Yksisilmäisyys on hullun paimenen merkki
Elokuva
näyttää Jeesuksen yksisilmäisenä koko kärsimyksen ajan, poikkeuksena on ne
kohtaukset, jotka palaavat takaisin aikaan ennen kärsimystä. Jeesuksen oikea
silmä oli muurautunut umpeen elokuvassa.
Sak 11:
15
Sitten Herra sanoi minulle:
"Ota vielä itsellesi hullun paimenen kapineet.
16 Sillä katso, minä olen
herättävä maahan paimenen: hukkaantuneista hän ei pidä huolta, hajaantunutta
hän ei etsi, ruhjoutunutta hän ei paranna, pystyssäpysyvää hän ei tue; mutta hän
syö lihavien lihaa ja halkaisee niiden sorkat.
17 Voi hullua paimenta, joka
lampaat hylkää! Käyköön miekka hänen käsivarteensa ja oikeaan silmäänsä.
Hänen käsivartensa kuivettukoon, ja hänen oikea silmänsä soetkoon."
Miksi elokuva esitti Jeesuksen yksisilmäisenä ja
vielä siten että Jeesuksen oikea silmä oli muurautunut umpeen? Miksi esittää
Jeesuksesta sellaista kuvaa ja tuntomerkkejä, joka ovat hullun paimenen
tuntomerkkejä? Uuden maailmanjärjestyksen luojien symboli on yksisilmä, joka
valvoo koko maailmaa. Tämä merkki yksisilmäisyydestä on merkki antikristuksen
vallasta; eli oliko Gibsonin viesti viestittää elokuvan kautta antikristuksen
tuloa, sillä sitähän katolisuus valmistelee ekumenian kautta.
Paavi harjoittaa ekumeniaa buddhalaisten kanssa sanoen,
että
buddhalaisuus on
pelastuksen uskonto. Paavi suuteli vuonna 1999 koraania. Paavin suudelma on
osoitus suuresta kunnioituksesta Islamia sekä koraania kohtaan sekä koko
Islamin uskontoa kohtaan. Paavi harrastaa ekumeniaa Islamin uskonnon
edustajienkin kanssa. Paavi puhuu avoimesti, jotta katolinen kirkko
kunnioittaa Islamin uskontoa.
Paavi ajaa ekumenian asiaa kovin
tarmokkaasti, mutta Paavi ajaa ekumeniaa katolisesta näkökulmasta käsin. Paavi kirjoittaa kiertokirjeessään viisi kohtaa, jotka ekumeenikkojen
on hyväksyttävä, jotta ykseys saavutetaan. Matka
välttämättömään ja riittävään näkyvään ykseyteen Kristuksen tahtoman yhden
kirkon yhteytenä vaatii vielä kärsivällistä ja rohkeaa työtä. Tällöin emme saa
asettaa mitään ylimääräisiä velvollisuuksia niiden lisäksi, joista emme voi
luopua (vert. Ap. t. 15:2).
Voimme jo
nyt nimetä ne aiheet, joita on syvennettävä saavuttaaksemme aidon
yksimielisyyden uskossa.
Tämän kohdan kun
uskot, niin silloin sinun on uskottava katolisen kirkon epäraamatullinen
evankeliumi sekä katolisen kirkon perimätieto sekä traditio.
2. Eukaristia,
Kristuksen ruumiin ja veren sakramentti, joka kannetaan Isän ylistykseksi,
Kristuksen uhrin ja reaalisen läsnäolon muistoksi ja Pyhän Hengen
pyhittäväksi vuodattamiseksi.
Tämän kohdan kun
uskot niin silloin murretaan Golgatan sovitustyö. Katolinen kirkko opettaa,
jotta messu-uhrissa Kristus uhrataan uudestaan joka kerta verettömällä
tavalla. katolinen kirkko opettaa, jotta messu-uhri on voimakkain
sovitus-uhri. Raamattu kertoo Golgatan sovitustyön olevan voimakkain sovitus
uhri sekä, jotta se on kertakaikkinen uhri. Ei ole kahta uhria uudessa
liitossa eikä Jeesuksen uhria uhrata enää uudestaan.
3. Pappeus
sakramenttina, vihkimyksenä kolmiasteiseen palveluvirkaan: piispan, papin ja
diakonin virkaan.
4. Kirkon
opetusvirka, joka on uskottu paaville ja hänen kanssaan yhteydessä oleville
piispoille ja joka käsitetään vastuuksi ja valtuudeksi opettaa Kristuksen
nimessä uskoa ja pitää uskosta huolta.
5. Neitsyt
Maria, Jumalan äiti ja kirkon ikoni, hengellinen äiti, joka rukoilee
Kristuksen oppilaiden ja koko ihmiskunnan puolesta.
Tämän kohdan kun
uskot niin silloin sinun on uskottava katolisen kirkon opetus Mariasta, joka
on täysin epäraamatullinen. Siihen kuuluu myös Marian palvonta.
Nämä viisi kohtaa siis Paavi edellyttää kaikkien ekumeenikkojen uskovan. Paavi ja katolinen kirkko tekee tarmokkaasti töitä, jotta nuo edellä mainitut viisi kohtaa täyttyisivät ja muut uskonnot sekä kirkot ja herätysliikkeet hyväksyisivät nuo kohdat. Nuo viisi kohtaa kuuluvat myös ekumeniaan mukaan, joiden eteen ekumenia tekee kovasti työtä. Katolisen kirkon oppi on antikristillistä opetusta. Katolinen kirkko opillaan sekä ekumenialla tekevät kovasti, jolla he valmistelevat antikristuksen tuloa maailmaan. Joten olikohan Gibsonin elokuva, jossa Kristus kuvataan yksisilmäisenä sattumaa vai Jumalan sallima paljastus siitä, että missä hengessä tämä elokuva on tehty ja kenen tuloa tämäkin filmi valmistelee.
Lähteet:
- Raamattu 33/38
-
Commentary: The Beatification of
Anne Catherine Emmerich
Petri Paavola
|