsas lämmitti heitä yöllä. Tässä kertomuksessa shekina on suojeleva äidillinen läsnäolo israelilaisten matkalla orjuudesta vapauteen." Juutalainen kabbalistinen rabbi David Aaron puhuu 5:03 minuutista alkaen lähdelinkeissä videolla Jerusalemin kolmas temppeli ja epäjumalanpalvelus, siitä kuinka kabbalismi opettaa enemmän Jumalan feminiinistä puolta, joka tarkoittaa shekinaa jumalallista läsnäoloa. Samassa videossa Daniel Matt puhuu kohdasta 8:22 min alkaen. Daniel Matt on juutalainen ja juutalaisen hengellisyyden opettaja, professori, joka on maailman johtavia kabbalismin ja Zoharin opettajia. Daniel Matt sanoi shekinan olevan yksi kabbalismin tärkeimmistä osista. Daniel Mattin mukaan Jumala on myös äiti. Daniel Mattin mukaan shekina on eräällä tavalla muinaisten jumalattarien takaisin saaminen ja uudelleen löytäminen ja kabbalismissa jumalatar tulee esille ja jumalattaresta on tehty kosher, rituaalisesti puhdas ja hyväksytty. Rabbi Chaim Richman oli Jerusalemissa olevan temppeli instituutin kansainvälinen johtaja vuosina 1989 - 2020. Chaim Richman sanoo Jerusalemin kolmas temppeli ja epäjumalanpalvelus videolla kohdasta 17:42 min alkaen, että shekina on pyhän temppelin kokoaikaista jumalallista läsnäoloa. Raamatun opetuksen mukaan kabbalismin opetus shekina jumalattaresta ja shekinasta feminiinisenä jumaluutena on paha harhaoppi ja eksytystä. Todellisuudessa kun sanotaan ja opetetaan shekinan feminiinisestä jumaluuden läsnäolosta, ja kun sitten shekinan feminiinin jumaluuden läsnäolo tulee, niin on kyse osallisuudesta riivaajahenkiin. Shekinan läsnäolo tulee valheenhenkenä ihmisten keskuuteen. Daniel Matt sanoi kuinka shekina on muinaisten jumalattarien takaisin saaminen ja uudelleen löytäminen. Raamattu sanoo Ilmestyskirjassa kuinka lopunajan suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti eksyttää kaikkia kansoja maan päällä. Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti on henkivalta, joka vedenpaisumuksen jälkeisessä ihmiskunnassa eksytti Babyloniassa ihmisiä jumaluus, jumalatar ja taivaan kuningatar kulttien kautta. Tämä sama eksytys palaa lopunajan maailmanaikaan vähän ennen Messias Jeesuksen toista tulemusta. Tämän tähden Daniel Matt sanoi shekinan olevan muinaisten jumalattarien uudelleen löytäminen. Lopunaikana korostetaan jumalattaria ja naiseutta, koska sillä tavalla saatana nostaa koko ihmiskunnan kapinoimaan Jumalaa sekä Jumalan asettamaa luomiseen perustuvaa järjestystä vastaan. Mies ja nainen ovat Jumalan silmissä samanarvoisia, mutta Jumala on antanut heille erilaisia tehtäviä mm. miehen tulee johtaa vaimoaan sekä seurakuntaa jne. Jumala ei ole mies tai nainen, koska Hän on Henki, mutta Hän kertoo olevansa Isä, ei äiti. Se, että Jumala sanoo olevansa Isä johtuu varmaankin siitä, että Raamatun ilmoituksessa isä on se mistä lähtee elämä ja siksi sukuluettelot suvuista ja syntymistä kerrotaan isän (miehen) kautta, josta polveutuu seuraava sukupolvi. Raamatun Jumala on todellinen elämän antaja ja siksi Raamatussa Jumala puhuu itsestään Isänä, vaikka Hän ei olekaan mies tai nainen. Ihminen Jumalan kuvana ei tarkoita sitä, että Jumala olisi mies ja nainen, vaan sitä että Jumalassa on täydellisinä niitä piirteitä mitä miehissä ja naisissa on. Toki Jumalassa on paljon enemmän luonnetta ja piirteitä kuin mitä miehissä ja naisissa on. Juutalaiset lähteet sanovat ettei shekina sanaa ole Raamatussa, mutta se löytyy juutalaisesta mystisestä kirjallisuudesta ja kabbalasta. Raamatussa ei todellakaan ole shekina sanaa, eikä Raamattu myöskään opeta Jumalan olevan feminiininen jumaluus tai jumalatar. Shekina käsite feminiinisenä jumaluutena on juutalaisten kabbalistien ja rabbien luomus, jonka juuret ja tausta on Babylonian jumalatar uskossa. Kun Raamattu puhuu Jumalan kirkkauden läsnäolosta sekä silloin kun Jumalan kirkkaus ilmestyi ja oli pilvenä israelilaisten kanssa erämaassa, niin Raamattu käyttää hepreankielen sanaa kavod (כבוד כבד).
Yllä olevassa kuvassa on Hebrew Interpolated Study Bible:ssä hepreankielen alkuteksti. Raamattu on kirjoitettu Jumalan Hengen opastuksella ja johdatuksella. Hepreankielen Raamatun alkuteksti käyttää sana kavod kuvaamaan Jumalan kirkkauden läsnäoloa, ei shekina sanaa, jota ei ole ollenkaan Raamatussa. 2 Moos 24:16 Ja Herran kirkkaus (kavod) laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä. 2 Moos 40:34 ¶ Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus (kavod) täytti asumuksen; Hes 8:4 Ja katso, siellä oli Israelin Jumalan kirkkaus (kavod), samankaltainen nähdä kuin se, minkä minä olin nähnyt laaksossa. Raamatun opetus on todella selkeä tästä asiasta, eikä shekina sana kuulu Raamatun opetukseen. Tässä kohtaa moni sanoo, että on useita sanoja, joita ei ole Raamatussa, mutta käytämme niitä silti. Shekina sana ja sen merkitys eksyttää ihmisiä pois totuudesta, koska se liitetään merkitsemään feminiinistä jumaluuden kirkkautta ja jumalatarta, joka on vastoin Jumalan sanan totuutta. Tämän tähden emme saisi Herran Jeesuksen opetuslapsina käyttää shekina sanaa, koska se on kytköksissä petokseen ja eksytykseen. Jumala tietenkin näkee vilpittömän Herran Jeesuksen opetuslapsen sydämen ja sen jos käyttää shekina sanaa ymmärtämättä sen eksyttävää merkitystä. Minäkin olen joskus käyttänyt shekina sanaa kuvaamaan Jumalan kirkkautta, mutta heti kun ymmärsin shekina sanan todellisen merkityksen ja taustan, niin tein parannuksen ja hylkäsin sen sanan käyttämisen. Tämä on Jumalan tahto, heti kun ymmärrät shekina sanan todellisen ja eksyttävän merkityksen, niin Jumala haluaa sinun hylkäävän tämän sanan käyttämisen kuvaamaan Jumalan kirkkautta, koska Raamatun Jumala ei ole feminiininen jumaluus tai jumalatar. Shekina (שכינה)) sanaa käytettiin ensimmäiseksi arameankielen sanamuodossa shekinta Targumissa, joka on vanhaa testamenttia selittävä teos. Sanaa shekina käytetään usein Talmudissa, Midrashissa ja muissa Raamatun tekstien jälkeisen ajan juutalaisessa kirjallisuudessa. Targum on koottu ja valmistunut erilaisina teoksina ensimmäiseltä vuosisadalta seitsemänteen vuosisataan asti jKr. Shekina (hepr. shekinah) käsite on siten aika nuori käsite juutalaisuuden historiassa. Näkyvimmät ja laaja-alaisimmat shekina kuvaukset hänen vaikutuksestaan ja roolistaan löytyvät kabbalan opetuksista ja Merkavah mystiikasta. Merkavah mystiikka on juutalainen järjestelmä, joka perustuu kabbalaan, jonka juuret voidaan jäljittää noin 200 eKr. vuoteen saakka. Ennen keskiaikaa shekina nähtiin täydellisyytenä, jonka ihminen oli kadottanut ja pyrki uudelleen saavuttamaan. Kun mennään historiassa kauas taaksepäin niin päädymme aikaan missä israelilaiset lankesivat palvomaan Asheraa babylonialais-kanaanilaista pääjumalatarta. Kanaanilaiset uskovat, että Ashera oli pääjumala Elin (El) vaimo, ja Ashera synnytti kaikki muut 70 jumalaa. Asheran sanottiin olevan äidillinen jumalatar. Tämä Asheran ja muiden jumalattarien palvonta israelilaisten keskuudessa on ollut alkulähtöpiste sille, että myöhemmin rabbiininen kabbalistinen juutalaisuus on kehittänyt shekina opin ja opetuksen. Ashera jumalatar tunnettiin myös käärmenaisena. Egyptiläinen jumalatar Qudshu, joka on liitetty Asheraan, piteli käärmeitä kädessään. Kreikkalainen Hekate jumalatar (jolla on yhtäläisyyksiä shekinaan) on myös liitetty käärmeisiin monta kertaa. Gnostilainen jumalatar Edem, Sofian muoto on myös voimakkaasti yhdistetty käärmeisiin, ja hänet on kuvattu puoliksi ihmisenä ja puoliksi käärmeenä. Muinaisen jumalatar opin tausta liittää jumalattaren ja käärmeen yhteen. Miksi näin? Babylonialaisen uskomuksen mukaan jumalatar Gula (Ninkarrak) auttoi vedenpaisumuksen yhteydessä ihmiskuntaa puhaltamalla elämänhenkeä ihmisiin. Babyloniassa oli oppi kosmisen käärmeen noususta. Joogassa ja itämaisissa uskonnoissa opetetaan kundaliinivoimasta, käärme-energiasta, jonka sanotaan olevan kosmista voimaa. Todellisuudessa niin joogan kuin itämaisten uskontojen kundaliinivoiman ja käärme-energian alkuperä on muinaisessa Babylonialaisessa jumalatar ja kosmisen käärmeen valheellisissa opetuksissa. Pahuuden vallassa oleva saatana haluaa käärmeen edustavan hyvyyden voimia, koska perkele vääristää kaiken Jumalan tahdon ja totuuden. Jumalan sanan totuuden mukaan käärme eksytti ihmisen paratiisissa tekemään syntiä, ja koska saatana vääristää kaiken, niin hän eksyttää ihmisiä käärmevoiman kautta, jonka hän on pukenut "hyvyyden" vaatteisiin. Shekina jumalatar oppi on kotoisin samasta lähteestä kuin kaikki muutkin jumalatar opit maan päällä. Itse asiassa shekina jumalatar oppi on saanut alkunsa pimeyden päämajassa, josta se on siirtynyt suoraan valheen vallassa olevaan rabbiiniseen kirjallisuuteen (Targum, Talmud jne.). Raamatun sanan opetuksen mukaan se vanha käärme on itse perkele. Tässä shekina eksytyksessä kyyhkynen on eräs shekinan symboleista. Tässäkin valhe yrittää vääristää totuuden, kun se esittää jumalatarta kyyhkysenä. Jumalan sanan totuudessa, Raamatussa Johannes Kastaja sanoi kuinka hän näki Jumalan Pyhän Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja jäävän Jeesuksen pään päälle. Apokryfikirja Jaakobin evankeliumi luku 8: Ja hänen vanhempansa istuutuivat ihmetellen ja ylistäen Herraa Jumalaa, koska lapsi ei ollut kääntynyt takaperin. Ja Maria oli Herran temppelissä kuin kyyhkynen, jota elätetään ja hän sai ruokaa enkelin kädestä. Valheeseen perustuva gnostilainen Jaakobin evankeliumi esittää Marian olevan temppelissä niin kuin kyyhkynen. Tässäkin tämä sama valheen henki rakentaa valheellista tarinaa, jonka alkuperä on jumalatar opissa, jonka symboli on kyyhkynen.
Yllä olevassa kuvassa vasemmalla on Toronton St. Michael's katedraalin lasimaalaus Marian, taivaan kuningattaren kruunauksesta. Huomaa kuinka Marian pään päällä on kyyhkynen. Oikeanpuolisessa kuvassa on kuva t-paidasta, jota katolilaiset myyvät ja paidassa on Maria, jonka pään päällä on kyyhkynen. Katolinen kirkko on samassa eksytyksen hengessä kuin shekina jumalatar eksytys. Niin shekina eksytyksessä kuin katolisen kirkon eksytyksessä on kyse samasta kyyhkys-symboliikasta. Raamatun Maria ei tietenkään ole taivaan kuningatar, joka on Babylonialainen harhaoppi, joka on kautta historian kulkenut ihmiskunnan mukana erilaisissa saatanan eksytyksissä. Eräs tällainen eksytys on katolisen kirkon oppi Mariasta taivaan kuningattarena. Lopunajan maailmassa vähän ennen Messias Jeesuksen toista tulemusta nämä jumalatar ja shekina eksytykset löytävät toisensa ja kulkevat rinta rinnan ekumenian eksytyksenkin kautta. Arabiankielessä on hyvin samanlainen sana kuin hepreakielen shekinah ( שכינה) sana.Sakînah (sakinah) سكينة sana on arabialainen termi suuresta semanttisesta rikkaudesta, joka voidaan kääntää sanoilla sisäinen rauha, hiljaisuus, tyyneys ja lepo. Sana sakinah tarkoittaa sellaista sisäisen olemisen tilaa, jolle on ominaista suuri rauha, ehdoton hiljaisuus, sisäinen turvallisuuden tunne jne. On todella mielenkiintoista, että arabiankielen sana sakinah esiintyy ainakin viisi kertaa koraanissa. Mohsin Khanin kääntämässä koraanissa sana sakinah esiintyy muun muassa näissä kohdissa: hen Allah did send down His
sakinah (calmness, tranquillity and reassurance)
on the Messenger (Muhammad صلى الله عليه وسلم), and on the
believers, and sent down forces (angels) which you saw not,
and punished the disbelievers. Such is the recompense of
disbelievers. When those who disbelieve had
put in their hearts pride and haughtiness - the pride and
haughtiness of the time of ignorance, - then Allah sent down
His sakinah (calmness and tranquillity) upon
His Messenger (صلى الله عليه وسلم) and upon the believers,
and made them stick to the word of piety (i.e. none has the
right to be worshipped but Allah); and they were well
entitled to it and worthy of it. And Allah is the All-Knower
of everything. Koraani ja perinteinen islaminusko ei yhdistä sakinah sanaa feminiiniseen jumaluuteen. Ennen islaminuskoa arabit palvoivat monia jumaluuksia sekä jumalattaria kuten al-Lat, al-Uzza ja Manat, joita saatettiin pitää Allahin tyttärinä ennen Islamin aikaa. Tosin koraani (Suura 53:19,20) sanoo al-Latin, al-Uzzan ja Manatin olevan epäjumalia. Arabiassa on ennen Islamia uskottu jumalattariin. Sufismi on Islamin mystinen haarautuma. Shia ja Sunni muslimit hyljeksivät sufilaisia eivätkä pidä heitä oikeina muslimeina. Sufi muslimit pitävät itseään Allahin seuraajina ja sen lisäksi sufilaiset ajattelevat harjoittavansa kaikkein korkeinta palvonnan ja pyhittäytymisen uskonnollista muotoa. Sufismi edustaa vain yhtä prosenttia koko maailman muslimeista. Sufismi ja sufilaiset uskovat Allahilla olevan maskuliinisia ja feminiinisiä piirteitä. Vaikka sufismi on vähemmistössä Islamin uskossa ja Shia ja Sunni muslimit eivät pidä sufeja islaminuskoisina, niin sufilaiset itse uskovat olevansa muslimeja ja seuraavansa Allahia, vaikka heidän uskossaan on myös piirteitä muista uskonnoista kuten hindulaisuudesta jne. Sufilainen islamilaisuus uskoo myös sakinah feminiiniseen jumaluuteen, joten se ei ole aivan vieras piirre tietyille ihmisille, jotka sanovat uskovansa Allahiin ja Islamiin. Hepreankielen shekinah sanan ja arabiankielen sakinah sanojen kielellinen sanamuotojen samankaltaisuus pistää silmään. Käykö vielä tulevina päivinä niin, että Shia tai Sunni tai molemmat Islamin uskonsuunnat tulevat hyväksymään islamilaisen feminiinisen jumaluus käsitteen? Eksyttävä opetus uskovien keskuudessa Jumala on äiti Jumala, jolla on äidin rinnat Kristinuskon sisälläkin ihmisillä on ollut ajatuksia, jossa sanotaan hepreankielen Kaikkivaltias (El Shaddai) sanan tarkoittavan äiti Jumalaa, jolla on äidin rinnat. Samoin nykyään monet uskovat ovat eksyneet opettamaan Raamatun Jumalan feminiinistä puolta sen perusteella, koska hepreankielen henki (Ruach) sana on feminiinimuoto. Molemmat edellä olevat näkemykset feminiinisestä jumaluudesta ovat harhaoppia ja eksytystä. Käyn näitä läpi tässä seuraavaksi. William Branham opetti saarnassaan (Aabrahamin armoliitto - Abraham's grace covenant) vuonna 1961, että Jumala sanoi: "Minä olen Kaikkivaltias (ElShaddai) Jumala, Minä olen rinnakas äiti Jumala. Samassa saarnassa Branham sanoi hepreankielen sanan shad tarkoittavan rintaa, tästä hän veti sen johtopäätöksen, että Jumala on äiti Jumala, jolla on rinnat. Itse en pidä Branhamia Jumalan miehenä, koska hän on erehtynyt monessa muussakin asiassa todella pahasti. Branham uskoi muun muassa, että saatana oli naisen suunnittelija ja tämänkin väärän opetuksensa takia Branham suhtautui naisiin erittäin negatiivisesti sekä joissakin kohdissa jopa vihamielisesti. William Branham omana aikanaan vastusti katolista kirkkoa ja ekumeenista kehitystä. Ekumenia on suuren Babylonin työkalu, jonka eräs monista päämääristä on saattaa koko lopunajan maailma uskomaan ja palvomaan jumalattaria, äiti jumalaa. Branhamin väärä opetus Jumalasta, joka olisi rinnakas äiti Jumala nousee siitä samasta eksyttävästä hengestä, jota Branham vastusti. Kuitenkin, Branham oli myös itse samassa eksytyksen hengessä, koska hän opetti muinaisessa Babyloniassa syntynyttä äiti jumala oppia. Juutalaisten ensyklopedia kertoo Jumalan nimistä ja tässä yhteydessä se sanoo Shaddai sanasta seuraavasti:
Eräs rabbiininen tulkinta tai ajatus sanasta ElShaddai ( שדי) voi olla ehkä sen mahdollinen merkitys, joka muodostuisi partikkelista ש tarkoittaen joka, kuka tai yhdistettynä sanaan די (dai), joka tarkoittaa riittävä, riittää, tarpeeksi. Näin tästä tulisi Hän, joka on riittävä. Vaikka juutalainen ensyklopedia pitää tätä tulkintaa epätodennäköisenä, niin koko Raamatun ilmoituksen perusteella tuo edellä oleva rabbiininen tulkinta Hän, joka on riittävä voi kuitenkin olla sanan Shaddai alkuperäinen merkitys.Kuten olemme nähneet, niin Shaddai sana ei tule sanasta shad, joka tarkoittaa rintaa, naisen rintaa, miehen rintaa ja eläinten rintaa. Raamatussa sana shad tarkoittaa useassa kohdassa naisen rintaa, mutta se esiintyy myös tarkoittamaan miehen rintaa. Juutalainen ensyklopedia ei sano Shaddai sanan olevan peräisin sanasta shad (rinta), koska Shaddai sana ei tule sanasta shad. Shaddai sanan yhdistäminen shad sanaan ei perustu totuuteen, sillä se on väärä kytkös, joka ei perustu totuuteen. Juutalaisetkaan eivät ole täysin varmoja mistä sana Shaddai tulee ja mitä se tarkoittaa. Tuon edellä olevan rabbiinisen tulkinnan mukaan juutalaiset myös tuovat esille, että Shaddai sana tulisi mahdollisesti sanasta shadad, joka tarkoittaa voittaa, kohdella väkivaltaisesti ja tuhota. Jos Shaddai sana tulisi sanasta shadad, niin Raamatun perusteella se merkitisi voittamista ja ylivoimaista voimaa. Kun olemme nyt tutkineet Shaddai sanan mahdollista alkuperää, niin opetus, joka sanoo ElShaddain tarkoittavan äiti Jumalaa, jolla on naisen (äidin) rinnat on valheellinen ja väärä opetus. Arvostan edesmenneen Kaarlo Syvännön työtä Israelissa eikä tarkoitukseni ole hyökätä häntä vastaan, mutta hänkin on opettanut Jumalan olevan isä-äiti Jumala, jolla on äidin rinnat, joka on väärä ja valheellinen opetus. Kaarlo Syvännön kirjoittamassa vihkosessa Vanhan testamentin käännösvirheistä hän tuo esille tämän pahan harhaopin:
Kuten on jo aikaisemmin tullut esille, niin El Shaddai ei tarkoita Jumalaa, jolla on äidin rinnat. Vaikka Kaarlo Syväntö on tehnyt todella tärkeää työtä Israelissa, jota minäkin arvostan suuresti, niin hän eksyi todella pahasti kannattamaan muinaisesta Babyloniasta peräisin olevaa äiti jumala harhaoppia. Varmastikaan Kaarlo Syväntö ei edes itse ymmärtänyt sitä kuinka paha harhaoppi äiti Jumalan opetus itse asiassa onkaan. Se mikä on ikävää ja surullista, on se kuinka monet uskovat voivat eksyä tässä lopunajassa kannattamaan lopunajan feminiinisen jumaluuden oppia hyväksymällä ja uskomalla esim. Kaarlo Syvännön vihkosen väärän opetuksen Jumalasta, jolla olisi äidin rinnat. Eräs valheellinen väite sanoo Raamatun Valitusvirressä olevan opetus feminiinisestä shekina jumaluudesta. Väitteen mukaan Israelin kansa, joka joutui pakkosiirtolaisuuteen on kuvattu hänen (feminiinimuodossa) lapsinaan. Väite edelleen jatkaa, että Siionista on kadonnut hänen (feminiinimuodossa) loistonsa. Väitteen mukaan feminiinimuodossa oleva hän sana viittaa shekinaan, eli feminiiniseen jumaluuteen. Kun tutkimme tämän asian Raamatusta, niin saamme selvyyden siitä mitä Raamattu opettaa Valitusvirressä.
Val 1:
Lam 1: Juutalaisesta Raamatun käännöksestä (JPS) tulee selkeästi ilmi mitä edellä olevat jakeet tarkoittavat. Siion (Zion) sana tarkoittaa Jerusalemia ja israelilaisia. Valitusvirret 1:4-6 opettaa, että Jerusalemin (israelilaiset) tyttäriltä on mennyt kaikki sen kauneus ja loisto, koska Israelin kansa oli rikkonut Herraa vastaan ja sen seurauksena Israelin tyttärien lapset ovat joutuneet vihollisen vankeuteen. Feminiinimuoto hän tarkoittaa israelin tyttäriä, ei Jumalaa. Raamattu ei opeta Jumalan olevan jumalatar tai feminiininen jumaluus. Hepreankielessä sanat ovat joko maskuliinissa tai feminiinissä. Henkilöiden kohdalla maskuliini tarkoittaa miestä ja feminiini tarkoittaa naista, samoin eläinten kohdalla käytetään joko maskuliinimuotoista tai femiinimuotoista sanaa kertomaan minkä sukupuolinen eläin on kyseessä. Kun on kyse asioista tai esineistä, niin maskuliinimuoto tai feminiinimuoto ei määrittele sanojen sukupuolia, koska asioilla ja esineillä ei ole sukupuolia. Esimerkiksi hepreankielen sana shulchan (pöytä) on maskuliinimuodossa, mutta pöytä ei ole kuitenkaan miespuolinen, vaan esine. Hepreankielen sana menorah (kynttilänjalka, lampunjalka, lamppu) on femiinimuodossa, mutta sana ei kerro sukupuolesta, koska esineillä ei ole sukupuolta. Ruach, eli henki sanan feminiimuoto ei tarkoita sitä, että Jumalan Henki on feminiininen ja naispuolinen tai äiti. Ruach on feminiinimuodossa, koska ruach sana päättyy feminiinimuotoon. Hebreankielen sana henki ei määrittele sukupuolta ellei se esiinny henkilön kohdalla, jolloin sukupuoli käy ilmi. Joon 2:9 (2:10) Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa (JHVH) on pelastus (Jeshuah)." Raamattu sanoo, että Herrassa on pelastus ja pelastus sana (Jeshuah) on hepreankielessä feminiinimuoto. Raamattu sanoo Jumalan pelastavan tarkoittaen Isä Jumalaa sekä että Herra Jeesus on Pelastaja, joka pelastaa jos ihminen uskoo Häneen. Jeesus ei ole nainen, eikä Raamattu sano Jumalan olevan äiti, vaan Isä. Hepreankielinen Raamattu käyttää feminiinimuodossa olevaa pelastus sanaa, vaikka Jumala on Isä ja Jeesus oli lihassa mies, jonka kautta pelastus tulee. Edellä oleva hepreankielen sanojen käyttämisen esimerkki kumoaa sellaisen opin, että hepreankielen sanojen feminiinimuotojen perusteella Pyhä Henki olisi äiti. Raamattu käyttää pelastus sanaa liitettynä Isä Jumalaan sekä myös Jeesukseen, mutta kumpikaan Heistä ei ole äiti, vaikka pelastus sana on hepreankielessä feminiinimuoto. Opetus joka sanoo Pyhän Hengen olevan äiti perustuu saatanalliseen valheeseen sekä hepreankielen väärinymmärtämiseen. 4 Moos 23:19 Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi? Raamattu ei opeta, että Jumala on äiti Jumala tai feminiininen jumalatar. Raamattu ei opeta Jumalaa miehenä eikä naisena, vaan Jumalana, Luojana sekä Isänä. Raamattu opettaa ettei Jumala ole ihminen ja siksi on väärin yrittää kuvata hänet miehenä tai naisena sekä feminiinisenä jumalattarena. Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, johon kuuluu mies ja nainen, mutta Jumala ei ole kumpikaan eikä myöskään yhdistetty mies-nainen tai nainen-mies, vaan Jumala, Henki, joka on paljon korkeampi kuin ihmispersoona. Jumalan kuvaksi luominen tarkoittaa sitä, että ihmisen tulisi ajatuksin, sanoin ja teoin toimia Jumalan tahdon mukaisesti. Jumalan kuvaksi luominen ei tarkoittanut ihmisen luomista näköispatsaaksi ja kopioksi Jumalasta, koska Jumala ei ole mies eikä nainen, vaan iankaikkinen Henki. Raamatussa Jumalaa ei kuvata feminiinisenä, vaikka henki (Ruah) sana onkin feminiini hepreankielessä. Jumalaa ei voi kuvata ihmispersoonan tavoin, sillä Jumala on aina olemassa ollut Henki, joka on luonut ihmisen ja ihmiselämän. Jumala kutsuu itseään vanhan testamentin kirjoituksissa iankaikkiseksi Isäksi, Israelin Isäksi, samoin Jeesus kutsui Jumalaa Isäksi. Jumala on siis halunnut kutsua itseään Isäksi sekä Jumalaksi ja siksi on synti ja vääryys kutsua Häntä äidiksi tai feminiiniseksi jumalattareksi. Jumalalla ei ole mitään hampaankolossa naisia vastaan eikä miehet ole Hänen erikoissuosikkejaan, vaikka Hän kutsuukin itseään Isäksi. Raamattu opettaa, että Aabrahamin kupeista, eli hänen siemenestään on tuleva suuri kansa ja siunaus. Aabrahamin kupeiden siemen siirtyi Saaran kohtuun, josta sitten syntyi Iisak, jonka jälkeen monien sukupolvien päästä Aabrahamin jälkeläisistä syntyi suuri siunaus: Messias, Herra Jeesus. Ehkäpä tässä on syy miksi Jumala haluaa itseään kutsuttavan Isäksi, sillä isän kupeista siemen siirtyy äidin kohtuun, eli elämän alku ja syntyminen lähtee miehestä (isästä), josta se siirtyy naisen kohtuun. Kysymys ei siis ole naisten syrjinnästä Jumalan puolelta, vaan Jumalan valinta symbolisoimaan (Isänä) elämän alkuunpanoa ja sen laittajaa, isää ja isän siementä. Jumala (Isä) on itse kaiken elämän alkuunpanija, siksi Hän valitsi sanan Isä osoittamaan Hänen asemaansa elämän alkuunpanijana. Eikä kysymys ole miesten halusta alistaa naisia ja toteuttaa patriakaalista valtaa, vaan Jumalan omasta valinnasta ja tahdosta. Amightywind sivusto opettaa, että Jumala on yksi, iankaikkisesti olemassa oleva kolmessa persoonassa: Isä Jumala, Jahve, Poika Jumala, Jahushua ja äiti Jumala Pyhä Henki. Amightywind sivustolla Elisabeth Elijah sanoo seuraavasti: Kuka on tämä rakastava äiti taivaassa? Tarvitsen nyt rukouksianne antamaan minulle rohkeutta puhua suoraan, koska järjestäytyneet seurakunnat (kirkot) ovat hyvin vihaisia, jopa ne jotka ovat uskoneet ihmistekoisia oppeja ja kääntäneet väärin Uuden Testamentin kirjoituksia ja he kutsuvat minua vääräksi profeetaksi, ja silti tiedän, tiedän, tiedän, että minulle on annettu salaisuus taivaan valtaistuimelta. Kirjoituksissa Jahve ja Jahushua jakavat salaisuuksiaan heidän profeetoilleen ja apostoleilleen. Olen kunnioitettu jakamaan tämän salaisuuden niille, jotka tunnistavat Pyhän Hengen äänen. Tämä saattaa olla kaikkein kiistanalaisin profetia, joka on tähän asti ikinä julkaistu. ... Kukaan ei ole opettanut minua tästä; tämä on tosiaan ilmestys suoraan taivaasta. .... Tiedätkö että Psalmeissa ja Sananlaskuissa viisautta kutsutaan hän (feminiini). ... Näin menee kaikkein henkilökohtaisin minulle ilmoitettu salaisuus ja tähän mennessä kaikkein siunatuin. ... Pyydän sinua käyttämään aikaa ja lukemaan tämän enemmän kuin yhden kerran ja ne jotka kuulevat Pyhän Hengen äänen, jota kutsun nyt äiti viisaudeksi tai äiti shekina kirkkaudeksi, jos sinä kuulet hänen äänensä kirjoita minulle. Elisabeth Elijah uskoo Pyhän Hengen olevan äiti shekina kirkkaus. Äiti Shekina kirkkaus sekä äiti Pyhä Henki käsite (äiti jumalatar tai jumala) on eksytys, jonka juuret ja alkuperä on Babyloniassa. Okkultistinen kabbalismi opettaa shekinan olevan feminiininen jumaluus. Riivaajahenget puhuivat Elisabethille eksyttäen häntä uskomaan, että Pyhä Henki on Jumalan äiti henki. Raamattu ei opeta Pyhän Hengen olevan Jumalan äiti henki. Henki jota Elisabeth Elijah uskoo ja seuraa on saatanallinen valheenhenki, ei Jumalan Pyhä Henki. Helmikuun 27 päivä 2007 Elisbeth Elijahin kautta tullut profetia: Minä olen Äiti Shekina, minä olen viisaus ja hepreaksi Ruach ha Kodesh ja minua kutsutaan myös Pyhäksi Hengeksi. ... Minun rakkauteni ja läsnäoloni verhoutui sinuun, sillä minä olen sinun Pyhä Äitisi; Minä olen ainoa taivaan Kuningatar, ei ole ketään muuta. .... On vain yksi aito Pyhä Äiti, minua kutsutaan myös Pyhäksi Hengeksi. Älä usko katolisen kirkon valheita ja opetuksia, he pitävät Mariaa Jahushuan maallisena äitinä ja liittävät hänet osaksi Pyhää Kolminaisuutta. Hän oli Hänen maallinen äitinsä, mutta minä olen Hänen taivaallinen Äitinsä. Raamattu ei opeta, että Pyhä Henki on Herran Jeesuksen taivaallinen äiti, eikä Raamattu opeta, että Pyhä Henki on Pyhä Äiti tai Äiti Shekina. Elisabethin kautta puhuva valheenhenki toimii kierosti koska se sanoo ihan oikein ettei kannata uskoa katolisen kirkon valheita, mutta kuitenkin Elisabethia johdattava valheenhenki opettaa valhetta Pyhän Hengen äitiydestä. Elisabeth on antautunut valhehengen valheelliseen johdatukseen, joka eksyttää ja vääristää Raamatun Jumaluuden. Jokainen joka uskoo Elisabeth Elijahia eksyy hänen kanssaan palvomaan saatanallista valheenhenkeä, joka johdattaa heidät uskomaan äiti jumalaan (äiti jumalatar), joka on synti ja kapinaa Jumalaa vastaan. Jer 7:18 Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi. Valheenhenki on räätälöinyt katolisille katolisen version Babylonialaisesta taivaan kuningatar opista ja Elisabethille ja hänen seuraajilleen pyhä äiti, äiti pyhä henki opin. Molemman valheellisen taivaan kuningatar opin juuret ja tausta on Babyloniassa. Henki joka puhuu ja opettaa taivaan kuningattaresta (äiti jumalana tai jumalattarena jne.) on saatanan henki, ei Jumalan Henki. Amightywind sivuston Elisbeth Elijahin rukous: Me kaikki haluamme tuntea sinut Äiti Henki. Ihmiset kutsuvat sinua hän (maskuliini), sillä he eivät ole antaneet sinulle kunniaa menneisyydessä. Pyhä, pyhä, pyhä ... me kutsumme sinua Äiti Pyhä Henki. Etkö tahtoisi ilmoittaa meille itsesi? Etkö ilmoittaisi itseäsi meille? Amightywind sivusto sanoo profetia 98 sivulla: Sana Pyhältä Hengeltä: ... Minä olen Äiti luominen. Naiset tehtiin minun kuvikseni. Minä olen iätön. Minä olen kanssa-Luoja. Perhe on kopio siitä mitä on taivaassa. Mistä ajattelet sen tulleen? Äidistä, Isästä ja lapsista.
1 Moos 1:
1 Moos 1:
Joh 1: Raamattu sanoo Jumalan Hengen liikkuneen vetten päällä ja Jumala loi sanansa (Herra Jeesus) kautta taivaan ja maan ja kaikki mitä niissä on. Raamattu ei sano, että naiset luotiin Pyhän Hengen kuviksi tai että Pyhä Henki on äiti luominen kuten valheenhenki valehteli Elisabeth Elijahille. Raamattu sanoo niin miehen kuin naisen olevan luotu Jumalan kuvaksi. Raamatussa ei ole missään sellaista kohtaa, jossa Pyhän Hengen sanotaan olevan Äiti Henki. Almightywind sivulla Ruach ha Kodesh on esittelyvideo Elisabeth Elijahin kirjasta nimeltä Secrets of the Holy Spirit (Ruach ha Kodesh) (Pyhän Hengen salaisuudet), jossa sanotaan seuraavasti: (Kathrynyah puhuu) Oletko tiennyt profeetta Elisabeth Elijahille on annettu ilmestyksiä taivaasta, että Pyhä Henki on feminiininen luonteeltaan ja tämä on ensin ilmoitettu profetioissa 89 ja 90. Kun tutkimme heprealaista Raamattua me löydämme valtaosin viittauksia Pyhän Henkeen feminiini muodossa. Videolla tuodaan esille Job 33:4, jonka he kääntävät seuraavasti: The Spirit of God she made me and the breath of the Almighty she keeps me alive. Videolla Kathrynyah jatkaa sanoen: että esimerkiksi kaikki Tuomarin kirjan viittaukset Pyhään Henkeen on femiinimuodossa. Kaikki tämä katosi käännöksistä kun Raamattu käännettiin hepreasta ja arameasta länsimaisiin kieliin kuten kreikka, latina ja myöhemmin englanniksi. Elisabeth ei ole saanut ilmestyksiä taivaasta koskien Pyhän Hengen feminiinisyyttä, koska Pyhä Henki ei ole äiti eikä femiininen. Elisabeth on saanut näkynsä, ilmestyksenä ja profetiansa saatanan päämajasta koskien Pyhän Hengen äitiyttä. Tuom 3:10 And the spirit of HaShem came upon him, and he judged Israel; and he went out to war, and HaShem delivered Cushan-rishathaim king of Aram into his hand; and his hand prevailed against Cushan-rishathaim. (Jewish Publication Society Bible - JPS) Juutalaisten kääntämä JPS Raamattu on tarkka käännös hepreasta englantiin. Käännös ei käytä Jumalan Hengestä feminiinimuotoa, koska Pyhä Henki ei ole feminiini, eikä Jumalan Henki ole äiti Jumala. Elisabeth Elijah on eksynyt luulemaan Pyhää Henkeä äidiksi, koska hepreankielen sana ruach on feminiinimuoto. Hepreankielessä sanat ovat joko maskuliinissa tai feminiinissä. Henkilöiden kohdalla maskuliini tarkoittaa miestä ja feminiini tarkoittaa naista, samoin eläinten kohdalla käytetään joko maskuliinimuotoista tai femiinimuotoista sanaa kertomaan minkä sukupuolinen eläin on kyseessä. Kun on kyse asioista tai esineistä, niin maskuliinimuoto tai feminiinimuoto ei määrittele sanojen sukupuolia, koska asioilla ja esineillä ei ole sukupuolia. Ruach sanan feminiimuoto ei tarkoita sitä, että Henki on feminiini ja naispuolinen tai äiti. Ruach on feminiinimuodossa, koska ruach sana päättyy feminiinimuotoon. Hebreankielen sana henki ei määrittele sukupuolta ellei se esiinny henkilön kohdalla, jolloin sukupuoli käy ilmi. Joon 2:9 (2:10) Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa (JHVH) on pelastus (Jeshuah)." Raamattu sanoo, että Herrassa on pelastus ja pelastus sana (Jeshuah) on hepreankielessä feminiinimuoto. Raamattu sanoo Jumalan pelastavan tarkoittaen Isä Jumalaa sekä että Herra Jeesus on Pelastaja, joka pelastaa jos ihminen uskoo Häneen. Jeesus ei ole nainen, eikä Raamattu sano Jumalan olevan äiti, vaan Isä. Hepreankielinen Raamattu käyttää feminiinimuodossa olevaa pelastus sanaa, vaikka Jumala on Isä ja Jeesus oli lihassa mies, jonka kautta pelastus tulee. Edellä oleva hepreankielen sanojen käyttämisen esimerkki kumoaa sellaisen opin, että hepreankielen sanojen feminiinimuotojen perusteella Pyhä Henki olisi äiti. Raamattu käyttää pelastus sanaa liitettynä Isä Jumalaan sekä myös Jeesukseen, mutta kumpikaan Heistä ei ole äiti, vaikka pelastus sana on hepreankielessä feminiinimuoto. Opetus joka sanoo Pyhän Hengen olevan äiti perustuu saatanalliseen valheeseen sekä hepreankielen väärinymmärtämiseen. 1 Moos 6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki (ruach); kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva. Raamattu sanoo, että maan kaikella lihalla (ihmiset ja eläimet) on elämän henki (ruach). Hepreankielen henki sanaa käytetään yleisessä mielessä kuvaamaan niin miehiä ja naisia kuin uroksia ja naaraita. Hepreankielen henki sana ei tarkoita automaattisesti feminiiniä (nainen), vaikka sanan suku on feminiinimuoto. Koska Elisbeth Elijah ei tätä ymmärrä, niin hän on siksi erehtynyt ja eksynyt luulemaan Pyhää Henkeä äidiksi. Elisabeth Elijah voi kuitenkin tehdä parannuksen sekä sanoutua irti äiti pyhän hengen johdatuksesta, joka on saatanallinen valheenhenki, ei Jumalan Henki. Joh 4:24 Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." Jes 64:8 Mutta olethan sinä, Herra, meidän isämme; me olemme savi, ja sinä olet meidän valajamme, kaikki me olemme sinun kättesi tekoa. Matt 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; Kol 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. Raamattu sanoo Jumalan olevan Henki. Raamatun sanan totuuden mukaan Jumala (Henki) on Isä, ei äiti. Raamattu ei missään kohdassa sano Pyhän Hengen olevan äiti ja tämä kaikki tarkoittaa sitä, että valheenhenki eksyttää Elisabeth Elijahia babyloniasta peräisin olevan äiti jumalatar eksytyksen kautta. Kuten on käynyt edellä ilmi niin Raamattu ei käytä Pyhästä Hengestä feminiinimuotoa tarkoittaen, että Pyhä Henki on äiti. Elisabeth Elijah ei palvo Jumalaa Hengessä ja totuudessa, koska hän uskoo Pyhän Hengen olevan äiti Jumala. Käsite äiti Jumala tai jumalatar tulee Babyloniasta, jossa saatana eksytti ihmisiä palvomaan taivaan kuningatarta, äiti jumalattaria. Elisabethin palvonnan kohde ei ole Raamatun Jumala, vaan valheenhenki.
Joh 16: Kundaliinienergia eksytys sanoo kundaliinienergian olevan jumalallinen feminiininen luova voima tai energia. Shekina kirkkaus tulee samasta riivaajien saastuttamasta lähteestä kuin kundaliinivoima (energia). Jos haluat saada lisätietoa siitä mitä shekina kirkkaus on ja ettei Raamattu opeta shekina kirkkautta, eikä hepreankielen Raamatussa ole kertakaan mainittu sanaa shekina eikä sanoja shekina kirkkaus, niin klikkaa sivun viimeistä linkkiä, jossa on minun kirjoitukseni shekinasta vuodelta 2014. Lopunajan eksytys tuo esille ja korostaa Babylonian taivaan kuningatar oppia, joka esiintyy lopunaikana monenlaisessa erilaisessa paketissa. Babyloniassa ja Mesopotamiassa uskottiin Gula nimiseen jumalattareen, jonka uskottiin olevan suojelija ja sairauksien parantaja. Gula oli maa-jumalatar, äiti jumalatar ja manalan jumalatar. Gula jumalattareen on liitetty oppi ja uskomus kosmisen käärmeen noususta. Ortodoksijuutalaisuudessa ja kabbalismissa uskotaan jumaluuden feminiiniseen puoleen shekinah läsnäoloon. Ortodoksijuutalaisuuden jumaluuden naispuolinen läsnäolo on Babylonian uskonnon vaikutusta. Katolilaiset uskovat "Marian" olevan taivaan kuningatar. Muslimeille "Maria" on pyhin nainen maailmassa. Kun tutkimme vanhasta testamentista Israelin kansan lankeemuksen ja epäjumalanpalveluksen taustoja, niin näemme heidän useasti langenneen palvomaan pakanoiden naisjumalattaria. Juudan kuningas Manasse asetti Aseran kuvan (jumalattaren) Herran temppeliin palvottavaksi. Jeremian kirjasta voimme lukea kuinka Juudan kaupungeissa ja Jerusalemissa uhrattiin uhreja babylonialaiselle taivaan kuningattarelle. Pahuuden vallassa olevat henkivallat ovat ihmiskunnan lankeemuksen alkuajoista asti eksyttäneet ihmisiä palvomaan jumalatar kultteja, jonka alkuperä on Babylonian taivaan kuningatar kultissa. Kun Manasse toi jumalatar kultin temppelipalvelukseen, niin se todistaa sen kuinka riivaajahenget ovat eksyttäneet juutalaisia palvomaan Babylonian jumalattaria. Tämä on ollut valheenhengen agenda alusta asti. Siksi myös tulevassa Jerusalemin kolmannessa temppelissä on samat askelmerkit koskien jumalattaren palvontaa. Juutalaisen kansan historiasta näemme sen kuinka he ovat myös toistuvasti eksyneet palvomaan pakanallisia jumalatar kultteja. Nykyajan kabbalistinen rabbiininen ortodoksijuutalaisuus juutalainen mystiikka rukoilee Jumalan ja feminiinisen shekinah (shekhina) jumaluuden yhdistämistä. Kabbalistisen ortodoksijuutalaisuuden keskuudessa esiintyy myös näkyjä sekä feminiinisen shekina jumalattaren äänen kuulemista. Näissä näyissä he näkevät shekina jumaluuden esiintyvän heille naisen muodossa, jumalallisen naisjumalattaren hahmossa. Ihan samalla tavalla esimerkiksi katolisuudessa taivaan kuningatar "Maria" ilmestyy ja puhuu katolilaisille eksyttäen heitä. Monesti me Herran Jeesuksen opetuslapset ihmettelemme sitä kuinka israelilaiset eksyivät palvomaan pakanakansojen jumalattaria. Nyt kristikunta on samassa pisteessä, jossa osa heistä on jollakin tavalla imenyt itseensä shekina feminiininen jumaluus ja Pyhän Hengen feminiinistä äiti jumala harhaoppia. Babylonian henkivalta on alusta asti eksyttänyt ihmiskuntaa palvomaan jumalattaria ja näin tulee käymään myös lopunaikana. Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan jollakin tavalla kytköksissä jumalatar palvontaan ainakin siihen asti kunnes antikristus tulee julistamaan itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, julistaen olevansa "jumala". Herran Jeesuksen opetuslapset on kutsuttu siunaamaan Israelia. Israelin siunaaminen ei saa sisältää sellaisia aineksia, että tuemme kabbalistisen ortodoksijuutalaisuuden valheenhengen hankkeita kuten esimerkiksi Jerusalemin kolmannen temppelin rakentamista, joka tulee olemaan lopunajan "Baabelin torni", jossa totuudesta eksyneet juutalaiset palvovat shekinaa naisjumalatarta. Sanhedrinin ja Jerusalemin temppeli-instituutin kolmannen temppelin rakennushanke on alusta loppuun asti sielunvihollisen ohjaama hanke, jonka kautta koko ihmiskuntaa pyritään eksyttämään pois totuudesta. Tämä saatanallinen kapinahanke hyväksyy kaikki muut uskot, mutta ei Raamatun totuuteen perustuvaa uskoa Messias Jeesukseen. Sen tulisi olla päivänselvää ettemme Herran Jeesuksen opetuslapsina saa olla tukemassa Jerusalemin kolmannen temppelin rakentamista, emmekä saa hyväksyä ja uskoa Jumalan olevan feminiininen jumaluus, koska joudumme silloin sille paikalle, jossa olemme Jumalan tuomion alaisuudessa. Raamattu kehottaa meitä siunaamaan Israelia (juutalaisia) ja rukoilemaan rauhaa Jerusalemille. Jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen sydämessä tulisi olla siunaava asenne Israelia kohtaan sekä rukoilla rauhaa Jerusalemille, sillä se on Herran käsky ja tahto. Meidän tulee kuitenkin ymmärtää, että Jumalan asettaman Israelin siunaamisen ja Jerusalemille rauhan rukoilemisen ydin on pelastuminen uskon kautta Messias Jeesukseen, Hänen verenä ja sovitustyönsä kautta. Tämä on Israelin siunaamisen ydin, että he pelastuisivat uskon kautta Herraan Jeesukseen. Jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen tulisi olla Jumalan tahdon mukaisella tavalla Israelin ystävä. Rukoilkaamme juutalaisten pelastumisen puolesta ja pitäkäämme evankeliumia esillä myös juutalaisille sekä pakanoille, että he voisivat pelastua uskon kautta Messias Jeesukseen, Jeshuan veren ja sovitustyön ansion tähden.
Petri Paavola 5.2.2022
Lähteet:
|
|