Nature

Etusivulle | Raamatunopetuksia | Anna palautetta
SaulusMedia |
Petri - Youtube    


Hergozin kirjan kirkkauden salaisuudet paljastetaan kaikki osat

Osa 4 - Luovat ihmeet

 

Herzog kirjoittaa kirjassaan kirkkauden salaisuudet paljastetaan, että alussa Jumala loi, eikä Hän ole muuttunut. Herzogin mukaan kuten Hän loi alussa, niin siksi Hän luo myös tänä päivänä. Herzog toi esille, että epätavallisten luovien ihmeiden manifestaatiot ovat lisääntyneet kokouksissa, jossa sataa tai ilmestyy  kultapölyä. Herzogin mukaan se ei ole uutta, eikä sitä tulisi pitää epäluonnollisena, koska se on luonnollinen seuraus Jumalan kirkkauden sateen saapumisesta seurakunnan keskuuteen. Herzog sanoi koska Jumala on puuttunut ihmisten asioihin jo aikojen alusta asti, niin siksi ihmeiden tulisi olla jokapäiväisiä tapahtumia niille jotka uskovat.

Herzogin mukaan kykenemme parhaiten ymmärtämään luovat ihmeet ensimmäisen Mooseksen kirjan kautta, sillä tämä kirja kertoo Kaikkivaltiaan Jumalan ensimmäisistä luovista ihmeistä ja se alkaa maailman luomisena sellaisenaan kuin me sen tiedämme.

Herran Jeesuksen evankeliumin päämäärä on ihmisen sielun pelastus sekä uskon kuuliaisuus. Uskon kuuliaisuuden päämäärä on Pyhässä Hengessä eläen uskoa Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa. Tämä kaikki tarkoittaa silloin sitä, että suurin kaikista Jumalan ihmeistä on ihmisen pelastuminen iankaikkiseen elämään, koska vain sillä on iankaikkisuus arvoa. Uskovan ihmisen maallinen tomumaja, eli ihmisen ruumis kuoleman kautta maatuu maan mullaksi, mutta sielu jatkaa olemassaoloaan ja elämäänsä iankaikkisesti Jumalan luona.

Ruumiin sairauksista parantuminen on valtava Jumalan ihme, mutta vielä valtavampi ihme on ihmisen pelastuminen synnin orjuudesta ja saatanan vallasta uskon kautta Herraan Jeesukseen iankaikkiseen elämään. Jokaisena aamuna on uusi armon päivä, jolloin Jumala haluaa uudistaa ja muuttaa meidän mielemme Raamatun sanan ja Pyhän Hengen voiman kautta. Tämä tarkoittaa sitä, että saamme kohdata joka päivä ihmeitä kun Jumala muuttaa meidän mieltämme.

Jumalan luovat ihmeet ovat erilaisia kuin Herzogin opettamat luovat ihmeet. Jumala luo uutta ja yhdistää asioita ja aineita keskenään yhteen, jotka ovat tarkoitettu muodostamaan parhaan mahdollisen kokonaisuuden sekä yhteyden keskenään. Herzogin teologia romuttaa Jumalan luomisen periaatteet yhdistämällä asioita keskenään, jotka eivät kuulu yhteen.

Luovien ihmeiden avain

Herzog opettaa kirjassaan, että Jumalan Henki liikkui, joka on tärkein salaisuus, jonka voimme tietää siitä kuinka luovat ihmeet toimivat. Herzogin mukaan kun Jumalan läsnäolo, Hänen kirkkautensa, alkaa liikkumaan jonkin paikan tai henkilön yllä, niin silloin luovan ihmeen voima on läsnä. Herzogin mukaan luovan ihmeen toiminnan vapauttaminen tulee tehdä silloin kun Henki liikkuu tällä tavalla, joka on niin yksinkertainen toimenpide, että monilta tämä jää huomaamatta.

Herzog opettaa kirjassaan, että kun Henki liikkui, niin Isä Jumala puhui ja Hän sanoi tulkoon valkeus ja kun Hän puhui niin valo oli luotu. Herzogin mukaan kaikki mitä Jumala on luonut on luotu samalla tavalla, eli puhutun sanan kautta. Herzog sanoo, että kaikki luodut olennot Jumala on puhunut tulemaan olemassa oleviksi. Ja Herzogin mukaan kirkkauden kruunuksi luomisesta Jumala loi ihmisen. Herzogin mukaan me olemme luotu Jumalan kuviksi ja meidät tarkoitettiin olemaan Hänen edustajiaan maan päällä. Siksi Herzogin mukaan me voimme nyt puhua (sanoa) Hänen puolestaan. Herzogin mukaan me voimme julistaa mitä Hän näyttää meille siitä mitä Hän haluaa tehdä.

Raamattu ei opeta, että Jumala vain sanoi pelkän sanan (puhutun sanan kautta) kun Hän loi ihmisen. Raamattu sanoo Jumalan sanoneen tehkäämme ihminen kuvaksemme ja kaltaiseksemme (1 Moos 1:26). Sen jälkeen Raamattu kertoo tarkemmin millä tavalla Hän loi ihmisen. Raamattu sanoo Jumalan tehneen maan tomusta ihmisen puhaltaen hänen sieraimiinsa elämän hengen, jolloin ihmisestä tuli elävä sielu (1 Moos 2:7).

Jumala ei käyttänyt pelkkiä sanoja tehdessään ihmisen, vaan Hän teki konkreettisesti ihmisen aineista, jotka olivat olemassa maan tomussa. Jumalan Henki sanoi mitä Hän tekee ja sen jälkeen Hän Hengen voimalla teki ihmisen maan tomusta. Hengen voimalla tarkoitan sitä, että koska Jumala on Henki ja Hänessä on voima sekä sanoen tekevänsä ja Hän teki itse konkreettisesti ihmisen maan tomusta. Jumalan Hengen voima sai maan tomun "muovautumaan" ihmisen kehoksi, johon Hän puhalsi elämän hengen.

Jumala loi tyhjyydestä asioita ja teki olemattomat olevaisiksi, mutta ihmisen Hän rakensi maan tomusta, antaen elämän hengen hänen sisimpäänsä. Tämä kumoaa Herzogin puhutun sanan opetuksen, sillä Raamatun sanan opetuksen mukaan Jumala ei pelkästään sanonut ja puhunut ihmistä olemassa olevaksi tyhjyydestä, vaan teki hänet maan tomusta, antaen hänen sisimpäänsä elämän hengen. Jumala voi luoda tyhjästä asioita sekä sanoa ja niin tapahtuu, mutta ihmisen Hän loi maan tomusta.

Herzogin puhutun sanan oppi sekä se että me olisimme Jumalan edustajia maan päällä on hyvin samanlainen opetus kun uskon sana-liikkeen, joka opettaa ihmisen olevan pikku jumala tai Jumalan kopio maan päällä. Tämän tähden hän luulee ihmisen voivan olla kuin Jumala, joka sanoo ja niin tapahtuu. Herzog kuitenkin erehtyy tässä, koska Raamatullinen usko on aina yhteydessä tilannekohtaiseen Jumalan tahtoon ja ilman tilannekohtaista Jumalan tahtoa, mitään ei tapahdu Jumalan voiman kautta ellei se ole siinä hetkessä Hänen tahtonsa, vaikka kuinka kovasti uskoisimme ja käyttäisimme "puhuttuja sanoja". Jos jotakin tapahtuu, vaikka se ei olisi siinä hetkessä Jumalan tahto, niin voit olla varma, että ihmeen takana ei ole Jumala, vaan riivaajahenget.

Jumala ei luonut ihmistä Hänen edustajakseen, niin että ihmisen päämäärä olisi tehdä "luovia ihmeitä", vaan siksi koska Jumala rakastaa ihmistä ja teki hänestä Jumalan lapsen, joka Jumalan lapsena olisi Jumalan kuva ja kaltainen, joka tarkoittaa sitä että ihminen eläisi ja toimisi Jumalan tahdon mukaan ollen ihminen ja jääden ihmiseksi Jumalan lapsena. Kun kerran kaikki on kohdallensa asetettu ennalleen Uudessa Jerusalemissa, niin Raamattu sanoo Jumalan asuvan siellä ihmisten keskellä. Tämä tarkoittaa sitä, että lopulta ihmisestä tulee ihminen ilman syntiä, joka Jumalan armosta saa elää iankaikkisesti Jumalansa yhteydessä.

Herzog opettaa kirjassaan, että kun Jumalan läsnäolo liikkuu sinun ylläsi annetussa paikassa ja kun kuulet Hänen äänensä sanovan jotakin vaikka että syövät hävitkööt tai raajat tulkoon takaisin, niin sinun tulee tehdä mitä Jumala teki. Herzogin mukaan sinun täytyy sanoa ne sanat. Herzog opastaa kirjassaan, että meidän tulisi oppia tekemään se spontaanisti aivan kuin Hän sanoisi sen ja kun sen teet, niin luovat ihmeet alkavat tapahtumaan sekä manifestoitumaan itsestään. Herzogin mukaan ei saa analysoida mitä kuulemme tällaisissa tilanteissa (analyysi johtuu pelosta) ja siten epäröimme tai viivyttelemme ja voimme hukata sen hetken. Herzog sanoo, että mitä nopeammin toimit sen mukaan mitä Jumala sanoo, niin sen helpommin alkaa tapahtumaan luovia ihmeitä. Herzogin mukaan tämä on erikoisesti totta silloin kun Jumala sanoo jotakin joka näyttää mahdottomalta tai on yli uskomme tason.

Raamattu opettaa Jumalan Hengen asuvan meidän sydämessämme, meidän sisimmässämme, eli Jumalan Pyhä Henki ei ole meidän ulkopuolellamme leijumassa tai ohjaamassa meitä, johonkin tiettyyn paikkaan ja tilaan, että Hän voisi toimia, kun ihminen vapauttaa luovan ihmeen toiminnan. Herzogin oppi kuulostaa okkultiikalta, jossa henkiopas tulee paikalle ja alkaa vaikuttamaan valhevoiman kautta erilaisia asioita.

Jumala voi puhua meidän sydämeemme ja sanoa meille, että meidän tulee rukoilla syöpäsairas tulemaan terveeksi tai sanomaan, että syöpä on lähtenyt ja terveys on tullut tilalle. Silloin kun edellä oleva asia tapahtuu, niin se tapahtuu Jumalan tahdosta ja voimasta, jolloin Jumalan Hengen voima tekee ihmisen terveeksi ja meidän lausumat sanat ilmoittavat sen mitä tapahtuu ja kuka antaa terveyden (Herra Jeesus parantaa voimallaan). Uskossa lausutut sanat eivät siten ole avain ja ydin, että jotain tapahtuu, koska Jumalan voima parantaa ihmisen, ei uskossa lausutut sanat yksistään, vaan Jumalan tahto, sekä usko, joka ojentautuu ja uskoo mitä Jumala sanoo ja siten Jumalan voima parantaa.

Kun Pietari ja Johannes menivät pyhäkköön (Apt 3 luku), niin rampa mies kannettiin esille. Pietari sanoi rammalle miehelle Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy. Raamattu sanoo ramman miehen tulleen terveeksi. Kun ihmiset ihmettelivät tapahtunutta ihmettä, niin Pietari sanoi etteivät he omalla voimallaan tai hurskaudellaan saaneet rampaa miestä kävelemään, sillä uskon kautta Herraan Jeesukseen on Hänen nimensä vahvistanut tämän ramman miehen ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.

Raamatun opetuksen mukaan usko jonka Jeesus vaikutti teki ramman terveeksi. Tämä tarkoittaa sitä, että Pyhä Henki paransi miehen uskon kautta, jonka Jeesus vaikuttaa, sillä Pietarilla oli uskoa siihen, että mies paranisi, koska Jumala vaikutti siinä hetkessä ja johdatti Pietarin sanomaan sanat, että mies tulee terveeksi Herran Jeesuksen nimessä. Puhutut sanat itsessään eivät tuoneet parantumista, vaan Jeesuksen antama usko sekä Pyhän Hengen voima, joka paransi ramman ihmisen. Tästä tapauksesta tulee hyvin esille se miten parantumiset tapahtuvat ja ne eivät tapahdu pelkkien puhuttujen sanojen kautta.

 Raamattu opettaa, että kaikki tulee tapahtua uskosta Jumalaan. Minulle tulee mieleen Herzogin opetus ihmeiden tapahtumisesta, jotka tapahtuvat yli meidän uskomme tason, että kyse on asioista ja opetuksista, joita Raamattu ei opeta, mutta ne silti tapahtuvat jos tottelemme "Jumalan ääntä" ja sanomme mitä "Hän" käskee meitä tekemään. Raamattu opettaa meitä uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa, joka tarkoittaa silloin sitä, että uskomme on sidottu siihen mitä Jumala on ilmoittanut meille Raamatun sanan kautta.

Jos näin ei ole niin silloin riivaajahenget tekeytyvät jumalaksi ja antavat ihmisille käskysanoja ja puhuttuja sanoja, joiden kautta esiin tulevat ihmeet tapahtuvat riivaajahenkien valheenvoiman kautta. Siksi uskon Jeesukseen tulee aina olla Jeesuksen vaikuttamaa, koska silloin se on Raamatun sanan opetuksen mukaista.

Herzog sanoo ettei saa analysoida sitä "Jumala sanoo", vaan sinun on uskottava ja sanottava ne sanat, koska muuten hukkaamme sen hetken. Jos henki sanoo, että nyt annan ihmisille kultaiset hampaat, niin totta kai sinun tulee se "analysoida" ja ymmärtää, että nyt puhuu valheenhenki, joka haluaisi antaa ihmisille hampaankorvikkeita, eli tekohampaita, ei aitoja hampaita luomisjärjestyksen mukaisesti. Olen huomannut, että eksyttävät riivaajahenget sanovat, että älä koettele, älä analysoi, vaan ota vastaan. Tästä syystä Raamattu sanoo, että meidän tulee koetella henget eikä uskoa kaikkea mitä meidän korvaamme tai sydämeemme kuiskitaan, koska muuten eksymme.

Uskon rajoitusten ylitse astuminen

Herzog opettaa kirjassaan, että on tärkeää ylittää uskomme rajoitukset, koska asiat joita Jumala kutsuu meitä tekemään luovien ihmeiden ilmapiirissä ovat aina yli meidän uskon tasomme.  Herzogin mukaan kun aistimme Jumalan kirkkauden olevan yllämme, niin järkeilymme kautta on helppoa estää toiminnan tapahtuminen. Herzogin mukaan näissä hetkissä ei ole enää kyse siitä onko tarpeeksi uskoa tehdä ihme, sillä ainoa kysymys on: Kuka puhuu.

Herzog sanoo, että kun tulemme vakuuttuneiksi Luojan Itsensä puhuvan kauttamme, niin meidän tehtävämme on totella. Herzogin mukaan me käytämme uskoamme avaamaan Jumalan kirkkauden, mutta kun teemme siten, niin luovasti toiminen vaatii sen että kuuntelemme ja tottelemme, sillä tehty teko on Luojan teko, koska Hänen kirkkautensa tekee teot, emmekä me voi tehdä niitä itsestämme.

Herzog kehottaa tottelemaan Jumalaa, eikä mitään saa kyseenalaistaa, vaan kun Jumala kehottaa tekemään luovan ihmeen esim. kultahampaan, niin silloin täytyy totella ja sanoa esim. kultahammasihmeen tulevan todeksi. Kultahammas on korvike ja jäljitelmä, eikä vastaa aitoa hammasta, jonka Jumala on tehnyt ihmiselle luomisjärjestyksen mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että Herzogin luovat ihmeet on harhaoppia, sillä Jumala ei tee korvikkeita tai jäljitelmiä, vaan antaa hampaan hammasluusta, jos Hän antaa ihmiselle hampaan.

Jos kuulet sydämessäsi hengen äänen sanovan sinulle, että puhu ääneen kultahammasihme, niin et silloin järkeile, jos pysähdyt ajattelemaan ja siksi pystyt tunnistamaan eksytyksen, koska Jumala ei anna ihmiselle korvikkeita, jäljitelmiä ja kultaisia tekohampaita, vaan hampaan aidosta hammasluusta. Et siis järkeillyt vaan koettelit hengen äänen sanoman Jumalan sanan totuuden kautta Pyhässä Hengessä. Kultahammasihmeet jos sellaisia tapahtuu ovat riivaajahenkien työtä, ei Jumalan tekoja, koska Jumala ei tee tekohampaita, vaan aitoja hampaita.

Herzog opettaa ihmisiä uskomaan yli kirjoitetun sanan (Raamattu), sitä hän tarkoittaa astumisella uskomme rajoitusten ylitse. Jumala ei kehota meitä uskomaan yli Raamatun sanan opetuksen. Raamattu opettaa uskollisuudesta, eli uskosta joka ei saa mennä yli sen mikä kirjoitettu (Raamattu) on (1 Kor luku 4). Tässä samassa yhteydessä Raamattu tuo sen esille, että sellainen ihminen tuomitsee muita, joka pöyhkeilee näyistään sekä menee yli sen mikä kirjoitettu on. Herzog tuomitsee ihmisiä uskonnollisiksi fariseuksiksi, jotka eivät usko hänen toimintansa olevan Jumalasta. 

Raamattu myös opettaa, että kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä. Herzogin opetus menee yli Kirjoitetun Sanan ja on siten syntiä ja eksytystä.

Herzog kertoo taivasmatkoistaan Sid Rothin ohjelmassa sanoen, että saatana kuiski hänen korvaansa kun hän oli Jumalan taivaassa. Herzogin taivasmatka oli valhetta, koska saatana on heitetty taivaasta pois, eikä Jumalan taivaaseen pääse synti ja saatana ketään langettamaan. Herzog pöyhkeilee valhenäyillään sekä tuomitsee täysin väärin perustein ne ihmiset uskonnollisiksi, jotka eivät usko hänen toimintansa olevan Jumalasta. Samoin hänen opetuksensa menee yli sen mitä on kirjoitettu Raamattuun. Täten Herzog on valheellinen "profeetta".

Herzog opettaa uskon kautta avaamaan "Jumalan kirkkauden", mutta itse asiassa hän avaa uskonsa kautta valheenvoiman aktivoitumaan ja tekemään kultahammasihmeitä valhevoiman kautta. Herzog ymmärtää ettei hän ei voi tehdä ihmeitä, vaan että henki ja voima tekee niitä, jonka hän luulee olevan Jumala, vaikka kyseessä ovat riivaajahenget. Herzog pyrkii johdattamaan ihmiset uskomaan hengen ääntä, joka sanoo antavansa kultahampaita. Itse asiassa Herzog kehottaa ihmisiä uskomaan riivaajahenkiä, sillä Jumala ei tee tekohampaita, vaan aitoja hampaita hammasluusta. Silloin kun valheenhenki puhuu ja käskee uskomaan valheita, niin meidän tehtävämme on olla uskomatta häneen sekä käskeä häntä väistymään Herran Jeesuksen nimessä.

Herran Jeesuksen opetuslapsi ei saa astua uskossa sen yli mistä Raamattu opettaa. Herra Jeesus sanoi, että Hän on tehnyt paljon muitakin tekoja (ihmeitä), joita ei ole kirjoitettu Raamattuun, mutta että Raamattuun kirjoitetut asiat ovat siksi kirjoitettu, että uskoisimme Jeesuksen olevan Messias, Jumalan Poika, ja että meillä uskon kautta olisi elämä Hänen nimessänsä (Joh 20).

Tämä tarkoittaa sitä että uskomme ei saa mennä yli sen mitä Raamattuun on kirjoitettu, koska Raamattuun on kirjoitettu kuinka meidän tulee uskoa Jeesukseen sekä se mitä tekoja Jumala tekee, että voimme tunnistaa Hänen tekonsa. Kultahammas on tekohammas ja jäljitelmä, joka ei vastaa aitoa ja alkuperäistä hammasta, jonka Jumala on tehnyt luomisjärjestyksen kautta. Tästä syystä Herzogin luovien tekojen ihmeiden oppi on epäraamatullista harhaoppia.

Liitele ja liiku vaivattomasti

Herzog kirjoittaa kirjassaan, että mieti sitä kuinka avaruusalus lähetetään maan kiertoradalle, sillä se vaatii valtavan määrän voimaa, että se voidaan laukaista avaruuteen. Herzog sanoi että kun se on siirtynyt pois maan painovoimasta, niin kuitenkin alus liikkuu vaivattomasti avaruudessa. Herzog kirjoittaa, että sanokaamme avaruusaluksen olevan sinun uskosi. Herzogin mukaan se voi vaatia ponnisteluja että pääset sisälle ihmeiden valtakuntaan, mutta kun olet siellä kerran, niin sinun ei tarvitse enää ponnistella samalla tavalla.

Herzogin mukaan monet ihmiset saavat uskonsa, niin korkealle kuin missä on taivas, sillä he voivat lentää niin kuin lentokoneella lennetään, mutta niin kauan kuin he ovat kontrollissa, niin he ovat rajoitettuja. Herzog sanoi, että kun jätämme uskomme rajoitukset ja avaamme Jumalan rajoittamattoman uskon resurssit, niin alamme operoida luovien ihmeiden kanssa.

Apostoli Paavali opetti täysin erilaista opetusta kuin mitä Herzog opettaa. Paavali seurueineen vahvisti uskoon tulleita opetuslapsia pysymään heitä uskossa sanoen heille, että monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan (Apt 14). Uskon täytyy olla jatkuvassa uskon kasvun prosessissa emme tule sellaiseen tilaan tässä ajassa, jossa eläisimme Jumalan kirkkaudessa niin ettei meidän tarvitsisi enää kasvaa uskossa monien ahdistusten ja vaikeuksien kautta.

Miksi ihmeitä ei joskus tapahdu?

Herzogin mukaan joskus käytämme uskoamme puhuaksemme asioita, joita haluamme nähdä tai laskemme kätemme ihmisten päälle, joiden tahdomme parantuvan, mutta jos olemme rehellisiä, niin joudumme sanomaan, että palvelutehtävämme näyttää joskus olevan kuin osuman ja epäonnistumisen tulosta. Herzogin mukaan emme saavuta täydellistä voittoa jokaisen ihmisen kohdalla, jonka puolesta rukoilemme. Herzog sanoi, että tämä johtaa meidät ihmettelemään kuinka Jeesus saavutti välittömän ja täydellisen tuloksen kun Hän palveli Jumalaa. Herzog kysyi, mikä oli Herran salaisuus 100 prosenttisille välittömille tuloksille? Herzog vastaa, että Isä antoi Jeesukselle käskyn, jonka mukaan Hän teki.

Herzog sanoi, että kirkkauden saavuttamiseen tarvitaan sen tekeminen mitä Isä käskee tehdä, sillä Hänen käskyssään on voima, ei meidän. sillä Hänen käskynsä ovat luovia, ei meidän. Herzogin mukaan kun Jumala puhuu ja me yksinkertaisesti sanomme tai teemme mitä Hän sanoo tai tekee, niin spontaaneja ihmeitä tapahtuu. Herzog sanoi Jumalan luoneen 1 Mooseksen kirjassa ja luomisen malli ei ole muuttunut.

Herzogin mukaan joku voi väittää Jumalan jo antaneen meille oikeuden kättenpäällepanemisen kautta nähdä sairasten parantuvan ja nähdä parantumisen ihmeiden toteutuvan. Herzog kysyy, miksi tarvitsemme vielä jotakin sen lisäksi? Herzog vastaa sanoen, että voimme toimia uskossa laittaen kädet sairasten päälle ja odottaa heidän parantuvan, sillä ne ovat hyviä menetelmiä, emmekä hylkää näitä menetelmiä. Herzog jatkoi sanomalla, että niiden ei tulisi kuitenkaan rajoittaa meitä, sillä kun käytämme uskoa työkaluna kirkkaudesta käsin, niin voimme nousta korkeammille tasoille Jumalan läsnäolossa ja voimassa.

Nykypäivänä eräs tärkeä asia on usein unohdettu kun puhutaan ja opetetaan uskosta Herraan Jeesukseen. Raamattu opettaa, että uskon tulee olla aina joka hetkessä ja tilanteessa alisteinen Jumalan tahdolle, eikä mitään tapahdu ilman ettei se ole siinä hetkessä Jumalan tahto, vaikka meillä olisi kuinka paljon tahansa uskoa. Herra Jeesus sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani" (Joh luku 7). Uskossa on kyse Jumalan tahdon toteuttamisesta ja toteutumisesta.

Raamattu opettaa meitä anomaan Jumalan tahdon mukaisesti ja silloin Hän kuulee meitä (1 Joh 5). Tämä tarkoittaa sitä, että silloin kun asia on Jumalan tahdon mukainen sekä oikea-aikainen Jumalan aikataulun mukaan, niin asia jota Häneltä anotaan toteutuu. Tästä on hyvänä esimerkkinä Paavali, joka kirjoitti Rooman seurakunnalle, että hän anoo Jumalalta rukouksissa sitä, että hän pääsisi käymään heidän luonaan, jos se on Jumalan tahto (Room 1). Jumalan valtakunnan työn menestymisen edellytys on se että uskovat rukoilevat sitä, että Jumalan tahto tapahtuisi ja että liikkuisimme, kulkisimme ja tekisimme oikea-aikaisesti sitä mikä on Jumalan tahto. Apostoli Paavalikaan ei hätäillyt ja kiirehtinyt matkustamaan Rooman seurakuntaan, vaan hän monien rukousten kautta anoi, että hän pääsisi matkalle silloin kun se on Jumalan tahto.

Silloin kun uskova ei jaksa odottaa asioiden tapahtuvan Jumalan tahdon mukaan Hänen aikataulussaan, niin hän hyvin usein saattaa alkaa lyömään laimin Raamatullista uskoa. Hän turhautuu eikä jaksa enää tutkien lukea Raamattua, eikä enää vastaanota niitä rakennusaineita, joiden kautta Jumala rakentaa ja varustaa häntä palvelutehtäväänsä. Turhautuminen on merkki siitä, että uskova ei jaksa odottaa, vaan alkaa joko itse toimimaan tai alkaa lyömään laimin uskon elämää.

Turhautumisessa ja siinä ettei jaksa odottaa Jumalan aikatauluja piilee myös aina se vaara, että uskova alkaa mukautumaan maailmaan, eikä hän enää jaksa tutkia Jumalan sanaa, eikä etsiä sitä mikä on Jumalan tahto. Silloin kun uskova turhautuu eikä jaksa odottaa Jumalan tahdon toteutumista, Hänen aikataulunsa mukaisesti, niin toinen vaaran alue on ajautua ja eksyä vastaanottamaan eksytystä ja valhevoimaa viholliselta luulemalla sitä Jumalan voimaksi. On siis erittäin tärkeätä ymmärtää se että uskon tulee olla joka hetkessä alisteinen Jumalan tahdolle.

Herzog opettaa kirjassaan kirkkauden salaisuudet paljastetaan ettei 1 Mooseksen kirjan luomisen malli ole muuttunut. Siitä huolimatta Herzog uskoo Jumalan antavan ja tekevän tekohampaita, korvikkeita ja jäljitelmiä siitä minkälaisen hampaan Hän on luonut ihmisille hammasluusta. On totta ettei Jumalan luomisen malli ole muuttunut ja siitä syystä Jumala ei tee kultaisia tekohampaita, vaan aitoja hampaita hammasluusta. Herzog uskoo kultahammas eksytykseen sekä eksyttää sen kautta myös muita ihmisiä. Herzog kyllä sanoo ettei luomisen malli ole muuttunut, mutta siitä huolimatta hän uskoo, että Jumala on muuttanut luomisen mallia tekemällä nykyään kultaisia tekohampaita, eli korvikkeita ja jäljitelmiä. Herzogin uskon tasolta nouseminen korkeammalle tasolla tarkoittaa myös luovien ihmeiden tapahtumista, eli kultahammasihmeitä. Tämä tarkoittaa sitä, että Herzogin korkeamman uskon tason opetus on eksytys.

Meidän tekomme verrattuna Jumalan tekoihin

Herzog opettaa kirjassaan Jumalan antaneen voitelunsa meille, että voisimme tehdä Hänen tekojansa (Joh 9:4),  ja kun me teemme työtä, niin me väsymme. Herzog sanoi ettei Aatamin ja Eevan tarvinnut tehdä töitä otsa hiessä ennen syntiinlankeemusta, mutta lankeemus muutti kaiken.

Herzogin mukaan samalla tavalla voitelu ja jopa usko on annettu ihmisille lankeemuksen jälkeen, että heidät saataisiin palaamaan Jumalan kirkkauteen. Herzog opettaa, että voitelu on tehdä palvelutehtävän tekoja ja ettei taivaassa tarvita uskoa tai voitelua. Herzog sanoi, että koska taivas on täynnä Jumalan kirkkautta, niin siellä kaikki työ ja ahertaminen loppuu. Herzogin mukaan tarvitaan uskoa ja voitelua päästäkseen kirkkauteen, mutta kun olemme päässeet sinne kerran, niin siellä ei vaadita enää työntekoa ja ahertamista. Herzogin mukaan Jumalan kirkkaus oli Eedenin puutarhassa ennen lankeemusta, ja Jumala vain puhui ja asiat tulivat luoduiksi ja kun me pääsemme tähän samaan kirkkauteen, niin meidän ei tarvitse enää tehdä tekoja, sillä Jumala tekee ne teot.

Herzog opettaa, että valinta on meidän, sillä voimme tehdä lujasti työtä ja pysyä uskossa ja nähdä hyviä tuloksia tai me voimme nousta kirkkauden tasoon. Herzogin mukaan kun olet kerran päässyt sinne ja kun sanomme ja teemme mitä näemme Jumalan tekevän ja sanovan, niin se tulee tapahtumaan välittömästi.

Johanneksen evankeliumi luku 9 jae 4 ei opeta, että me tekisimme Jumalan tekoja, vaan se tarkoittaa sitä, että kun me uskomme Häneen, niin Hän tekee tekonsa meidän kauttamme. Raamatun opetus, että meidän tulee tehdä hänen tekojansa, ja mitä se tarkoittaa tulee hyvin esille 2 Kor luvusta 4, joka puhuu Jumalan kirkkauden tuntemisesta, sillä se loistaa Kristuksen kasvoista levittäen valoansa, mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. Jumalan tekojen tekeminen ei siis tarkoita sitä, että me tekisimme Jumalan tekoja esim. parantaisimme sairaita, sillä Jumala parantaa sairaat, emme me. Jumalan tekojen tekeminen tarkoittaa sitä, että me uskossa ojentaudumme käytännön elämässä Pyhän Hengen voimavaikutusten kautta Jumalan tahdon mukaisesti.

Herzogin opetus on epäraamatullista, sillä hän opettaa, että voimme saavuttaa sellaisen Jumalan kirkkauden tason tässä ajassa, jossa ei enää tarvita uskoa ja voitelua, sillä pelkkä puhuttu sana saa aikaan välittömiä ihmeitä tässä kirkkaudessa. Raamatun sanan opetuksen mukaan kaikki mikä ei tapahdu tässä ajassa uskon kautta Jumalaan on syntiä (Room 14). Raamatun sana opettaa ettei Jumalaa voi palvella muuten kuin uskon kautta Herraan Jeesukseen, sillä vanhurskas on elävä uskosta (Gal 3). Raamatun sanan valossa Herzogin opetus on eksytystä, joka ohjaa ihmistä pois Raamatullisesta uskosta valhehenkien "kirkkauden" ja valheenvoiman ihmeiden pariin.

Raamatun sana opettaa, että meidän tulee tutkia ja koetella henget. Emme saa uskoa ihan mitä tahansa, vaan Jumalan sanan avulla kykenemme tunnistamaan eksytyksen, mutta jos emme alista hengen ilmoituksia ja sanomaa Raamatun sanan totuuden läpivalaisuun, niin me eksymme ihan samalla tavalla kuin Herzog on eksynyt uskomaan riivaajahenkiä.

Usko verrattuna kirkkauteen

Herzog sanoi taivaan olevan Jumalan kirkkautta, jossa ei ole sairauksia. Herzogin mukaan tämän tähden kun puhumme parantumisen ihmeen sanan, kirkkaudesta käsin, niin tapahtuu välitön parantuminen. Herzogin mukaan hienoja asioita voi tapahtua uskosta käsin, mutta kirkkaudesta käsin tapahtuu vielä suurempia asioita.

Herzog sanoo nähneensä paljon ihmeitä tapahtuneen pelkästään puhumisen kautta, sillä hän on nähnyt syövistä parantumisia, kuurojen korvien avautuvan, hiukset kasvamaan kaljuun päälakeen, hampaiden täyttyvän kullalla jne. Herzog sanoo myös nähneensä samanlaisia asioita käsien päällepanon kautta, mutta että puhutun Jumalan sanan kautta paranee enemmän ihmisiä kuin kättenpäällepanon kautta ja parantumiset tapahtuvat paljon nopeammin.

Herzog sanoo, että kokouksissa on tuhansia ihmisiä ja siksi on fyysisesti hankalaa laskea käsiä kaikkien ihmisten päälle, mutta kun puhumme sanoja, jotka kuulemme taivaasta niin välittömästi sadat ihmiset parantuvat. Kättenpäällepano on hyväksyttävä tapa saada aikaan parantuminen, mutta on hyvin väsyttävää laskea käsiä ihmisten päälle kun on kyse suuresta joukosta ihmisiä. Emme saa sallia rajoituksemme estää kokemasta Jumalan parempaa tapaa. Herzogin mukaan tulee avautua Hänen voimavaroihinsa ja kokea Hänen ihmeitänsä. Herzogin mukaan heprealaiskirjeestä tulee esille tämä kehitys, koska heprealaiskirje sanoo kättenpäällepanon kuuluvan uskon alkeisiin.

Raamattu opettaa, että Apt luvussa kolme rampa mies parantui kun Pietari sanoi nouse ja käy ilman kättenpäällepanoa. Herzogin opetuksen mukaan Apt luvussa 2 saatiin uskon ja voitelun taso, jonka kautta voidaan parantaa sairaita kättenpäällepanon kautta, mutta Apt luvussa 4 tuli uusi aalto, eli kirkkauden taso, jolloin ei tarvitse enää laskea käsiä ihmisten päälle, koska ihmiset parantuvat kirkkauden kautta. Raamattu todistaa Herzogin opetuksen kirkkauden tasosta vääräksi, sillä Apt luvussa 3 ei ollut kyse suuremmasta kirkkauden tasosta, vaan uskosta Herraan Jeesukseen.

Herzog ajattelee olevansa kuin taivaassa kun hän on "kirkkauden tilassa" ja siksi tapahtuu välittömiä ihmeitä. Eräs tärkeä asia on hyvä myös tuoda esille. Jumalan tahto ei ole aina parantaa esim. ihmistä joka haluaa vain parantua ruumiinsa sairaudesta, mutta ei halua vastaanottaa pelastusta Herrassa Jeesuksessa. Herzogin opetuksen mukaan on kuin automaatti, että kun toimit kirkkauden tason kautta, niin ihmiset parantuvat. Herzog erottaa uskon tason ja kirkkauden tason toisistaan ja sanoo että kirkkauden tason kautta tapahtuu suurempia asioita kuin uskon tason kautta.

Raamattu opettaa, että Jumala alusta alkaen valitsi uskovat ihmiset pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen johon Hän on kutsunut uskovat ihmiset evankeliumimme kautta, omistamaan  Messias Herran Jeesuksen kirkkauden (2 Tess 2). Raamattu opettaa uskon ja kirkkauden toimivan yhdessä ilman mitään erottavia tasoja, siksi uskoa ja kirkkautta ei tarvitse verrata keskenään kuten Herzog tekee. Herzogin opetus uskon ja kirkkauden tason välisestä erosta on harhaoppia.

Totta kai Jumala voi parantaa ja on parantanut ihmisiä ilman käsien päällepanoa kuten tapahtui esimerkiksi Apt luvussa 3. Kaikki asiat ja tapahtumat tapahtuvat Jumalan tahdossa, ei suuremman tason kuin uskon kautta, sillä kaiken täytyy tapahtua uskosta ja mikä ei tapahdu uskosta on syntiä. Herzogin kirkkauden tason opetuksessa ei tarvita enää uskoa ja se tekee siitä opetuksesta synnin ja harhaopin Jumalan edessä.

Heprealaiskirjeessä ei ollut kyse mistään kehityksestä, joka johtaisi Herzogin kirkkauden tason opetukseen. Heprealaiskirje luku 6 opettaa, että tulisi jättää Kristuksen opin alkeet tarkoittaen sillä sitä, että meidän tulee kasvaa uskossa eteenpäin, eikä jäädä laskemaan perustuksia uskon opin alkeisiin, jotka on jo perustettu Herrassa Jeesuksessa. Kun luet heprealaiskirjeen 5 luvun lopun, niin ymmärrät sen näin, koska siinä sanotaan että niiden jo olisi aika olla opettajia, jotka ovat kiinni Jumalan sanan ensimmäisissä alkeissa. Heidän tulisi päästä eteenpäin sekä kasvaa uskossa syömään vahvaa ruokaa, jonka avulla voidaan erottaa hyvä pahasta. Kyse ei siis ollut Herzogin "kirkkauden tasosta".

Puhuttuun sanaan vastaaminen

Herzogin opetuksen mukaan ihmisen spontaani uskollisuus siihen mitä Jumala sanoo hänelle ratkaisee sen tuleeko ihme tapahtumaan vai ei. Herzogin mukaan kun profeetallinen sana on puhuttu kuten esimerkiksi parantumiseen tai ihmeeseen liittyvä, jonkun kohtaloon tai taloudelliseen ihmeeseen, niin se on jo luotu sillä hetkellä kun se on sanottu. Herzogin mukaan ihminen usein odottaa sen tulevan nähtäväksi ymmärtämättä, että siinä tilanteessa missä se puhuttiin, niin se tuli jo olemassa olevaksi, sillä se on totta näet sitä tai et. Herzog sanoo, että mitä tahansa Jumala sanoo sinulle, niin tee se, sillä jos viivyttelet ja odotat sen ilmestymistä mitä on puhuttu, niin asia on keskeytetty ja jää siihen ellei siinä ole sinun vastakaikua.

Raamattu opettaa, että meidän tulee koetella kaikki henget, äänet ja sanomat ovatko ne Jumalasta vai eivät, koska monta väärää profeettaa eksyttää maailmassa ihmisiä (1 Joh 4). Tämä tarkoittaa sitä, että meillä on lupa tutkia ja koetella hengen ääni, joka meille puhuu ja käskee tekemään jotakin. Jos henki sanoo, että puhu ja käske kultahampaita ilmestymään, niin tiedämme sen olevan valheenhenki, koska Jumala ei tee korvikkeita, eli tekohampaita, vaan aitoja hampaita hammasluusta. Emme voi siis uskoa ja totella jokaista ääntä, joka on tekeytynyt jumalaksi ja käskee meitä tekemään mitä tahansa.

Kielen voima

Herzog sanoo Raamatun julistavan elämän ja kuoleman voimaa, joka toimii kielen kautta. Hän siteeraa Raamattua: Kielellä on vallassansa kuolema ja elämä; jotka sitä rakastavat, saavat syödä sen hedelmää Snl 18:21. Herzog jatkaa kirjassaan kirkkauden salaisuudet paljastetaan Jesajan kirjoittaneen Herran sanat: Sinä olet ne kuullut, katso nyt kaikkea: ettekö sitä tunnusta? Tästä lähtien minä kuulutan sinulle uusia, salatuita, joita et ole tietänyt Jes 48:6. Herzog jatkaa kirjassaan sanoen Jumalan kysyneen, etkö julista sitä mitä minä kerroin ennalta. Herzog kehottaa, että ala julistamaan ja vastaamaan mitä näet ja kuulet taivaasta kerrottavan sinulle. Herzog sanoi, että kun teet ja sanot mitä kuulet Isämme sanovan (kuten Jeesus teki), etkä luota omaan järkeesi tai logiikkaan, vaan luotat Häneen, niin Hänen lupauksensa toteutuvat helposti ja nopeasti. 

Herzog ei opeta ollenkaan asioiden koettelemista, vaan hän pitää itsestään selvyytenä, että ääni joka puhuu meille on Jumalan ääni taivaasta. Tämän tähden hän on harhautunut eksymään uskomaan riivaajahenkiä, jotka käskevät häntä puhutun sanan kautta saamaan aikaan kultahammasihmeitä.

Futuuri vai preesens aikamuoto?

Herzog opettaa kirjassaan kirkkauden salaisuudet paljastetaan, että tavallisesti ihmiset ajattelevat profetiallisen sanan olevan futuuri aikamuodossa, mutta meidän tulee muuttaa tämä asenne. Herzogin mukaan onko sana futuurissa tai preesensissä riippuu meistä, sillä kun se on kerran sanottu, niin se on siksi sanottu että vaellamme sen mukaisesti. 

Herzog siteraa Jesajaa kuinka Jesajan kautta asiat tapahtuvat juuri nyt: For I am ready to set things right, not in the distant future, but right now! I am ready to save Jerusalem [a] and show my glory to Israel Isa 46:13 NLT.

Tämän jälkeen Herzog sanoo, että mitä Jumala on luvannut sinulle, olkoon se mitä tahansa, niin se on jo olemassa, sillä se luotiin kun Hän puhui sen. Herzogin mukaan enää ei ole kyse siitä milloin Jumalan lupaus tulee tapahtumaan, sillä kyse on nyt siitä, että milloin alat vaeltamaan siinä. Herzogin mukaan kun olet ymmärtänyt, että se on jo olemassa, niin sinun on uskossa vaellettava siinä.

Herzogin opetus futuurin muuttamisesta preesensiksi osoittaa millä perustalla hänen Raamatun opetuksensa on. Hän sanoo, että Jumalan sanan oleminen joko futuurissa tai preesensissä riippuu meistä, eli ei Jumalan sanasta itsestään. Tämän perusteluksi Herzog siteeraa Raamatun kohtaa The New Living Translation (NLT) käännöksestä kohdasta Jes 46:13. NLT käännös on ns. liberaalikäännös, joka on käännetty dynaamisen vastaavuuden menetelmän kautta, jossa teksti käännetään alkukielestä ihmisten selittävinä ajatuksina, ei vastaamaan alkutekstin sanatarkkaa, eli kirjaimellista merkitystä.

NLT käännöksen sanoma vastaa Herzogin opetusta, sillä Herzog opettaa Raamattua ei totuuden sanan mukaisesti, vaan ihmismielen selityksen kautta, joka pyrkii kumoamaan oman selityksensä kautta Raamatun sanan totuuden alkuperäisen merkityksen. Kun tutkimme rinnakkain Juutalaisten hepreasta englantiin kääntämää JPS käännöstä sekä Herzogin käyttämää NLT käännöstä, niin näemme selvästi kuinka NLT kääntää jakeen aivan väärin, ihmismielen selittävän ajatuksen metodin kautta, joka on täysin irti Jumalan sanan totuudesta:

Isa 46:13 For I am ready to set things right, not in the distant future, but right now! I am ready to save Jerusalem [a] and show my glory to Israel  (NLT) Suomennos: Olen valmis asettamaan asiat oikein, ei kaukaisessa tulevaisuudessa, vaan juuri nyt! Olen valmis pelastamaan Jerusalemin ja näyttämään kirkkauteni Israelille.

Isa 46:13 I bring near My righteousness, it shall not be far off, and My salvation shall not tarry; and I will place salvation in Zion for Israel My glory. (Jewish Publication Society Bible - JPS)

Herzogin teologia on yhtäpitävä NLT:n korruptoituneen tekstin kanssa. Amerikassa monet uskovat pitävät NLT käännöstä New-Age raamattuna, jota se onkin, sillä siinä on paljon selittäviä ajatuksia, jotka ovat yhteneväisiä New-Age oppien kanssa. Kun tutkimme NLT:n Jes 46:13 kohtaa, niin näemme kuinka sen teksti on mielivaltainen ihmisen oma selittävä ajatus, jolla ei ole mitään tekemistä aidon alkuperäisen alkutekstin sanoman kanssa.

Jes 46:13 ei sano, että Jumala on valmis asettamaan asiat oikein, ei kaukaisessa tulevaisuudessa, vaan juuri nyt, sillä Hän on valmis pelastamaan Jerusalemin ja näyttämään kirkkautensa Israelille. 33/38 käännös kääntää jakeen alkutekstin mukaisesti:

Jes 46:13 Minä olen antanut vanhurskauteni lähestyä, se ei ole kaukana; ei viivy pelastus, jonka minä tuon. Minä annan Siionissa pelastuksen, annan kirkkauteni Israelille.

Herzog perustaa oppinsa tässä Jes 46:13 kohdassa ja monessa muussa kohdassa NLT:n korruptoituneeseen tekstiin, jonka teksti on Raamatun sanan vastainen sekä täysin väärin käännetty.

Raamatun kielessä futuuri on futuuri ja preesens on preensens, mutta Herzogin valhemaailmassa totuus väännetään vääräksi ja kaikki voi olla hänellä nurinperin tai miten milloinkin riivajahenget antavat hänelle käskyjä ja ohjeita. Jes 46:13 sanoma on futuuri, sillä jae kertoo Herrasta Jeesuksesta ja Golgatan pelastuksesta, joka astui voimaan vasta noin 700 vuotta sen jälkeen kun tämä profetiallinen sanoma oli annettu Jesajan kautta.

Herzogin käyttämä New-Age raamattu jättää kokonaan pois kaikkein tärkeimmän Jes 46:13 jakeesta, joka on tuleva pelastus Herrassa Jeesuksessa, joka on Jumalan todellinen kirkkaus. Tämä sama kaava jatkuu Herzogin opetuksessa kaikkialla, sillä hän opettaa vastoin Jumalan sanaa perustaen uskonsa ihmeisiin (kultahampaat jne.), mutta todella usein hän sivuttaa Herran Jeesuksen sovitustyön, joka on koko uskomme perusta. Herzogin opetus puhutun sanan kautta tapahtuvista ihmeistä perustuu New-Age raamatun opetuksiin kuten muutkin hänen harhaopetuksensa, eikä Jumalan sanan totuuteen.

Herzogin opillinen perusta lepää New-Age raamatun teologiassa. Tämän tähden hän opettaa mitä ihmeellisimpiä opetuksia, jotka löytyvät New-Agesta, mutta ei Raamatusta. Herzogin kirkkauden salaisuudet paljastetaan kirjan Raamatun lainaukset ovat NLT:n väännöksestä. Tämä tarkoittaa sitä, että hänen opetuksena perusta on New-Age raamatun tulkinnan mukainen, ei Raamatun sanan totuuden mukainen. Toivon mukaan monien silmät avautuisivat näkemään ja ymmärtämään Herzogin opetuksien väärät juuret ja saisivat heidät hylkäämään hänen opetuksensa sekä rukoilisivat hänen puolestaan, että hän tekisi parannuksen ja alkaisi uskomaan Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa.

Herzog sanoo kirjassaan Jumalan sanan kertovan Jeesuksen olevan teurastettu Karitsa aikojen alusta asti. Herzog sanoo Golgatan ristillä Hänen vaeltaneen siihen mikä oli jo valmistettu Hänelle. Herzog tuo esille kuinka Paavali puhui vaeltamisesta siihen mikä on luvattu. Herzog viittaa tähän Raamatun kohtaan:

Ef 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Tämän jälkeen Herzog opettaa, että ala vaeltamaan siinä minkä Jumala on jo puhunut ja valmistanut sinua varten, sillä se odottaa sinua.

On totta, että Jumalan suunnitelmissa Herra Jeesus on ollut teurastettu Karitsa jo aikojen alusta sekä ennen kuin edes ihmiskunnan historia alkoi. Herra Jeesus tiesi sen alusta asti mutta, sen toteutuminen kesti oman aikansa, sillä noin 4000 tuhatta vuotta ihmiskunnan historian syntymisen jälkeen toteutui käytännössä Herran Jeesuksen ristiinnaulitseminen sekä Hänen kuolemansa Golgatalla syntien anteeksantamukseksi.

Herzogin viittaus siihen, että olemme Jumalan tekoja ja luodut Messias Jeesuksessa hyviä tekoja varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme ei tarkoita sitä, että me kykenemme omistamaan kaikki Jumalan lupaukset heti ja välittömästi. Raamattu opettaa uskon kasvua, jota Herzog ei näytä opettavan opetuksissaan, vaan kaiken pitää tapahtua välittömästi hänen opetuksensa mukaan. Raamattu kuitenkin puhuu uskon kasvusta, joka tarkoittaa sitä ettei kaikki asiat tapahdu meille heti välittömästi, vaan ajallaan uskomme kasvun mukaan, joka on Jumalan antamaa ja vaikuttamaa uskon kasvua.

Herzogin opetus perustuu siihen että sinulla kaiken tulee  toimia heti ja välittömästi. Tämä siksi koska Herzogin teologia ja opetus ei perustu Jumalan sanan totuuteen, vaan valheeseen. Tämä on iso ongelma Herzogin teologiassa, eikä se ole yhtäpitävä Raamatun sanan opetuksen kanssa.

Kun Paavali tuli uskoon, niin hän alussa todisti Herrasta Jeesuksesta, mutta yhtään voimatekoa ei tapahtunut hänen kauttansa. Raamatun opetuksen mukaan Paavali oli useita vuosia Jumalan koulussa ja vasta muutamien vuosien päästä uskoon tulostaan Jumala antoi hänelle apostolin voitelun, johon kuului voimalliset teot, sillä sairaita parani sekä kuolleita heräsi Paavalin palvelustyön kautta vasta kun hän oli apostoli. Tämä on Raamatun malli, johon kuuluu uskon kasvuprosessin kautta kasvaminen sekä tietyt armoitukset ja lahjat tulevat ajan kanssa, ei heti tai välittömästi, vaan Jumalan aikataulun mukaisesti.

Herzog kertoo kirjassaan kuinka hän oli palvelemassa Virginian Ashlandissa 1999, jossa Herra oli sanonut hänelle, että hänen tulee profetoida Ruth Heflinille. Herzog sanoi, että sanat jotka tulivat ulos hänen suustaan yllättivät hänet, mutta hän silti totteli sitä yrittämättä sitä ymmärtää ensin. Herzog sanoi julistaneensa Heflinille, että hän tulisi puhumaan paavin kanssa, jonka seurauksena ovi avautuisi Hengessä johtaen miljoonat katoliset pelastukseen.

Herzog kirjoittaa, että tämän jälkeen Ruth vahvisti saaneensa äskettäin jumalallisen yhteyden, jonkun kanssa joka sanoi, että hän tulisi olemaan mukana paavin vierailulla ja tulisi tapaamaan paavin. Herzog kertoo kuinka Paavi vieraili Israelissa ja Ruth Heflin oli yksi kutsutuista paavin vieraista, joten Herzogin mukaan näin profetia täyttyi. Herzog kirjoittaa, että kun olemme uskollisia puhumaan ja julistamaan sitäkin mikä kuulostaa epätavalliselta tai epäuskottavalta, niin Jumala toteuttaa tilanteet näkyviksi, niin ettei meidän tarvitse ymmärtää sitä miten Hän tekee sen.

Katolisen kirkon paavi kuuluu raskaansarjan eksyttäjiin, sillä hän itse on kirkon päämies, joka opettaa mm. neitsyt Marian olevan Välittäjätär, joka välittää katoliset Jeesukselle; ehtoollisen messu-uhri oppia, jonka mukaan Jeesus koko ajan uudestaan uhraa itsensä verettömällä tavalla messussa, joka on kirkon voimakkain sovitusuhri; katolinen kirkko opettaa aneista, että ane on kuin ylimääräinen sakramentaalinen anteeksiantamus ajallisista rangaistuksista, että Rooman katolinen kirkko voi antaa syntejä anteeksi Kristuksen ja pyhimysten ansioiden tähden. Katoliset sanovat, että ane tarjoaa keinon katuvalle syntiselle maksaa (tai suorittaa) synnin velkaa. Rooman katolinen kirkko opettaa, että todellinen ane on krusifiksin, ruusukon ja medaljongien käyttämistä. Katolisen kirkon harhaoppeja voisi jatkaa loputtomiin, mutta nuo edellä olevat harhaopit riittävät tällä kertaa.

Herzogin kirjasta kirkkauden salaisuudet paljastetaan tulee esille, että Herzog ja Ruth Heflin pitivät paavia Jumalan miehenä, vaikka todellisuudessa paavi on antikristuksen asiamies. Tämäkin yksityiskohta todistaa sen, että riivaajahenget eksyttävät Herzogia. Ei Herzogin "profetian" toteutuminen ole mikään jumalallinen merkki, sillä riivaajahengetkin osaavat "profetoida" eli kertoa tulevia asioita sekä johdattaa ihmisiä valhevoiman kautta. Herzogin kohdalla on kyse juuri siitä, että riivaajahenget eksyttävät häntä kaikin tavoin.

Ihmeiden ilmestyminen kirkkaudessa

Herzog sanoo kirjassaan ihmeiden olevan Jumalan kirkkauden ilmestyminen. Herzog sanoo, että kun Jeesus herätti Lasaruksen puhutun sanan kautta, Hän teki sen kirkkauden ilmestymiseksi, joka oli jo läsnä. Herzog sanoi Jeesuksen kyenneen sanomaan ettei Lasarus ollut kuollut, koska Hän kuuli Isänsä sanovan sen ja siksi Hän pystyi puhumaan elämän kuolleeseen mieheen.

Raamatun opetuksen mukaan meidän tulee ihan oikeasti kuulla Jumalan sanat sekä tahto ja sitten tehdä sen mukaan kun Hän käskee meitä tekemään. Sen seurauksena sairas voi parantua tai kuollut herätä, mutta vain jos se on siinä hetkessä Jumalan tahto. Herzog opettaa että mitä tahansa Jumala käskee tekemään, niin se täytyy sanoa. Kun hän ei tunne Raamatun sanan totuutta, niin siksi hän käskee kultahampaita ilmestymään ihmisten suuhun. Jos hän tuntisi totuuden, niin hän tietäisi ettei Jumala anna ihmisille korvikkeita ja tekohampaita kullasta, vaan aitoja hampaita hammasluusta.

Herzog sanoo kirjassaan, että siellä missä on Jeesus, niin siellä on potentiaalia ihmeille. Herzogin mukaan on eri asia tuntea Jumalan kirkkauden läsnöolo kokouksissa, mutta toinen asia on saada kirkkaus ilmestymään. Herzogin mukaan ihmeet tekevät meille kirkkauden todelliseksi. Herzog kuvaa kirkkauden pilven leijailevan elämämme yllä ja kirkkauden pilvessä on potentiaali ihmeille, herätykselle sekä elonkorjuulle. Herzogin mukaan monet uskovat ovat tyytyväisiä pilven läsnäololle, sillä he ovat vain iloisia sen leijuessa heidän yllään. Herzogin mukaan he eivät koskaan avaa sen voimavaroja ihmeisiin ja elonkorjuuseen.

Herzog kirjoittaa kirjassaan, että kun luonnolliset pilvet liikkuvat kaupungin yllä, niin säätiedottaja sanoo, että tänään on sateen ja ukkoskuurojen mahdollisuus, sillä pilvien läsnäolon takia se on mahdollista. Herzogin mukaan samalla tavalla kun kirkkauden pilvet liikkuvat yllämme, niin odotukset täyttävät meidät, koska tiedämme että mikä tahansa on mahdollista. Herzogin mukaan silti liian monet ihmiset lepäävät sen tosiasian kanssa, että pilvi on läsnä ja ovat tyytyväisiä odottamaan sen ilmestymistä - sateena, herätyksenä, ihmeinä ja sadonkorjuuna. Herzogin mukaan monilta näiltä ihmisiltä puuttuu rohkeus ja he ihmettelevät miksi läsnä oleva pilvi ei suorita manifestaatiota. Herzog huomauttaa, että kuten on aikaisemmin mainittu, niin että pilvi voisi tuottaa sadetta, niin se ei riitä että tuntee tai on nähnyt pilven, sillä ilmassa täytyy olla atmosfäärinen paine, joka saa aikaan sateen. Herzog sanoi tämän olevan luonnossa esiintyvä tieteellinen fakta ja se on myös totta hengellisesti. Herzogin mukaan tarvittava paine on meidän jatkuva jano, epätoivo ja halu nähdä kirkkaus. 

Mitä on Jeesuksen ihmeet Herzogin elämässä? Kultahampaita jne. Herzogin matkassa ei ole Raamatun Jeesus, vaan valhejeesus. Onko Herzog tuntenut Jumalan kirkkauden ja avautunut sille? Ei ole koska hän pitää epäraamatullisia ja valheenhengen voimalla tehtyjä ihmeitä Jumalan tekoina (kultahampaat, kultapöly jne.). Herzog uskoo, että ihmeiden kautta Jumalan kirkkaus tulee todelliseksi. Raamatun opetuksen mukaan Pyhän Hengen kautta pyhittäytyminen ja uskominen totuuteen saa uskovat omistamaan Herran Jeesuksen (Jumalan) kirkkauden. Herzogin opetus kirkkaudesta on täysin erilainen kuin Raamatun opetus, koska Herzogin perusta on ihmeissä, ei totuudessa. Herzogin synnyttämä paine on saanut riivaajahenget aktivoitumaan, koska hän pitää kiinni valheesta, eikä usko totuuteen.

Herzog kertoo olleensa saarnaamassa Ranskan Britannyssa, jossa tapahtui monia parantumisia ja pelastumisia. Herzogin mukaan pelastuneiden joukossa oli satanisteja. Herzog kertoi puhuneensa profeetallisesti siellä lauantaina, että satanistit tulevat pelastumaan tässä seurakunnassa jos ihmiset sallivat Jumalan tuoda kirkkauden pilven murtamaan synnin voiman heidän elämästään. Herzogin mukaan koko seurakunta vastasi alttarikutsuun ja seuraavana aamuna aamukokouksen aikana satanisti tuli sisään ja vastaanotti pelastuksen. Herzog toi esille kuinka hän oli kuullut mitä Jumala sanoi sekä seurakunta, joka oli valmistautunut vaeltamaan Herrassa, jonka tuloksena satanisti, jota kukaan ei ollut kutsunut tuli ja vastaanotti pelastuksen.

Kun tiedän Herzogin teologisen taustan, hänen voitelunsa juuren kuolleen ruumiin kautta sekä uskominen riivaajahenkien suorittamiin ihmeisiin sekä sen kuinka hän opettaa ihmeiden olevan evankeliumin voimakkain työkalu, niin siinä valossa pistää miettimään tämä satanistin pelastuminen. Kun kerran ihmeet ovat Herzogin mielestä voimakkain evankeliumin työkalu, niin siinä valossa voidaan ymmärtää, että oliko satanistin kääntymisen syy ihmeistä kertominen vai jotakin muuta. Se on kuitenkin päivänselvää, että Herzogin evankeliumi on ihmekeskeistä, ei ristikeskeistä, eli sanomaa Herrasta Jeesuksesta, joka ristiinnaulittiin, kuoli ja nousi ylös syntien anteeksiantamukseksi.

Herzog opettaa kirjassaan kirkkauden salaisuudet paljastetaan, että puhuttu Jumalan sana on rhema sana, joka on jotakin erikoista, jota Jumala puhuu sinulle tiettyyn tilanteeseen. Herzogin mukaan rhema ei ole kuten Logos Sana (kirjoitettu sana), jonka opimme uskon ulottuvuudessa. Herzogin mukaan rhema sana tapahtuu vain kirkkauden ilmapiirissä.

Herzog opettaa jälleen väärin, sillä Raamatun sanassa kreikankielen rhema sana esiintyy kuvaamaan pääosin kirjoitettua Jumalan sanaa, josta puhuttiin sekä siteerattiin ja vain muutamassa kohdassa se on yhdistetty suoraan Pyhän Hengen toimintaan. On päivänselvää ettei Jumalan Pyhä Henki opeta Herzogin kirkkauden oppia, vaan riivaajahenget opettavat valhekirkkautta Herzogin kautta. Me voimme kaikki erehtyä ja olemme myös erehtyneet, mutta oikea Jumalan palvelija ei voi erehtyä niin monta kertaa ja sellaisissa opeissa, jota Herzog opettaa tekemättä niistä parannusta. Herzogin opetus perustuu pääosin ihmeisiin sekä menee yli kirjoitetun sanan (Raamattu). Herzog on Raamatun sanan todistuksen valossa väärä profeetta.

 

Petri Paavola

 

Lähteet:
Hergozin kirjan kirkkauden salaisuudet paljastetaan kaikki osat


 


 


 

 

 




eXTReMe Tracker