|
Etusivulle
|
Raamatunopetuksia |
Anna palautetta
SaulusMedia |
Petri - Youtube
Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa? Pidin 11.1.2020 kaksi Raamattutuntia Kiteellä aiheesta: Miksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan aikaa. Ajattelin vielä kirjoittaa tästä aiheesta tuomalla esiin Raamatun sanan kautta, että Raamattu todellakin opettaa Herran Jeesuksen tulemuksen ja seurakunnan ylöstempauksen tapahtuvan vaivanajan jälkeen (suuri ahdistus). Tätä aihetta on hyvä tutkia vielä lisää muutamasta näkökulmasta käsin. Tämä aihe ei saa olla riitakysymyksenä seurakunnan keskuudessa, niin kuin se valitettavasti on tullut monille riitakysymykseksi. Minun tarkoitukseni ei ole aiheuttaa riitaa, vaan saada lukija tutkimaan Jumalan sanan totuutta, koska Jumalan sanan totuus kertoo meille tämän asian selvääkin selvemmin. Olkaamme tässäkin asiassa armollisia toinen toisillemme, älkäämme käykö henkilöön kiinni, vaan käykäämme tästä rakentavaa keskustelua sävyisyyden Hengessä, vaikka olisimmekin tästä asiasta eri mieltä. Joku voi ajatella, että se on ihan sama milloin ylöstempaus tapahtuu ja tästä asiasta on ihan turha kirjoittaa ja aiheuttaa lisää riitaa seurakunnan keskuuteen. Se on totta ettemme saa aiheuttaa riitaa seurakunnan keskuuteen, siksi minä kehotan ja sanon ettei kirjoitustani saa käyttää lyömäaseena niitä vastaan, jotka uskovat Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen tapahtuvan ennen vaivan aikaa. Kirjoitukseni tarkoitus on sävyisyyden Hengessä tutkia Jumalan sanan opetusta tästä aiheesta ja siksi jos joku haluaa tuoda esille kirjoitukseni sanomaa, niin se tulee tuoda esille sävyisyyden Hengessä. Sinulla tulee olla siunaava asenne Kristuksessa olevia sisaria ja veljiäsi kohtaan, jotka ovat jossakin opinkohdassa eri mieltä kanssasi, älä rakenna riitaa veljesten (sisarten) kesken, sillä se on kauhistus Herralle. Eräs todella tärkeä syy miksi tästä aiheesta on syytä kirjoittaa on se, että Herra Jeesus varoitti opetuslapsiansa etteivät he uskoisi antikristukseen ja luulisi antikristuksen olevan Jeesuksen tulemus. Jos Herra Jeesus varoitti ettemme saa uskoa antikristukseen kun hän tulee, niin se tarkoittaa sitä, että seurakunta on silloin maan päällä, eikä Jeesuksen opetuslapset saa uskoa häneen. Joku voi ajatella tässä kohden, että jos seurakunta olisikin maan päällä, niin eihän uskovat voi erehtyä uskomaan antikristukseen. Jos Herra Jeesus varoittaa meitä ettemme saa uskoa antikristukseen, niin silloin se on mahdollista, että uskova voi eksyä uskomaan antikristukseen ja varsinkin silloin, jos hän totuttaa sydämensä uskomaan valheita ja ihmisten uskonnollisia perinteitä. Koen että tässä kohdassa täytyy tuoda esille, että se miten tänään uskomme ja ymmärrämme voi muuttua huomenna siten, että emme usko enää sillä tavalla miten eilen uskoimme. 1970-luvulla eräs vapaaseurakunnan sananjulistaja sai sanoman sydämellään ja sanoi eräälle toiselle vapaaseurakunnan julistajalle, että silloin kun Suomessa luterilaisen kirkon, katolisen kirkon ja vapaaseurakunnan johtajat esiintyvät yhdessä televisiossa, niin silloin luopumus on edennyt pitkälle Suomen maassa. Tämä toinen vapaaseurakunnan julistaja sanoi, että se on mahdotonta, näin ei voi tapahtua. 1990-luvulla tämä sama saarnamies, joka sanoi sen olevan mahdotonta oli itse vapaaseurakunnan johtajana televisiossa yhteisessä tilaisuudessa luterilaisen kirkon ja katolisen kirkon johtajan kanssa. Tämä surullinen esimerkki kertoo sen kuinka se miten tänään uskomme, voi muuttua päinvastaiseksi, jos päästämme valheenhengen eksyttämään sydäntämme. Tästä samasta syystä valhe voi sokaista uskovan niin, että antikristuksen tullessa valheeseen eksynyt uskova luulee antikristuksen olevan sama asia kuin Jeesuksen tulemus. Tämän tähden onkin tärkeää ymmärtää totuus myös Jeesuksen tulemuksesta ja ylöstempauksesta, koska silloin ei eksy luulemaan antikristuksen olevan Jeesuksen tulemus. Kirjoitan tästä tärkeästä asiasta otsikon yhteydessä: Herra Jeesus sanoi ettemme saa uskoa antikristukseen. Jos rakastamme Herraa Jeesusta totuudessa ja vaikka olisimmekin erehtyneet siinä tuleeko Jeesus ennen vaivan aikaa vai vaivanajan jälkeen, niin siitä huolimatta, vaikka olisimmekin tässä asiassa erehtyneet, niin Herra Jeesus ylöstempaa meidät tulemuksessaan tuuliin ja pilviin Häntä vastaan. Me uskovat monesti asetamme vastakkain tässäkin asiassa eri uskovien opetuksen ja julistuksen, jonka puolestamme olemme tai sitä vastaan. Tällainen vastakkainasettelu hyvin usein johtaa siihen, että käymme henkilöön kiinni, emmekä ehkä kykene enää näkemään ja ymmärtämään sitä mikä on totuus, mitä Raamattu opettaa. Tämän tähden minä tuon esille runsaasti sitä mitä Raamattu opettaa tästä asiasta. Näin voit etsiä Jumalan sanasta sen mitä Raamattu tästä opettaa. Toki jokainen meistä pyrkii ymmärtämään Raamattua ja pyrkii etsimään sitä mikä on totuus aina siihen asti mihin saakka olemme Jumalan armosta ymmärtäneet Jumalan sanan opetusta. Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.
Sisällys:
Herrassa kuolleiden ylösnousemus tapahtuu Herran tulemuksessa
Joh 6:
Joh 11:
Matt 28:
Edellä olevat Raamatun kohdat antavat meille
tärkeän suuntaviitan siihen, että Herran Jeesuksen tulemus ja seurakunnan
ylöstempaus tapahtuvat vaivanajan jälkeen. Joh 6:39,40:ssa Jeesus sanoi
herättävänsä kuolleista viimeisenä päivänä sen ihmisen, joka uskoo Häneen.
Jeesuksen tulemuksessa kun ylöstempaus tapahtuu, niin Jumalassa kuolleet
nousevat ensin ja heti sen jälkeen välittömästi maan päällä olevaa
seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin Herraa vastaan. Johanneksen luvun
6 opetuksen mukaan seurakunta on maan päällä tämän armotalouskauden
loppuun asti. Matt 28 luvussa Herra Jeesus sanoi olevansa opetuslapsiensa
kanssa maailman loppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti).
Matt 28 ja Joh 6 ovat yhtäpitäviä, sillä molemmista kohdista tulee esille
se kuinka seurakunta on maan päällä maailman loppuun (tämän
armotalouskauden loppuun asti), joka tarkoittaa sitä, että seurakunnan
ylöstempaus tapahtuu vaivanajan jälkeen.
Matt 28 ja Joh 6 kumoavat sen väärän
opetuksen, joka sanoo Jeesuksen tulevan ennen vaivan aikaa ja sen jälkeen
Pyhä Henki otettaisiin maan päältä pois joksikin aikaa, kunnes Pyhä Henki
sitten palaisi takaisin ja juutalaisten jäännös pelastuu ja sitten voi vielä
pakanatkin lopunajan vaivanajassa pelastua marttyyrikuoleman kautta. Matt
28 tarkoittaa sitä, että Herra Jeesus on Pyhässä Hengessä opetuslastensa
kanssa maailmanloppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti),
viimeiseen päivään asti, jolloin tapahtuu Jumalassa kuolleiden
ylösnousemus ja seurakunnan ylöstempaus.
Tosin tarkkaa päivää (päivämäärä)
ja hetkeä emme voi tietää etukäteen, mutta lupauksensa mukaan Jeesus
herättää Jumalassa kuolleet viimeisenä päivänä (tämän armotalouskauden
viimeisenä päivänä), jolloin myös tapahtuu Jeesuksen tulemus ja
seurakunnan ylöstempaus, jonka päivämäärää ja hetkeä emme voi kuitenkaan etukäteen tietää.
Jos Herra Jeesus on itse luvannut olla opetuslastensa kanssa
maailmanloppuun asti (tämän armotalouskauden loppuun asti), joka
tapahtuu Pyhän Hengen kautta, niin se tarkoittaa sitä, että ylöstempaus ei
voi tapahtua ennen vaivan aikaa, vaan vaivanajan jälkeen. Tämä Raamatun
kohta, jossa Herra Jeesus lupaa olla opetuslastensa kanssa maailmanloppuun
asti (tämän armotalouskauden loppuun asti), on Herran Jeesuksen
todistuksena vastaansanomaton sekä samalla on täydellisesti linjassa sen
kanssa, kun Jeesus sanoi Matt 24 luvussa tulevansa suuren ahdistuksen
jälkeen, jonka jälkeen suuren pasuunan äänen kuuluessa tapahtuu
seurakunnan ylöstempaus.
Joh 6:39,40 ei puhu suuren ahdistuksen
ajasta, eikä antikristuksesta, mutta koska Jeesus sanoi Jumalassa
kuolleiden nousevan kuolleista viimeisenä päivänä ja Jumalassa kuolleiden
ylösnousemus tapahtuu samana päivänä kuin ylöstempaus, niin se tarkoittaa
sitä, että ennen Jeesuksen tulemusta ja ylöstempausta suuri ahdistus on alkanut maan
päällä ja antikristus on ilmestynyt. Jeesus ei puhu näissä jakeissa (Joh
6:39,40)
kirjaimellisesti suuresta ahdistuksesta ja antikristuksesta, mutta
sanoessaan kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan viimeisenä päivänä, niin
kuitenkin suuri ahdistus (vaivan aika) ja antikristuksen
ilmestyminen ovat tapahtuneet jo sitä ennen.
Herra Jeesus sanoi Martalle, että hänen
kuollut veljensä (Lasarus) on nouseva ylös, jolla Hän tarkoitti kuolleista
heräämistä. Herra Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista. Martta sanoi
tietävänsä Lasaruksen nousevan kuolleista ylösnousemuksessa viimeisenä
päivänä (tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä). Herra Jeesus
ei kumonnut Martan sanoja, koska Jeesus itse opetti Jumalassa kuolleiden
ylösnousemuksen tapahtuvan viimeisenä päivänä (tämän armotalouskauden
viimeisenä päivänä). Raamattu sanoo kaikkien Jumalassa kuolleiden
ylösnousemuksen tapahtuvan samana päivänä kun tapahtuu Herran Jeesuksen
tulemus ja seurakunnan ylöstempaus, josta kirjoitan myöhemmin lisää.
Raamattu todellakin opettaa ylöstempauksen tapahtuvan tämän maailmanajan (tämän
armotalouskauden viimeisenä päivänä) lopussa vaivanajan jälkeen.
Kun Herra Jeesus sanoi (Jumalassa)
kuolleiden ylösnousemuksen tapahtuvan tämän maailmanajan viimeisenä
päivänä (tämän armotalouskauden viimeisenä päivänä), niin Herra
Jeesus ei opettanut, että me jokainen tulemme kohtaamaan lihassamme
viimeisen päivän silloin kun itse kukin kuolemme silloin kun kuolemme (sekin kyllä tapahtuu), vaan Herra Jeesus puhui ja
opetti tietystä ja erityisestä päivästä, tämän maailmanajan viimeisestä
päivästä, jolloin kaikki Jumalassa kuolleet ihmiset nousevat kuolleista
samana päivänä, joka on sama
päivä kuin ylöstempauksen päivä. Herran Jeesuksen opettama viimeinen
päivä, jolloin Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista (on myös sama
päivä kuin Jeesuksen tulemus ja ylöstempaus) tulee tapahtumaan tämän
maailmanajan viimeisenä päivänä, jonka jälkeen alkaa tuhannenvuoden
rauhanvaltakunnan aika. Herra Jeesuksen opettama viimeinen päivä, jolloin
Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista ei tapahdu tuhatvuotisen
rauhanvaltakunnan lopussa, vaan tämän maailmanajan ja armotalouskauden
lopussa, jota me nyt Jumalan armosta elämme.
Tämän maailmanajan ja armotalouskauden
viimeisenä päivänä (Jeesuksen tulemus ja ylöstempaus) vain
Jumalassa kuolleet nousevat kuolleista ja jumalattomina kuolleet nousevat
kuolleista viimeiselle tuomiolle, joka tapahtuu tuhatvuotisen valtakunnan
jälkeen.
1 Tess 4:
Apostoli Paavali (Raamattu - Jumalan sana)
opettaa, että Herran Jeesuksen tulemuksessa Kristuksessa (Jumalassa)
kuolleet nousevat ylös ensin ja sitten maan päällä oleva seurakunta
temmataan yhdessä heidän kanssaan Herraa vastaan pilviin ja yläilmoihin.
Tämä on sama opetus kuin Herra Jeesus sanoi herättävänsä Jumalassa
kuolleet viimeisenä päivänä kuolleista, joka tapahtuu samana päivänä kun
tapahtuu Jeesuksen tulemus ja seurakunnan ylöstempaus. Tämä on todella
selkeä Raamatun opetus ja siksi en usko ylöstempaukseen ennen vaivan
aikaa, vaan vaivanajan (suuren ahdistuksen) jälkeen.
Herra Jeesus sanoi Hänen tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen ajan jälkeen
Matt 24:
Luuk 21:
1 Tess 4:
Herra Jeesus opetti Matt 24 ja Luuk 21
kohdissa tulemuksestaan ja ylöstempauksesta. Matt 24:ssa Herra Jeesus
sanoo, että ahdistusten päivien (suuri ahdistus Matt 24:21;29)
jälkeen tapahtuu Hänen tulemuksensa ja ylöstempaus. Herran Jeesuksen
toinen tulemus ja ylöstempaus on julkinen ja yksivaiheinen ja tapahtuu vain kerran, jonka
kaikki sukukunnat maan päällä näkevät.
Luuk 21 luvussa 36 on kreikankielen sana
ekfeugo, joka tarkoittaa pakenemista ja karkaamista. Strongsin
sanakirja antaa sanalle ekfeugo merkityksen: to flee out (paeta),
escape (päästä pakoon, karata, paeta), flee (paeta). Novumin
sanakirja sanoo ekfeugo sanan tarkoittavan paeta, karata, päästä.
Luuk 21:36:ssa kehotetaan valvomaan joka
aika ja rukoilemaan, että saisimme voimaa paetaksemme kaikkea, mikä tuleva
on. Tällä mikä tuleva on tarkoitetaan sitä paulaa, ansaa ja eksytystä,
joka tulee tapahtumaan lopunajan viimeisinä päivinä antikristuksen ja
synnin laittomuuden kautta. Meidän uskovien tulee paeta, eli karttaa
synnin laittomuutta ja elää jumalisesti ja elää Jumalan sanan totuuden
mukaan. Pakenemis-sana ei tarkoita ylöstempausta ennen vaivan aikaa, koska
Raamattu sanoo Luuk 21:36, että meillä tulee olla voimaa ja halua paeta
tätä kaikkea mikä tuleva on. Jos Luuk 21:36 puhuisi ylöstempauksesta, niin
jae ei sanoisi, että uskovien tulee paeta (vältellä, välttää) sitä
kaikkea (synnin laittomuutta), mikä on tuleva maailmaan. Jos Luuk
21:36 puhuisi ylöstempauksesta, niin se ei kehottaisi välttelemään ja
pakenemaan sitä lopunajan eksytyksen paulaa, joka tulee antikristuksen
kautta, vaan sanoisi ettette tule sitä näkemään, eikä teidän silloin
tarvitse vältellä ja paeta sitä mitä ette joudu kohtaamaan, mutta Herra
Jeesus sanonut näin, vaan käski pakenemaan synnin laittomuutta.
Kun ylöstempaus tapahtuu, niin silloin
uskova otetaan pois maan päältä, eikä hän enää silloin pakene ja välttele
synnin laittomuutta. Kehotus pakenemaan ja välttelemään paulaa (synnin
laittomuutta), joka on tuleva ja saavuttava kaikki, jotka asuvat maan
päällä (paitsi ei Jeesusta totuudessa rakastavia uskovia) todistaa
sen ettei ole kyse ylöstempauksesta, sillä niin Matt 24 kuin Luuk 21
opettavat samaa asiaa, Herran Jeesuksen tulemusta ja seurakunnan
ylösottoa, joka tapahtuu suuren ahdistuksen ajan jälkeen.
Herra Jeesus sanoi tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren
ahdistuksen (vaivan aika) jälkeen. Tämän Herra Jeesus sanoi
Matt 24:21-31 jakeissa. Matt 24:21:ssa Herra Jeesus puhui suuresta
ahdistuksesta, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän
asti, eikä milloinkaan tule. Sitten Herra Jeesus sanoi Matt 24:29:ssa,
että niiden päivien ahdistuksen jälkeen tarkoittaen sitä suurta ahdistusta
(Matt 24:21) aurinko pimenee, kuu ei anna valoansa, tähtiä putoilee
taivaalta ja taivaitten voimat järkkyvät ja silloin Ihmisen Pojan (Jeesuksen)
merkki näkyy taivaalla ja kaikki ihmiset näkevät julkisesti Herran
Jeesuksen tulevan taivaan pilvien päällä ja suuren pasuunan pauhatessa
tapahtuu ylöstempaus ja Jeesuksen opetuslapset kootaan ylöstempauksessa
kaikkialta maailmasta.
Matt 24:21-31 jakeet kertovat Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen
tapahtuvan vaivanajan jälkeen, jonka vahvistaa suuri pasuunan ääni, sillä
se on sama Jumalan pasuunan ääni, josta 1 Tess 4:15-18 kertoo, joka
tapahtuu silloin kun tapahtuu seurakunnan ylöstempaus. 1 Tess 4:15-18
kertoo lohdullisen sanoman siitä, että meidän ei tarvitse olla
tietämättömiä ja murheellisia Herrassa poisnukkuneiden tähden, sillä he
tulevat nousemaan kuolleista ennen ylöstemmattavaa seurakuntaa Jumalan
pasuunan äänen kuuluessa. Näin saamme olla kaikki yhdessä Herran kanssa ja
siksi me voimme lohduttaa toinen toisiamme näiden sanojen kautta.
Jotkut opettavat sanoen, että ylöstempaus on jo tapahtunut ennen vaivan
aikaa ja että Matt 24 luvun Jeesuksen tulemus tarkoittaisi sitä tapahtumaa
kun Jeesus tulee uudestaan maan päälle suuren ahdistuksen ajan jälkeen,
jolloin Jeesus tulisi seurakuntansa kanssa, eikä enää seurakuntaa
varten, koska ylöstempaus olisi jo tapahtunut.
Raamattu kumoaa edellä olevan väärän teorian. Matt 24 luvussa Jeesus puhuu
tulemuksensa ja ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen jälkeen ja
silloin kuuluu suuren pasuunan ääni. Suuren pasuunan ääni, Jumalan
pasuunan ääni, viimeisen pasuunan ääni kuuluu vain Jeesuksen tulemuksen ja
seurakunnan ylöstempauksen yhteydessä ja sen on kerrottu tapahtuvan Matt
24 luvussa suuren ahdistuksen jälkeen. Jumalan pasuunan äänen kuuluessa
maan päällä oleva seurakunta ylöstemmataan Herraa vastaan. Opetus, joka
sanoo Matt 24 luvussa tapahtuvan Jeesuksen uusi tulemus seurakuntansa
kanssa maan päälle on väärä opetus, koska Matt 24 luku kytkee Jeesuksen
tulemuksen yhteen Jumalan pasuunan äänen kanssa, joka tarkoittaa
seurakunnan ylöstempausta. Jumalan pasuunan ääni ja ylöstempaus ovat
erottamattomat ja ne kuuluvat yhteen ja näin tapahtuu Matt 24 luvussa.
Matt 24 luvussa oleva sanonta suuri pasuuna, tarkoittaa viimeistä pasuunaa
ja ylöstempauksen pasuunan ääntä. Sanat suuri pasuuna korostavat sitä,
että kyseessä on nimenomaan ylöstempaukseen kuuluva Jumalan pasuuna.
Ilm 20:
Dan 12:
Ylöstempauksen jälkeen kaikki pyhät tulevat Herran Jeesuksen kanssa maan
päälle, jolloin alkaa tuhatvuotinen rauhanvaltakunnan aika.
Tuhatvuotisessa valtakunnassa kaikkina aikoina Raamatun Jumalaan uskovat
ihmiset saavat yhdessä Jeesuksen kanssa hallita tuhannenvuoden
valtakunnassa, jossa Herra Jeesus on kuitenkin Rauhanruhtinas.
Ensimmäinen ylösnousemus, josta Ilm 20:4-6 kertoo on Jumalassa kuolleiden
ylösnousemus ja seurakunnan ylöstempaus, jossa koko kaikkien historian
aikakausien morsian nousee ylös Herraa vastaan tuuliin ja pilviin. Toinen
ylösnousemus on se kun jumalattomat nousevat kuolleista viimeiselle
tuomiolle, jossa heidät tuomitaan iankaikkiseen kadotukseen tekojensa
mukaan. Toinen ylösnousemus, jumalattomien ylösnousemus tapahtuu
tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen. Dan 12:1,2 kertoo näistä kahdesta
ylösnousemuksesta, ensimmäinen iankaikkiseksi elämäksi ja toinen
iankaikkiseksi kadotukseksi.
Jumala pelastaa Herran Jeesuksen opetuslapset vihasta
Moni uskoo ja ajattelee Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen tapahtuvan
ennen vaivan aikaa, koska Raamatussa sanotaan, että Jumala on luvannut pelastaa meidät vihasta. Se
on totta, että Jumala on luvannut pelastaa meidät vihasta, mutta sitä
Jumala ei ole luvannut, että hän pelastaisi meidät siitä vihasta, jossa
saatana vihaa meitä ja vaikuttaa maailman ihmisiä vihaamaan meitä. Jumala ei ole myöskään
luvannut pelastaa meitä kohtaamasta antikristuksen vihaa. Jumala on
luvannut pelastaa meidät kohtaamasta Jumalan vihaa. Jos ei ymmärrä ja näe
Raamatusta edellä olevia asioita, niin silloin ei osaa erottaa sitä mistä
vihasta Jumala on luvannut meidät pelastaa.
Room 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten
jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta
vääryyden vallassa,
Raamattu opettaa Jumalan vihan ilmestyvän taivaasta kaikkea ihmisten
jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan. Toisin sanoen Jumalan viha on koko
ajan jumalattomuuden ja synnin yllä.
1 Tess 5:
Tässä kohdassa 1 Tess 5:8-10 Raamattu sanoo kuinka pelastuksen
vastaanottaminen uskon kautta Herrassa Jeesuksessa asettaa meidät pois
Jumalan vihasta, sillä vain jumalattomat synnin vääryyden kautta ovat
Jumalan vihan alla, mutta Herran Jeesuksen opetuslapset eivät ole Jumalan
vihan kohteena. Sen jonka Jumala on armossaan pelastanut, niin häntä ei ole määrätty
vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herran Jeesuksen Kristuksen kautta. Tässä
kohden ei ole määrätty vihaan, ei tarkoita ylöstempauksen kautta maailmasta
pois pääsemistä tai ettei seurakunta kohtaisi antikristuksen vihaa, vaan
ettei Jumalan lasta ole määrätty kokemaan Jumalan vihaa, joka on
jumalattomuutta vastaan.
Room 5:
Room 5:8-11 opettaa samasta asiasta kuin 1 Tess 5:8-10. Me olimme Jumalan
vihollisia jumalattomina ollessamme ja nyt kun Jumala on armostaan
pelastanut meidät, niin me emme ole enää Jumalan vihan alaisia.
1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän
on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta
vihasta.
2 Tess 2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus
on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
1 Tess 1:10 opettaa taas siitä, että me odotamme taivaista Jeesuksen
tulemusta ja kun Jeesus tulee ja ylöstempaa seurakuntansa tuuliin ja
pilviin, niin silloin meidät pelastetaan siitä tulevasta vihasta, jolloin
Jumalan vihan kautta Herra Jeesus tulemuksessaan surmaa laittomuuden
ihmisen, eli antikristuksen, niin kuin 2 Tess 2:8 opettaa. Tämä on Jumalan
viimeinen vihan vuodatus maan päällä jumalattomuutta ja synnin vääryyttä
vastaan, jolloin seurakunta ei ole enää maan päällä, sillä ylöstempaus on
tapahtunut, koska se tapahtuu Jeesuksen tulemuksen yhteydessä.
Dan 8:
2 Tess 2:
Danielin kirjan 8 luku opettaa viimeisestä vihan ajasta, lopun ajasta
tarkoittaen sillä antikristuksen vihaa kun hän vihaa pyhien kansaa (Jeesuksen
opetuslapsia). Dan 8:19-25 opettaa kuinka sen jälkeen kun luopiot ovat
täyttäneet syntiensä mitan, niin nousee kuningas, joka on antikristus ja
häntä sanotaan tässä kuninkaaksi siksi, koska hän pyrkii matkimaan ja jäljittelemään
Jeesusta, joka on kuningasten Kuningas. Antikristus vihaa Jeesuksen
opetuslapsia, koska seurakunta on maan päällä, eikä ylöstempaus ole vielä
tapahtunut. Sitten Dan 8:25 sanoo, että antikristus muserretaan ja
tuhotaan ilman ihmiskättä, kun Jeesus tulemuksessaan, jolloin tapahtuu
myös ylöstempaus tuhoaa suunsa henkäyksellä antikristuksen.
2 Tess 2:1-3 kertoo saman asian kuin Dan 19-25. Herran Jeesuksen tulemus
ja ylöstempaus ei tapahdu ennen kun ensin tapahtuu luopumus ja
antikristuksen ilmestyminen (Dan 8:23 kun luopiot ovat
täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa
taitava). 2 Tess 2:8 sanoo kuinka Herra Jeesus tulemuksessaan surmaa
suunsa henkäyksellä antikristuksen (Dan 8:25 ..... Ruhtinasten
ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet
muserretaan). Nämäkin Raamatun kohdat kertovat Jeesuksen tulemuksen ja
ylöstempauksen tapahtuvan suuren ahdistuksen ajan jälkeen. Ilm 3:10 Koska olet
noudattanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin
minäkin varjelen (tereo) sinut koetuksen (peirasmos)
hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan koettelemaan niitä,
jotka asuvat maan päällä. Raamattu Kansalle Ilm 3:10 Ettäs pidit
minun kärsivällisyyteni sanat, niin minä tahdon sinun
varjella (tereo)
kiusauksen (peirasmos)
hetkestä, joka koko maan piirin päälle tuleva
on, niitä kiusaamaan, jotka maan päällä asuvat. Biblia
1776 Ilm 3:10 on käännetty oikein
Bibliassa ja Raamattu kansalle käännöksessä, sillä jakeessa
ei ole sanaa pelastan, niin kuin 33/38 kääntää (pelastan
sinut koetuksen hetkestä). Raamatun alkutekstin mukaan
Jumala varjelee (suojelee) kansaansa kiusauksen (koetuksen)
hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan. Tämäkään kohta ei
opeta seurakunnan ylöstempausta, vaan sitä kuinka Jumala
varjelee omansa eksymästä kiusaajan eksytykseen. Kreikankielen sana tereo
tarkoittaa varjella, suojella, vartioida ja kielikuvana
tereo tarkoittaa varjella tai säilyttää ihminen
siinä tilassa missä hän on. Tämän kielikuvan merkityksen
mukaan Jumala varjelee kansaansa eksymästä antikristuksen
eksytykseen, sillä Jumala varjelee meitä olemaan uskossa
kuuliaisia Herralle Jeesukselle, eli säilyttää meidät siinä
tilassa missä olemme Jumalan armosta, kuuliaisuuden tilassa.
Sitten vielä sekin, että Herra Jeesus lupasi olla
opetuslastensa kanssa maailmanloppuun asti (tämän
armotalouskauden loppuun asti) ja Hän tietenkin silloin
varjelee meitä tämän armotalouskauden loppuun asti, niin
ettemme eksy antikristuksen eksytyksen juoniin, emmekä muihinkaan eksytyksiin,
jos rakastamme Herraa Jeesusta totuudessa.
Herra Jeesus sanoi ettemme saa uskoa antikristukseen
Seuraavaksi kirjoitan siitä kuinka Herra Jeesus varoitti
ettemme saa uskoa antikristukseen, emmekä saa uskoa
antikristuksen valhetta, jossa hän väittää olevansa Herran
Jeesuksen tulemus. Kuten aikaisemmin kirjoitin, että jos
Herra Jeesus varoittaa Matteuksen evankeliumin 24 luvussa
opetuslapsiaan etteivät he saa uskoa antikristukseen, niin
silloin se on mahdollista uskovankin eksyä uskomaan, että
antikristus olisikin Jeesuksen tulemus. Herra Jeesus ei
erehtynyt siinä, kun Hän varoitti opetuslapsiaan ettemme
uskoisi antikristukseen. Siksi meidän on otettava tämäkin
asia vakavasti ja uskottava Herraan Jeesukseen rakkaudesta
totuuteen, sillä ilman totuuden rakkautta uskovakin tulee
eksymään pois totuudesta ja on silloin helppo saalis
antikristukselle, kun hän tulee eksyttämään ihmisiä maan
päälle. Lohdullista on tietää se, että jos rakastat
totuudessa Herraa Jeesusta, niin et tule eksymään
antikristuksen ja saatanan kavaliin juoniin ja jos elät maan
päällä silloin kun Herra Jeesus tulee, niin silloin Hän
ylöstempaa sinut Hänen luoksensa. Ennen kuin käyn läpi Matteuksen
evankeliumin 24 luvun Herran Jeesuksen varoitusta, niin
minun on kirjoitettava Raamatun opettamasta Jumaluudesta
totuuden mukaan ja katolisen kirkon opettamasta väärästä
jumaluudesta, koska antikristus tulee opettamaan väärin
Jumaluudesta ja sitä kautta hän korottaa itsensä yli kaiken,
mitä Jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Tätä en
käsitellyt kovinkaan paljon Kiteellä pitämässäni puheessa ja
siksi tämä asia tulee käydä nyt perusteellisemmin läpi. Katolinen kirkko opettaa
Jumalan olevan yksi ja yhtä aikaa kolminainen siten, että
Isä, Jeesus ja Pyhä Henki ovat yhtä Kaikkivaltiaita ja yhtä
suuria, jonka tähden katolinen kirkko opettaa palvovansa
Pyhää Henkeä. Katolinen kirkko sanoo ja opettaa Isän olevan
suurempi kuin ihmiseksi tullut Kristus, koskien asemaa,
koska Kristuksen ihmisyys on luomakuntaa, vaikka
Jumaluudessaan Hän on yhtä suuri Isänsä kanssa. Toisin
sanoen katolinen kirkko uskoo ettei Isä olekaan Jeesusta
suurempi, vaikka Jeesus sanoi Hänen Isänsä olevan Häntä
suurempi. Herra Jeesus ei sanonut, että Isä on minua
suurempi ihmisyyden puolesta, vaan että Isä on minua
suurempi. Katolisen kirkon opetus Jumalasta on väärä opetus,
jota antikristus tulee käyttämään hyväksi kun hän julistaa
ja korottaa itsensä yli kaiken sen mitä Jumalasta sanotaan. Joh 6:38 Sillä minä
olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen
tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Joh 13:16 Totisesti,
totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa
suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Joh 14:28 Te kuulitte
minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen
teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te
iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on
minua suurempi. Herra Jeesus sanoi Isän
lähettäneen Hänet taivaasta, ei tekemään Hänen omaa
tahtoaan, vaan Isänsä tahdon. Herra Jeesus myös sanoi ettei
lähettiläs (lähetetty) ole lähettäjäänsä suurempi.
Nämä Raamatun kohdat kertovat meille sen että Isä oli ja on
taivaassa Jeesusta suurempi, koska Isä lähetti Jeesuksen
maan päälle, niin että Hän tekisi Isänsä tahdon, itseään
suuremman tahdon. Isä lähetti Jeesuksen maan päälle ja
Jeesus meni takaisin Isänsä luokse, koska Isä on Jeesusta
suurempi. Raamattu kumoaa katolisen kirkon opin, että Isä ja
Jeesus ovat Jumaluudessa (taivaassa) yhtä suuria. Se että Isä on Jeesusta
suurempi ei tee Jeesuksesta pienempää tai alempaa Jumalaa,
vaan kertoo Jumalan hierarkkisesta järjestyksestä, sillä
Raamattu opettaa Pyhän Hengen olevan alamainen Isälle ja
Jeesukselle ja Jeesus on alamainen Isälleen. Raamattu
opettaa Jumalan olevan yksi sekä näemme Jumalassa
kolmiyhteisyyden Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä,
jossa Pyhä Henki on alamainen Isälle ja Jeesukselle ja
Jeesus on alamainen Isälleen. Matt 28:18 Ja Jeesus
tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on
annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Matt 11:27 Kaikki on
minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne
Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja
se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Herra Jeesus itse sanoo, että
Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Raamattu kertoo meille, että Isä on antanut kaiken vallan
Jeesukselle. Tämä tarkoittaa silloin sitä, että Jeesus on
Kaikkivaltias Jumala, mutta Jeesuksen Kaikkivaltius perustui
siihen, että Hänen Isänsä, joka on Häntä suurempi on antanut
Hänelle kaiken vallan. Kuten aikaisemmin näimme, niin Isä on
Jeesusta suurempi myös taivaassa ja siksi Isä antoi
Jeesukselle kaiken vallan niin taivaassa kuin maan päällä.
Herra Jeesus ei ole Isää pienempi tai alempi Jumala, sillä
on kyse Jumalan hierarkkisesta järjestyksestä, jossa Isä on
Jeesusta suurempi ja Isä Jumala on Jeesuksen pää. Raamattu sanoo aviomiehen
olevan vaimonsa pää ja että vaimon tulee olla alamainen
miehellensä. Vaikka aviomies on vaimonsa pää ja vaimo on
alamainen miehelleen, niin se ei tee vaimosta vähemmän
ihmistä kuin mies, sillä he ovat yhtä paljon ihmisiä, mutta
on kyse hierarkkisesta järjestyksestä miehen ja vaimon
välillä. Samalla tavalla Jeesus ei ole alempi Jumala kuin
Hänen Isänsä, sillä Heissä molemmissa on yhtä paljon Jumaluutta,
mutta Isä on Jeesusta suurempi, koska Isä on Jeesuksen pää
ja Jeesus on alamainen Isälleen. Herra Jeesus on totinen Jumala
ja Kaikkivaltias Jumala, joka on Raamatun sanan kiistaton
totuus. Katolinen väärä oppi Jumalasta on siinä, että se ei
tunnusta Isän olevan taivaassa Jeesusta suurempi, vaikka
Raamattu opettaa niin selvääkin selvemmin. Raamattu opettaa
Jumalan olevan yksi Jumala, josta näemme kolmiyhteisyyden
Isässä, Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä, jossa on
hierarkkinen järjestys: Pyhä Henki on alamainen Isälle ja
Jeesukselle, ja Jeesus on alamainen Isälleen. Katolinen
väärä opetus Jumalasta on siinä, että se opettaa Isän,
Jeesuksen ja Pyhän Hengen olevan yhtä suuria, vaikka
Raamatusta näemme selvästi, että Isä oli ja on taivaassa
Jeesusta suurempi, koska Isä lähetti Jeesuksen taivaasta
maan päälle tekemään Isänsä tahdon. 1 Kor 15: Jeesus on
saanut Isältänsä kaiken vallan ja alistetaan (Jeesus itse
suostuu siihen) lopulta Isän vallan alle, joka
tarkoittaa samaa asiaa kuin se, että Isä on taivaassa
Jeesusta suurempi. Jeesus jää silti Kaikkivaltiaaksi
Jumalaksi suhteessa luotuihin ihmisiin, mutta ei suhteessa
Isäänsä, koska Isä on Jeesusta suurempi taivaassa. Kun
Raamattu sanoo Jeesuksen lopulta alistuvan Isänsä vallan
alle, niin se tarkoittaa sitä, että Isä on Jeesusta suurempi
taivaassa.
Katolisen kirkon väärä kolminaisuusoppi ei hyväksy tätä,
vaan se jankkaa ja väittää Jeesuksen olevan yhtä suuri
Isänsä kanssa, vaikka Raamattu tuo esille, että Isä on
taivaassa Jeesusta suurempi. Tämä on tärkeää ymmärtää
oikein, koska kun antikristus ilmestyy maan päälle, niin hän
käyttää tätä katolisen kirkon väärä Jumaluusoppia ja sanoo
olevansa Messias Jeesus, koska hän pyrkii jäljittelemään
Jeesusta, ja antikristus sanoo olevansa yli kaiken mitä
Jumalasta sanotaan ja ettei hän ole alamainen Isälle, sillä
ehkäpä antikristus julistaa olevansa yhtä aikaa Isä ja
Jeesus. Raamatun Jeesus oli alamainen Isälleen, eikä Hän
tehnyt omaa tahtoansa, vaan Isänsä tahdon, mutta antikristus
valehtelee ja tulee tekemään lähettäjänsä tahdon, eli
saatanan tahdon, jonka takia antikristus vääristää totuuden
ja hyökkää Raamatun Jumalaa vastaan. Seuraavaksi käsittelen sitä
kohtaa missä Herra Jeesus sanoi opetuslapsilleen etteivät he
saa uskoa antikristukseen, eikä uskoa antikristuksen
valhetta, jossa hän tekeytyy ja väittää olevansa Jeesuksen
tulemus.
Matt 24:
Dan 11:
32 Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen
houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat
Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.
33 Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta
heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä,
jonkun aikaa.
34 Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja
monet liittyvät heihin teeskennellen.
35 Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän
joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin
lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on.
36 Ja kuningas tekee, mitä hän tahtoo, ja korottaa
itsensä ja uhittelee jokaista jumalaa, itse jumalien Jumalaa
vastaan hän puhuu kauheita. Ja hän menestyy, kunnes vihan
aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu.
2 Tess 2:
Dan 8: Herra Jeesus vastasi Matt 24
luvussa siihen milloin Hänen tulemuksensa tapahtuu ja
minkälaiset merkit edeltävät Hänen tulemustaan. Jeesus kertoi
kuinka ennen Hänen tulemustaan tulee henkilö, jonka sanotaan
olevan erämaassa ja kammiossa (temppelin salaisessa
huoneessa), mutta Jeesuksen opetuslapset eivät saa uskoa
tätä henkilöä, joka on antikristus. Antikristus jäljittelee
ja matkii Jeesusta, siksi hän pyrkii tekemään samanlaisia
asioita kuin Jeesus. Jeesus oli erämaassa ja Jerusalemin
temppelissä, ja antikristus matkii Jeesusta. Herra Jeesus sanoi ettemme saa
uskoa antikristukseen, jonka sanotaan olevan erämaassa ja
temppelissä. Itse asiassa Matt 24:26,27 jakeista käy
selkeästi ilmi, että antikristus julistaa olevansa Jeesuksen
tulemus, sillä hän pyrkii tekemään samoja asioita kuin mitä
Jeesus teki. Herra Jeesus sanoi, että Hänen tulemuksensa on
kuin salaman leimahdus idästä länteen, sillä näin on oleva
Ihmisen Pojan (Jeesus) tulemus. Herran Jeesuksen
sanojen kautta Hän halusi kertoa, että Hänen opetuslapsensa
ymmärtäisivät ettei Jeesus tule niin kuin antikristus tulee
ilmestyen yhtäkkiä maan päälle väittäen olevansa Jeesuksen
tulemus, sillä Jeesuksen tulemus tapahtuu taivaan pilvissä
suurella Jumalan kirkkaudella ja voimalla. Se, että Jeesus sanoi ettei
Hänen opetuslapsensa saa uskoa antikristukseen ja
antikristuksen väitettä, että hän on Jeesuksen tulemus tulee
sillä tavalla esille, että Jeesus tuo esille ettei saa
uskoa, että Jeesus olisi nyt erämaassa tai temppelissä,
koska se on antikristus, sillä
Jeesuksen tulemus tapahtuu taivaan pilvissä suurella
Jumalan kirkkaudella ja voimalla. Tämä tarkoittaa sitä, että
seurakuntaa ei ole temmattu pois maan päältä silloin kun
antikristus ilmestyy. Koska Herra Jeesus varoitti ettei
Hänen opetuslapsensa uskoisi antikristusta ja antikristuksen
ilmestymisen olevan sama kuin Jeesuksen tulemus, niin
silloin sekin on mahdollista, että Jeesuksen opetuslapset
voivat eksyä uskomaan antikristukseen sekä luulla
antikristuksen ilmestymisen olevan sama asia kuin Jeesuksen
tulemus. Herra Jeesus ei erehtynyt kun Hän sanoi
opetuslapsilleen, että älkää uskoko antikristukseen, joka
tarkoittaa ettemme uskoisi antikristuksen ilmestymisen
olevan Jeesuksen tulemus.
Ikävä kyllä Raamattu kertoo Danielin kirjan 11 luvussa
kuinka antikristus eksyttää joitakin Herran Jeesuksen
opetuslapsia rikkomaan liiton Jumalan kanssa ja uskomaan ja
luulemaan, että antikristus on Jeesuksen tulemus. Danielin
11 luvussa jakeissa 32-36 sanotaan kuinka hän (tarkoittaa
antikristusta) viettelee rikkomaan liiton Jumalan
kanssa, jolloin tapahtuu näiden uskovien sydämessä luopumus.
Danielin kirjan 11 luku puhuu Uuden Liiton ajasta ja vihan
ja vainon ajasta, joka tarkoittaa sitä, että nämä
liitonrikkojat ovat olleet Uuden Liiton uskovia ja Herran
Jeesuksen opetuslapsia, mutta jotkut heistä eksyvät uskomaan
antikristusta ja joutuvat sitä kautta luopumukseen tilaan.
Herran Jeesuksen varoitus Matt 24 luvussa etteivät Hänen
opetuslapsensa uskoisi antikristukseen ei ollut turha, sillä
Dan 11 luku kertoo joidenkin Jeesuksen opetuslapsien eksyvän
uskomaan antikristukseen. Koska nämä uskovat ihmiset
eivät ole uskoneet Jeesukseen rakkaudesta totuuteen, vaan
myös enemmän valheellisten oppien kautta, niin he ovat
eksyneet luulemaan, että antikristuksen ilmestyminen on
Jeesuksen tulemus, joka oli asia josta Herra Jeesus on
etukäteen varoittanut. Dan 11 luku sanoo kuinka taidolliset
tuntevat Jumalansa, koska
rakastavat Jeesusta totuudessa, niin siksi he pysyvät lujina
ja tekevät tehtävänsä, palvelevat Jumalaa rakastamalla
Jeesusta totuudessa, ja kun Jeesus tulee, niin Jeesus
ylöstempaa heidät luoksensa. Dan 11 luku kertoo
myös sen kuinka Jeesukselle uskollisia uskovia (taidolliset)
vainotaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä jonkun
aikaa, joka tarkoittaa maailmanlaajuista vainoa Herran
Jeesuksen opetuslapsia kohtaan. Kun laittomuus saa
täyden vallan maailmassa, josta Herra Jeesus kertoi
etukäteen, niin se tarkoittaa sitä kun antikristus ilmestyy
maan päälle, niin hän alkaa täyden laittomuuden vallassa
vainoamaan todellisia Herran Jeesuksen opetuslapsia, jolloin
myös joidenkin uskovien rakkaus Jeesukseen kylmenee ja he
luopuvat uskosta ja alkavat uskomaan antikristukseen.
Dan 11 luvussa sanotaan kuinka
kuningas, joka tarkoittaa antikristusta matkii kuningasten
Kuningasta. Antikristus korottaa itsensä ja
uhittelee itse Jumalaa vastaan, joka on sama asia kun
apostoli Paavali toi esille 2 Tess 2:4:ssa, että antikristus
korottaa itsensä
yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi
kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja
julistaa olevansa Jumala.
Danielin kirjan luvussa 8
kerrotaan siitä mitä tulee tapahtumaan viimeisenä vihan
aikana, jossa antikristus vainoaa Jeesuksen opetuslapsia.
Moni sellainen uskova ihminen on valmistautumattomassa
tilassa silloin kun antikristus ilmestyy, koska väärän
opetuksen takia he luulevat ja uskovat etteivät he ole
silloin enää maan päällä kun antikristus ilmestyy. Raamattu
kuitenkin kertoo meille todella selvästi, että seurakunnan
ylöstempausta ei ole vielä tapahtunut silloin kun
antikristus ilmestyy maan päälle. Silloin kun uskova on
valmistautumattomassa tilassa eläen maan päällä sellaisessa
tilanteessa missä hän ei uskonut olevansa, niin hän voi
selvitä siitä, mutta se on vaikeampaa kuin sellaisen
kohdalla, joka on valmistautunut kohtaamaan ne asiat, joista
Raamattu opettaa. Uskon ja ymmärrän, että moni väärän
ylöstempauksen opin uskonut selviytyy siitäkin huolimatta,
vaikka ymmärtää olevansa ajassa missä antikristus vaikuttaa
maan päällä, mutta kuten Raamatun opettaa, niin kaikki eivät
siitä selviä, vaan eksyvät uskomaan antikristusta. Raamatun
sanan opetuksen mukaan on todella huono asia, jos ymmärtää
antikristuksen ja Herran Jeesuksen tulemusten järjestyksen
väärällä tavalla. Daniel 11 luku sanoo, että osa
taidollisistakin luopuu lopunajassa totuuden uskosta
Jeesukseen, eksyessään uskomaan antikristusta. Itse koen ja
ymmärrän, että nämä taidolliset eivät ole uskoneet koko
totuutta, vaan antaneet valheen verkkojen tehdä työtä heidän
sydämissään. Haluan kuitenkin sanoa sinulle rohkaisun sanan,
että jos uskot ja haluat uskoa ja rakastaa Jeesusta
totuudessa, niin silloin et eksy antikristukseen
eksytykseen, kun hän tulee, sillä sinulla on osa
ylösnousemukseen ylöstempauksen hetkellä kun Herra Jeesus
tulee tulemuksessaan. Raamatussa Herra Jeesus sanoo (Luuk
21 luku), että kun nämä alkavat tapahtua (lopunajan
viime hetket, antikristuksen ilmestyminen, maailmanlaajuinen
vaino uskovia kohtaan jne.), niin rohkaiskaa itsenne ja
nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä.
Raamatun opetuksen mukaan maan päällä oleva Jumalan
seurakunta antikristuksen vainojen keskellä ei ole pelokas
ja arka joukko, vaan he ovat rohkealla mielellä ja odottavat
sydämessään iloiten Herran tulemusta, joka on aikainmerkkien
kautta lähellä niinä aikoina kun antikristus vainoaa Jumalan
seurakuntaa maan päällä. Jumalan seurakunta on niinä päivinä
rohkealla mielellä, koska Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa
heidän sydämissään rohkeutta ja iloa, sillä Ylkä Jeesus
Messias, joka on oman verensä kautta pelastanut ja
lunastanut heidät tulee pian hakemaan heidät luoksensa, amen.
Antikristus ja Jerusalemin temppelin uhrit
Dan 9: Dan 9:27 Mutta hän
monelle liiton vahvistaa yhdessä viikossa. Ja puolessa
viikossa lakkauttaa uhrin ja ruokauhrin. Ja siipien tykönä
seisoo hävityksen julmuus. Ja on päätetty, että se loppuan
asti pitää hävitetty oleman. Biblia 1776 Dan 11: Dan 12: Danielin kirjan 9 luku jakeet
24-27 kertovat profetiasta, joka annettiin Israelin kansalle
ja Jerusalemille. Tämän profetian mukaan Israelin kansalle
ja Jerusalemille säädetään 70 viikkoa, (70 vuosiviikkoa),
joka tarkoittaa 490 vuoden pituista ajanjaksoa. Profetian
ydin on Messiaan tuleminen ja Hänen sovitustyönsä kuolemansa
kautta, joka tapahtuu ennen kuin Jerusalemin temppeli
tuhotaan uudelleen, joka tapahtui vuonna 70 jKr. Profetia jakautuu kolmeen
peräkkäiseen ajanjaksoon, jotka tapahtuvat peräkkäin.
Profetian ensimmäinen aikajakso seitsemän vuosiviikkoa (49
vuotta) aloittaa laskemisen siitä hetkestä kun
Jerusalemia alettiin rakentamaan uudelleen Babylonian
pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Esra lähti Baabelista
Jerusalemiin Persian kuningas Artahsastanin (Artakserkses)
seitsemäntenä hallitusvuonna. Muinaisten persialaisten
lähteiden mukaan Esran lähtö tapahtui 458 eKr. koska se oli
muinaisten persialaisten lähteiden mukaan Persian kuninkaan
Artakserksesin seitsemäs hallitusvuosi. Danielin kirjan 9 luvun 70
vuosiviikon profetian 7 vuosiviikkoa (49 vuotta)
tarkoittaa Esran ja Nehemian aikaa kun Jerusalemia alettiin
jälleenrakentamaan; 62 vuosiviikkoa (434 vuotta)
tarkoittaa aikaa, jonka jälkeen Messias ilmestyy ensimmäisen
kerran jälleenrakennettuun Jerusalemiin; viimeinen
vuosiviikko (7 vuotta) tarkoittaa sitä kun Herra
Jeesus tekee vahvaksi (vahvistaa) Liiton (Uusi
Liitto) kuolemansa kautta, joka päättää vanhan liiton ja
sen uhrit. Kun laskemme Dan 9 kirjan profetian alkamisesta
vuodesta 458 eKr. yhtäjaksoisesti eteenpäin 490 vuotta,
ottaen huomioon ettei vuolla nolla ole, niin päädymme
vuoteen 33 jKr. Danielin kirjan 9 luvun
profetia puhuu 490 vuoden yhtäjaksoisesta ja peräkkäisestä
ajanjaksosta, joka tarkoittaa silloin sitä, että profetian
aikajakso päättyy vuoteen 33 jKr. Danielin kirjan 9 luvun
profetian viimeistä vuosiviikkoa (7 vuotta) ei voi
repäistä irti 490 vuoden aikajaksosta ja sijoittaa sitä
tämän maailmanaikakauden loppuun, niin kuin jotkut asian
väärin ymmärtävät. Jos profetian viimeinen vuosiviikko
siirrettäisiin tämän maailmanaikakauden loppuun, niin
profetia ei olisi enää 490 vuotta, vaan 483 vuotta + noin
2000 + 7 vuotta, jolloin profetian aikamäärä olisi yli 2000
vuotta, mutta profetia puhuu yhtäjaksoisesta 490 vuoden
ajasta. Ne jotka asettavat profetian viimeisen seitsemän
vuoden tämän maailmanajanloppuun siirtävät sen sinne siksi,
koska he luulevat viimeisen vuosiviikon (7 vuotta)
tarkoittavan antikristusta, ei Messias Jeesusta. Jos 490 vuosiviikon viimeinen
vuosiviikko (7 vuotta) siirretään lopunaikaan yli
kahdentuhannen vuoden päähän, niin silloin profetia
Messiaasta päättyisi vuoteen 27 jKr. joka tarkoittaisi sitä,
että kaikkein tärkein asia vuosiviikkojen ajankohdasta jäisi
täyttymättä, joka on vuonna 30 jKr. tapahtunut Messias
Jeesuksen kuolema ja sovitustyö syntien anteeksisaamiseksi.
Tämä tärkeä yksityiskohta todistaa sen, että Danielin 70
vuosikymmenen profetia Messiaasta on vuodesta 458 eKr.
eteenpäin 490 vuoden pituinen ajanjakso, jonka sisään mahtuu
profetian tärkein asia, eli Messias Jeesuksen kuolema
syntien sovitukseksi, Hänen veressään, joka tapahtui vuonna
30 jKr. Edellä olevan yksityiskohdan
kautta ymmärrämme sen, että Danielin kirjan 9 luvun
viimeisen vuosiviikon (7 vuotta) siirtäminen
lopunaikaan yli 2000 vuoden päähän kumoaisi Jeesuksen
sovitustyön ajankohdan, joka tapahtui vuonna 30 jKr. Herran
Jeesuksen kuoleman ja sovitustyön kumoaminen ja halveksunta
on sielunvihollisen agenda alusta loppuun asti. Ymmärrän sen
ettei monikaan Herran Jeesuksen opetuslapsi tee sitä
tahallisesti, vaan väärän opetuksen takia uskoo, että
viimeinen vuosiviikko siirretään lopunaikaan yli 2000 vuoden
päähän, joka johtaa Jumalan sanan ilmoittaman Herran
Jeesuksen kuoleman ja sovitustyön ajankohdan tyhjäksi
tekemiseen, jonka Raamattu kuitenkin tarkasti ilmoittaa
täsmällisellä vuosilukujen tarkkuudella Danielin kirjan 9
luvun profetiassa. Danielin kirjan 9 luvun liiton
vahvistaminen (alkuteksti sanoo liiton vahvistaminen)
yhden vuosiviikon aikana, eli seitsemän vuoden aikana
tarkoittaa Herran Jeesuksen Messiaan palvelutehtävän
alkamista vuodesta 27 jKr. ja Jeesuksen maan päällinen
Messiaan palvelutehtävä kesti kolme ja puoli vuotta, jolloin
Hänet ristiinnaulittiin syntien sovitukseksi. Jäljelle
jääneet kolme ja puoli vuotta Liiton vahvistamisesta
Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen tarkoittavat
aikaa kun Uusi Liitto, joka alkoi Jeesuksen kuollessa
ristillä sai täyttymyksen käytäntöön asettamisen
helluntaipäivänä, kun tapahtui Jeesuksen Isänsä luota
lähettämä Pyhän Hengen vuodatus. Pyhän Hengen vuodatuksen
jälkeen seurakunta alkoi julistamaan evankeliumia Herrasta
Jeesuksesta, jonka seurauksena pakanatkin ottivat vastaan
evankeliumin Herrasta Jeesuksesta (Apt 10 luku) ja
näin tämä Danielin kirjan viimeinen vuosiviikko, seitsemän
vuotta tuli päätökseen vuonna 33 jKr. Profetian aikamäärä
täyttyi, mutta Herran työ seurakunnassaan jatkuu aina tämän
maailman ajan loppuun asti. (Lisää tietoa lähdelinkissä
sivuni lopusta: kotipetripaavola.com/ danielin kirjan
profetia 70 vuosiviikosta.pdf)
Olemme nähneet Raamatusta kuinka antikristus pyrkii
matkimaan Herraa Jeesusta.
Antikristus pyrkii matkimaan Jeesusta ja siksi Dan 11 ja 12
luvut, jotka puhuvat antikristuksesta kertovat meille kuinka
antikristus lakkauttaa Jerusalemin kolmannen temppelin
eläinuhrit. Miksi antikristus lakkauttaa nämä uhrit? Koska
antikristus matkii Jeesusta, niin siksi hän lakkauttaa
kolmannen temppelin uhrit ja siten pyrkii tekemään itsestään
Raamatun ilmoittaman Messiaan ja tälläkin tavalla
antikristus matkii Jeesusta ja eksyttää ihmisiä maan päällä. Dan 9:27 sanoo alkutekstin
mukaan, että viimeisen vuosiviikon puolivälissä Messias
lakkauttaa uhraamisen ja uhrit. Jotkut sanovat tähän, että
Jeesuksen kuoleman jälkeen ennen temppelin tuhoutumista
juutalaiset uhrasivat eläimiä, eikä uhri ja uhraamiset
loppuneet, joka todistaisi sen ettei Dan 9:27 voisi
tarkoittaa Messiasta. Meidän tulee taas kerran katsoa asiaa
Jumalan asettamasta näkökulmasta käsin. Kun Herra Jeesus
kuoli, niin temppelin esirippu repeytyi sen merkiksi, että
vanha liitto päättyi ja eläinuhrit menettivät tehonsa ja
merkityksensä Jumalan silmissä. Tämä tarkoittaa sitä, että
Messias Jeesuksen kuoleman kautta Jumala lakkautti vanhan
liiton uhrit ja uhraamisen eikä niillä ole enää merkitystä
Jumalan edessä, vaikka juutalaiset edelleen toimittivat
uhreja ja uhraamista. Tällä tavalla profetia sanoo ja
kertoo, että uhrit ja uhraamiset lakkautettiin, koska
Messias Jeesuksen veren ja syntiuhrin kautta eläinuhrit
menettivät tehonsa ja merkityksensä.
Petri Paavola 16.1.2020
Lähteet:
|
|